Mopar vauhtipyörän asetelman jaon muutos

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 440Mag, 3.4.2014.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Autossani on nyt 11" kytkimelle tarkoitettu, oletettavasti 143 hampainen vauhtipyörä.

    Tarkoitus olisi laittaa uusi kytkin joka on 10,5" ja johon täytyy myös vauhtipyörä vaihtaa pienemmälle kytkimelle tarkoitettuun, ja niissä on 130 hammasta. Myös järjellä miettien noiden kahden eri vauhtipyörän kokonaishalkaisija on eri.

    Mitenkä startti osuu tuonne uuden vauhtipyörän kehälle mikä on pienempi (mikään muu osa tai asia ei siis muutu)? Jos ei osu, mikä siihen vaikuttaa niin että saadaan osumaan?

    Sorry, ma e ummarra.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Re: Mopar vauhtipyöristä ja starteista

    Taiskin selvitä jo, eli kytkinkoppa on eri.

    Onko tuota 11" vauhtipyörää mahdollista muuttaa 10.5" sopivaksi? Jos, tarviiko muuta kuin uuden jaon koneistamisen?
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: Mopar vauhtipyöristä ja starteista

    Ei kait se muuta tartte kuin tason oikaisun ja uusien pultin ja tapinreikien koneistuksen.
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jep, kyselin yhdestä tunnetusta puljusta niin jaon muutos, painotus nollaan ja oikaisu onnistuu. Täytyy vaan katsoa kun uudet kytkinhilut tulee, että sopii muuten tuohon vauhtikseen.
     

Kerro tästä muillekin!