Mopar runkonumero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja C.charger, 20.8.2014.

  1. C.charger

    C.charger 1st gear

    Elikkä katsastus miäs ei löytänyt runkonumeroa konehuoneesta tai etupalkista jossa sen pitäis olla.
    Tietääkö kukaan mistä sitä vois kattella? Onko siinä sitte samat tekstit kun VIN lätkässäkin? Auto on 1977 Dodge.

    -Kimi
     
  2. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Mun -76 Dodge Coronetissa runkonumero on konehuoneessa hantinpuoleisen runkopalkin etuosan yläpinnassa.
    Saa aika tarkkaan tiirata,et saa selvää,on senverta lommolleen menny meistäessä.
     
  3. C.charger

    C.charger 1st gear

    Ok, thänks. Onko se sama VIN numerosarja mitä sieltä pitäis löytyä kuin mitä tuulilasilla on?,

    Etu Akselia on joskus muunneltu/vaihdettu jykevämmäksi ja esim vannejako on eri kuin mitä autossa pitäis olla.

    Korjatkaa jos oon väärässä: vanne jako pitänee olla -77 chargerissa 5x4,5" mutta mun ritsassa se on 5x108mm ja keskireikä about 71mm. Volvo Amazonin vanne on just eikä melkeen mikä hankaloittaa vanteiden ostosta jonkinverran koska amazoneissa ei ole 7" leveitä vanteita :D
     
  4. kingsway

    kingsway Gearhead

    Amazonin jako on 5x4,5"

    Ja tuo 5x108mm = 5x4,25" mikä on sama jako kuin 140 Volvossa.
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Onhan se sama, eli vincoodi on siellä jossain. Kannattaa etsiä sellaisesta paikasta mihin se oli ollut kaikista helpoin lyödä.
    Ei se välttämättä löydy rungosta, kun oikempi paikka olisi kumminkin kori.
     
  6. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Ei tietenkään aina, mut jos tämmöses chargeris on apurunko, niin numero voi olla korissa
     
  7. C.charger

    C.charger 1st gear



    Kyllä se noin on, Allekirjoittanut on sekoillu ton pulttijaon mittauksen kanssa, 5 pulttinen vanne mitataan eri lailla kuin 4 pulttinen ja tosta se tekemäni virhe, olin sit mittaillu pulttien etäisyyttä enkä pultti kehää. :oops:

    Mauserilla ku mittailin oikeaa kaavaa käyttäen niin sain sitte lukemaksi 5x114,5 pienellä virhe marginaalilla.
     
  8. niclas

    niclas Gearhead

    [​IMG]

    74 B-koppasessa suomiautossa VIN meistetty ympyrän kohdalle.
     
  9. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    ^ samassa paikassa on mulla -70 A-body suomiautossa.
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Pakko kysyä, mutta mitenkäs tuo auton paperit olet tehnyt jos et tiedä minne runkonumero on meistetty?
     
  11. C.charger

    C.charger 1st gear

    Paperit ok ja auto katsastettu, etupalkki on muutoskatsastettu joskus mua ennen ja yksi VIN koodi lätkähän on tuulilasin juuressa ja toinen sisälokarissa mutta pitäis kuulemma olla myös taottunakin johonkin.
    Sitä saa mistä maksaa, siis pakko myöntää että tämä auto on kokenut niin paljon hulivili poikien käsittelyä että puoletkin on jo liikaa ja harakatkin käyneet varkaissa kun ovat kaiken kiiltävän vohkineet.

    Ehkä se numero on siellä jossakin, katsastus hemmo sanoi että kattele se sieltä ensi kerraksi 8)
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    apukuskin runkopalkin päälle etunurkkaan tuntuu olevan yleisin jälkitaontakohde tuontipelissä? Noin itselläkin. On kai näissäkin valmistenumeron loppuosa jossain taottuna? E-bodyssä pyyhkijöiden vieressä kuskin puolella ynnä jäähdyttäjän vieressä pystyosassa kanssa kuskin puolella. Mutta se kun on vaan loppuosa niin ei kelpaa.
    Itsellä kun ei ollut meistejä niin pyysin tekemään numeron paksulle pellinpalaselle jonka leikkasin ja hitsasin kotona siististi "flush" runkoaisaan... eikä ollut vaaraa että tulee sössittyä meistämisessä.
     

Kerro tästä muillekin!