MOPAR STREET HEMI ORANGE ENGINE PAINT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Automotive Engineer, 27.7.2010.

  1. Myykö kukaan Suomessa AITOA Moparin Street Hemi Oranssi väriä, Part# P4349216?

    VHT:n väri ei ole sävyltään täsmälleen vastaava ja pussihousut alkoivat värisemään sen verran pahasti, että pitäisi saada pari purkkia tuota MOPARIN omaa väriä.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eikös noita purkkeja saa kili-kalina Rysyn merkkiliikeistä ainakin tilaamalla. Muistaakseni moparperffin luettelossa on ko. maalit.
     
  3. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Mobitiveltä löytyy Chrysler Hemi Orance väriä.En tiedä sitten onko oikea sävy.
     
  4. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Ostin kans koneeseen hemi oranssia, myyjä vakuutti ettei sitä erota onko aitoa vai ei sävy pitäis olla sama mut mistäs mä sen tietäisin ja on ainakin oranssi, pohjat vaan tuli tehtyä hutiloiden, joten pitää heittää kerran vielä maalit :oops:

    http://kuvablogi.com/nayta/2577838/
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Täältä maistiainen.

    http://charger-73.blogspot.com/
     
  6. Vertasin alkuperäisessä värissä olevia osia VHT:n väriin ja VHT:n on tummempi. Vertasin myös Moparin omaan Street Hemi Orangeen, jota löytyi jemmasta vajaa purkki ja se väri täsmäisi alkuperäiseen 1970 mallivuoden väriin.

    Ei tässä nyt olla tekemässä 100:n pisteen entisöintiä, mutta olisi kuitenkin ihan mukava saada edes joku väri osumaan kohdalleen.

    Eihän sitä juurikaan kukaan tiedä, onko oranssin sävy oikea vai ei, jos pitää konepellin tiukasti kiinni, paitsi itse :rotfl:
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Elä huolta kanna. Konepelli auki ja rohkeasti esittelemään aikaansaannoksia. Valdoon maalasin "Raislerin Ruskealla" :rotfl: moottorin. On sama väriä kuin pohja, lattia,runkopalkit, lokasuojat jne. Eli ihan hatusta otettu sävy, ainoana kriteerinä oli se, että istuu kohtuullisen mukavasti kuparin ruskean pinnan kanssa.

    Vanha sanonta kuten vähän huonommasta konjakista tavatan sanoa: Fiksu ei virkaa ja hullu ei huomaa. Jos siitä huolimatta joku kommentoi, niin kysy että missä se sinun maalaama moottori on? Katsotaan samalla kertaa sekin...
    :D
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mun mielestä US Partsissa on tota ollut VHTnä ihan hyllyssä. Joskus olen nähnyt siellä myös samaa väriä Mopar Perffinä :rotfl:

    Kannattanee kysellä sieltä :rotfl:
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    jep.olen tilannu us-partsista noita värejä moparin tuotteina.
     
  10. Piisami

    Piisami Gearhead

    Enpä tiedä mikä sitten on aitoa ja mikä ei, mutta dupontin kartasta löytyy chrysler EV2 eli hemmo-oranssi. Sillä maalasin rotken ja varsin aidolta näyttää...

    EDIT: siis eikö street hemi orange ole juuri EV2 eli koreissa käytetty ja race hemi orange se vaaleampi moottoreissa käytetty...
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Street Hemi väri on se punaisempi oranssi joo, ja sitä käytettiin niemnsä mukaisestikin street hemeissä ja sitte tossa 70-luvun vaihteen molemmin puolin myös muissa hp kikkareissa. Race hemi oranssi on sellanen vaaleempi ja mun mielestä vähän rusehtavakin, ja sitäkin nimensä mukaisesti käytettiin race hemeissä ja Max Wedge moteissa.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Korin EV2:lla ja moottoriväreillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Mottien Race oranssi on aidosti semmosta lapsen k...n väristä ja street oranssi taas kuten C-barge tossa edellä kuvasi.

    Tuo Mobitiven myymä POR ei mielestäni vastaa täysin oikein kumpaakaan väriä eli tiukilla henkseleillä varustetuille pussihousuille se ei käy. VHT:n sävyjä en ole nähnyt, Moparin omia olen kumpaistakin käyttänyt, mutta en käytä enää. Paukkupullomottimaalit ei ole minun juttu, vaan maalaan aina oikeilla autoväreillä ja väärillä sävyillä :rotfl:
     
  13. US Partsin nettisivulla oleva varastotilanteenhaku ei tunne tuotetta tuolla Moparin varaosanumerolla eli ilmeisesti sitä ei ole saatavana, harmi!!!

    Moparin EV2 eli Hemi Orange on tosiaankin eri väri kuin moottoreissa käytetty väri. EV2 -pintavärissä on alkujaan tippa metallihohtoa mukana.


    PPR Cuda kehoitti pitämään pussihousujen henkselit tiukassa tämän autoprojektin kanssa ja nyt jäin jumiin jo moottorimaalin hankinnan kanssa. Jos vaan kaivaisin jemmasta niitä alumiinipalikoita ja muita herkkuja, niin sitten ei tarvitsisi enää olla niin tarkkana tuon moottorin värisävynkään kanssa. :wink:
     
  14. 383

    383 Gearhead

  15. Decovärin tiskillä on tullut käytyä viime aikoina muutamia kertoja. Sielläkin on hyllyssä se VHT:n Hemi Orange -väri, joka poikkeaa siitä Moparin omasta väristä.
     
  16. Pahapää

    Pahapää Gearhead

  17. Ei saa enää merkkiliikkeestäkään. Chryslerin Keski-Euroopan sivuvarastossa olisi muutama purkki, mutta koska ei ole täkäläistä käyttöturvatiedotetta, niin sieltä ei voida toimittaa tänne.

    Osa moottorinosista on nyt maalattu Moparin omalla värillä ja loput VHT:n värillä. Niissä on ihan julmettu sävyero, jonka näkee jo sokea Reettakin.
     
  18. JariV

    JariV 2nd gear

    Amerikasta tilaten, ei se pari purkkia sieltä pitkää aikaa tänne lennä.
     
  19. kinde

    kinde Gearhead

    Mä olen tota kans miettiny. Onko näissä jotain lentokieltohommia ym????.
    Onkohan ruumassa pakkasta?? :eek: :rotfl:
     

  20. Eipä lentorahti USA:sta kestäisi pitkään, mutta kukaan kysymistäni vauhtikaupoista ei lähetä spraymaaleja lentorahtina.

    Jotain rajoituksia on Saksassakin, kun esimerkiksi www.moparshop.de ei lähetä kili-kali -maalipulloja. Myyvät tosin VHT:tä, mutta olisivat ehkä saaneet hommattua Saksan Chryslerin varastossa olevat Moparin omat Hemi Oranget.

    Tuntuu melkein kuin olisi hommaamassa Agent Orangea eikä Hemi Orangea http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange
     

Kerro tästä muillekin!