Mopar sb manuaali plootaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Tero2, 26.12.2018.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Onko kukaan laittanu tollasta bmw:n ZF GS6-37-DZ 6.V plootaa moparin pikkulohkon perään? Tuolle luvataan +700nm väännön kestoa ja olihan tuosta vielä se kestävämpi versio jonka pitäisi +1000nm kestää.
     
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Noitahan saa valmiiksi muokattuna,btcf ja vrcf foorumeilla ilmoittelevat.
    Kardaanin kanssa niissä pikkupaini on kun ei ole liuku yokea.
    Kohtuu nopea ja edullinen ja kestävä laatikko.
    Välitykset on aika erilaisia usa usa laatikoihin verrattuna.
     
  3. Voliant

    Voliant 1st gear

    On niitä ainakin sovitettu mutta siitä ei kyl oo varmaa tietoa moniko on päässy ajoon asti... Omassa voliantissa on toi zf320z eli 5 vaihteinen versio ja se on pelannut ainakin oikein hyvin sekä on kompaktin kokoinen, ja sillä mennään seuraavaankin evoluutioon.. ja toisessa kesäpulkassa joka on varustettu Fordin pikkulohkolla on just toi 37dz, tämä siksi että siinä isoin pykälä varustettu 0,84 ylivaihteella ja täten rennompi päristellä lungisti motarilla:rolleyes: Ykkönen on kyllä melko turha vaihde tossa kombinastiossa, mutta jos ettii bz laatikon niin siinä käsittääkseni on harvempi välitys, tosin on vaikea löydettävä sekä hinnaltaan vähän reilumpi..
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tuollainen on suunnitelmissa, mut esim. just tuo kardaaniasia on mietityttänyt.
    Turbokoneiden kanssa pieksevät noita isoillakin tehoilla joten kestävyys ei pelota. Välitykset on sellaset että 1 on täysin turha ja kutonenkin on vielä aika tiuha verrattuna esim T5
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miten mahtuu Valiantin tunneliin?? Ja mitä luulet, riittäsikö 320 pikkulohkon perässä? Taitaa olla aika rajoilla?
     
  6. Voliant

    Voliant 1st gear

    Vähän joutuu nostaa valiantin tunnelia, ja kesto riippuu tietysti vähä minkä tehosesta pikkulohkosta on kyse? mutta jos on kevyehkö a-body kyseessä eikä aivan hurja ralli kone ole tulossa niin kestää ihan varmasti.. 320z ja 37dz/bz väännön sieto pitäisi olla melko samoissa..
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mullahan on tekeillä toi 360-426 strokeri valluun ja sen perään haaveilin... Kaippa tohon se 500-600hp tulee... Ainakin lensupowershop näytti lootia myyvän ja tekee muutostyöt lootaan....
     
  8. Voliant

    Voliant 1st gear

    Ja on tehnyt/myynyt paljon:)
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ahaa, oon ollu siinä uskossa et 37bz on huomattavasti kestävämpi kuin 320z, jälkimmäinen kai huomattavasti sirompi? Edit. Nythän mä hokasin et 320z vitonen on suora. Eli ei käy minulle tuo laatikko...
     
    Muokattu: 26.12.2018
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Meinaakko ruveta driftaamaan vai mikä miäles?
     
  11. 3964

    3964 3rd gear

    Perävälläristähän se riippuu tuo 320z toimis n.2.7-3.0 vällärillä.

    Itsellä tuommoinen museo doug nash 4+1 suoralla 5. Ja 3.5 ruuvi. Sais olla selkeesti harvempi ruuvi.
     
  12. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    No just toi, välitys on 3.23 nyt ja siihen 0.84 ylivaihde vois olla aika jeppis maantievauhteja ajatellen.
     
  13. Voliant

    Voliant 1st gear

    Tossa mun vallussa on perävällärinä 3,08 kun on toi viisvaihteinen laatikko, ja Fordin perässä on 3,15 Molemmat ihan suht hyvin tuntuisi olevan ajossa alueellaan.. Valluun vois laittaa vähä tiheemmänkin jos vaikka sattuisi kasvattamaan renkaan halkaisijaa ja innostumaan enemmänkin äkkilähtö touhuista:rolleyes:
     
  14. Voliant

    Voliant 1st gear

    Ja jos suunnittelee 6 vaihteista valiantiin niin vääntö sauvojen poikittainen palkki saattaa tulla haasteeksi, tuli jo tossa omassa hyvin lähelle ton 320z kanssa, ja 6 vaihteinen taitaa olla noin 8cm pitempi.. tähän toki vaikuttaa missä kohtaa kone kenelläkin on, mutta ihan vaan vinkkinä että se kannattaa suunnittelussa huomioida ;)
     
  15. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Nyt ihan vaan kysyn, et oisko iso vasara oikotie onneen? Itte joskus piessy tilaa lootalle.
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ei ku kytkinpoljn löyty kabiinista nii siitä ajatus lähti :D Mulla kun on auki muutenkin tuo lootan kohta lattiassa ni vielä pystyy helpolla modaa tilaa...
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Laita vaan sellanen, olis varmaan aika hauska. Crossmember pitää varmaan muuttaa mut kuinka paljon?
     
  18. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Välityksistä vielä. Mulla tko600 jossa vitonen 0.82 ja 3.23 perällä kulkee 2200rpm 105kmh. Nopeus gps mitattu. Renkaina oli 205/70r15, jotka vaihtuu kyllä leveämpiin ens kesänä.
    Vääntöä on että jaksais kyllä täydelläkin lastilla mennä vielä harvemmallakin välityksellä
    Olds 455 ja 65 cutlass, ja alle 1600kg omapaino.
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tollasesta Gs6-37dz vaihteistosta alustavat kaupat nyt sovittu... Vkl haku...
     
  20. Wade-

    Wade- Gearhead

    Crossmemberia varmasti joutuu modaamaan, mutta ei se kai mikään ongelma ole. Itse jouduin dusteriin tekemään sen uusiksi kun laitoin T56:sen.

    Tommonen bemarin loota on kyllä hyvä tuotos, mutta vällärit noissa diisselilootissa on aika mielenkiintoset. Ykkösellä ei juur mitään tee. Ja bensaversiot onki sit 2x kalliimpia kun parilla ekalla vaihteella on pidemmät vällärit.
     

Kerro tästä muillekin!