Mopar sähköä

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ameriikanteijo, 16.5.2019.

  1. ameriikanteijo

    ameriikanteijo 1st gear

    Kokemuksia ja neuvoja kaivataan kun vihreässä paksuhkossa johdossa joka menee kojetaulun takana harmaalta peltirasialta rattipylvään valonvaihtimelle niin kuumenee hurjasti ja käryää. Maadoituksia olen käyny läpi, valot toimii kaikki muuten mutta ei ole releistetty, mistähän tuo voi johtua? Auto lataa myös aika reilusti, hyvin päälle 14 v , valot on kirkkaat, vilkku nopeatahtinen, ja ikkunat vilahtaa nopeasti moottorilla ylös alas... -79 Chrysler kyseessä.
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Villi veikkaus. Se vihreä johto on valonvaihtajan piuha ja siellä menee jännite koko ajan koska tuon ikäisissä ei ajovaloja ole releistetty. Releistä ajovalot niin käryäminen loppuu.

    Päälle 14 on hyvä lataus.
     
    KajS tykkää tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Maadotuksien tutkiminen on väärä osoite tollasessa viassa.
    Eikä tohon kuvaukseen riitä myöskään releistämättömyys, on siellä joku muu vika. Oikosulku jossain valopiirissä tai neljä 100W polsaa asennettuna...
     
    KajS tykkää tästä.
  4. ameriikanteijo

    ameriikanteijo 1st gear

    Joo mystinen on, mutta ei oo poppikoneita eikä lisävaloja. Kytkin etuvilkut ja etusivuvalot "bussimalliin", vilkkuina vilkkuvat vuorotahtiin, voisiko se vaikuttaa?
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei se vaikuta.
    Mitähän se reilu lataus sit oikeesti on? Kuin "reilu"? 17 volttiakin on yli 14...
     
    Filth tykkää tästä.
  6. juha745

    juha745 3rd gear

    Mulla on kuumenevia johtoja löytyny kans kojelautojen alta ja syynä tainnu lähes aina olla huono kontakti. Esim. joku katkaisimelle menevä/sieltä lähtevä piuha muuten ehjä, mutta liitin melkein hapettunu irti johdosta. Tilanteisiin liitynyt myös valojen sammuilu....:rolleyes:
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tossa tapauksessa se johto kuumuu vaan siitä liittimen vierestä ja toki se liitin. Mutta jos koko johto on kuuma, niin paljon menee virtaa johonkin.
     
  8. ameriikanteijo

    ameriikanteijo 1st gear

    14,7 lataa tyhjäkäynnillä, 15,1 kierroksillla, akku on pari vuotta vanha 70ah. Tutkinta jatkuu kojetaulun alla maatessa ahtaasti... mittaristo on irti, se kuuluisa ampeerimittari ei ole juuri liikkunut mihinkään suuntaan aiemmin kun ajoin. Ehdin ajaa parisataa kilometriä ennen tätä souta.
     
  9. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    14,7 on aika paljon vanhoille johdoille... 15,1 on jo liikaa.
    Suosittelen tarkistamaan eka tulipellin liitoksen, ohittamaan amppeerimittarin yms MAD konversionn liittyvät.
    Ja sit jatkamaan vian etsintää.
     
  10. ameriikanteijo

    ameriikanteijo 1st gear

    Dimmer-katkaisin eli valonvaihdin oli hieman ottanut väriä, yksi liitinnasta kuin irtohammas, osui muihin nastoihin. Uusi tilattu, ja ajovalot nyt releistetty, eli toivon mukaan vika oli siinä. Vain muutaman dollarin tähden...
     

Kerro tästä muillekin!