mopar tyhjäkäynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jariha, 30.5.2013.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    mistähän lähtisi ehtimään vikaa? kone slantti 225 ja 2-kurkkunen carteri, kiesi pysyy tyhjäkäynnillä hyvin siihen asti kun kone on lämmin ja laittaa vaihteen päälle, eli vaihde päällä käynti hiipuu ja sammuu jos ei ole toisella jalalla kaasupolkimella, samalla kun tyhjäkäynti hiipuu jarrupoljin on järjettömän kova? liekkö sit jotain vaikutusta? sytkä on säädetty lampulla alipaineletku irti/tulpattuna ja kokeiltu useimmilla eri ennakoilla nyt 9 astetta ja käy tyhjää hyvin ja kiihtyy kuin raketti :rotfl: kaasari on käyty tän kesän aikana jo parikertaa läpi ja vikaa ei ole löytynyt, kaasarissa on uudet tiivisteet ja säädöt kirjan mukaan, vj-kansi, pyörijä, tulpat ja johdot vaihdettu viimesyksynä hyviin hyvin vähän käytettyihin, eilen kokeilin toisella syttyboxilla, puolaakin oisin kokeillu mut ei volvon puola sit käynykkää :D alipaine vuotoja on etsitty bräkleenin kanssa tuloksetta?

    hyviä vinkkejä/neuvoja otetaan vastaan?
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Huono/olematon jarrujen tehostus viittais olemattomaan alipaineeseen ainaskin.

    Mikä voi toki johtua myös kaikesta väliltä ajotus/tyhjäkäynti seos mutta veikkaisinpa silti imuvuotoa?
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    joo se on totta että toi jarruhomma johtuu tosta huonosta tyhjäkäynistä mutta se ei ole tässä kohtaa se suurin onhelma? Seosruuveja on pyöritelty rikkaalle ja laihalle ja kummallakaan ei ole merkitystä tyhjäkäyntiin tätä aduaa parantavasti nyt ruuvit on ehkä enemmän laihalla kuin rikkaalla, ainakaan ei tule putken täydeltä mustaa niinkuin viimekesänä :D ja vetää kiihdytyksessä hyvin ja tasakaasulla ajaesa ei nyi enää mikä tosin mahtoi johtua väljästä läppäakselista?
     
  4. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Kaasarin läppäakseli väljä?
     
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mittaa alipainemittarilla, paljonko on alipainetta tyhjäkäynnillä.
    Seuraa viisaria ja katso onko se rauhallinen vai heijaako se koko ajan.
    Jarrutehostajakin voi olla puhkiruostunut takaa ja näin kadottaa alipainetta, tyypillistä vanhemmiten aspenissa.Tulppaa tehostajan letku ja katso paraneeko käynti.
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    ei ole enää, oli kyllä aiemmin?
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    tämä täytyykin selvittää ensiviikolla jahka muistan ap-mittarin ottaa mukaan :D
     
  8. ministeri

    ministeri 3rd gear

    puolan esivastus?
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    on uusi, etuvastus kuumuu kyllä aikalailla?
     
  10. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Olisko väärä vastus tuos etuvastukses, kärjettömäs on eri kui kärjettömäs
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    asiaa jälleen tarkasteltuani, ihan hienoinen välys tuntus olevan? käynti parani hiukan tulppaamalla pvc -venttiili eli nyt jaksaa jo käydä tyhjäkäyntiä mutta aika raskaasti vaihdepäällä, liittimen kun laittaa takaisin paikoilleen ja käydessä vaihteen päälle sammuu jos ei ole kaasupolkimella valmiustilassa? tehostimen letkun tulppaus ei muuttanut asiaa ja alipaineet ei juurikaan heittele ton mun mittarin mukaan(ihan sellasta pientä värähtelyä)? sytkän tarkastin jälleen, kokeilin uusilla syttyvehkeillä eli puola, vastus, boxi ja ei vaikuttanut mitenkään käyntiin, ennakko on tällä hetkellä 9astetta oli aiemmin 7, mitattu tulppaamalla jakaja ja kaasarin ap-lähtö, seosruuveja pyörittämällä rikkaamalle ei vaikutusta myöskään
     
  12. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Koita laittaa lissee ennakkoa.
     
  13. grantorino

    grantorino Gearhead

    Säädä sytkä siihen kohtaan missä on korkein alipainelukema tyhjäkäynnillä ja tyhjäkäynti n. 800-900rpm lukemaan, niin olet lähellä oikeaa.
     
  14. patalaiska

    patalaiska 1st gear

    Iselläni samaongelma tosin kone 318. mitä enemmän ennakkoa niin kaasarin säädöissä toimii ainoastaan tyhjäkäynti. säädin sytytyksen ohjekirjan mukaan. alkoi kaasarin seosruuvit vastaamaan. ei sammu eikä ammu :oops:
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    tämä asia korjaantui kunnollisella mopar perffin syttyboxilla? taitaa noi mun boxit olla roskis kamaa vaikka sarkkerissa toimivatkin??
     

Kerro tästä muillekin!