Mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Jas, 15.5.2002.

  1. Jas

    Jas Gearhead

    Tietääkös joku löytyykö mistään vekottimesta vannetta joka kävisi pikkujakoiseen mopariin? 15" peltisellaisia kaipaisin.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei taida löytyä, ellei ite tee. 5 x 4" ei oo niitä käytetyimpiä pulltijakoja. Aftermarkettina kyllä löytyy alsa vanteita ja Cragarilta jotain muutakin, mutta maksaa.
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Neonissa tais olla 5x100 en sit tiiä eikä se ihan sama oo
     
  4. Jas

    Jas Gearhead

    Juu, tuumailinkin että kiven alla mahtaavat olla. Ois vaan maalatuilla peltivanteilla ja laskettuna aika tunaroidun näköinen tuo valianttikin.. eikunmikässeoli..heh.
     
  5. Jas

    Jas Gearhead

  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös moparin pikkujako ole 4,5", ainakin aspenissa oli. mm.volvolla on sama jako viisipulttivanteissa, ja saahan noita pikkujakovanteita vaikka minkälaisia. kysele paikallisesta rengaskaupasta luusis löytyvän.
     
  7. Jas

    Jas Gearhead

    Aspenissa on iso jako eli se 4,5". Pikkujako on 4". 4,5" jako on muuten tosiaan yleinen japseissakin.
     
  8. fisu

    fisu Gearhead

    peugeot expert/806; 5x98 et31, ei taida lähemmäs päästä :grin:
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Etuveto chryslerissä (neon yms) on siis 5x100mm, heittää enää 1,6mm 4 tuumasta. Offset on jotain??
     
  10. Jarkko

    Jarkko 1st gear

    Jossain Volvossa, muistaakseni PV:ssä on sopiva jako.

    Jake
     
  11. Jas

    Jas Gearhead

    Eikun vaan viilaten ja höyläten loput.. -ei kai se tuollaisessa vemputtimessa tuntuisi..:grin: Mikähän pervertikko siellä hyrslerillä aikoinaan on halunnut moisen pulttijaon suunnitella mitä ei missään muussa käytetä.. Vähän sama meininki kuin ranskalaisilla autontekijöillä -kaikkien on saatava keksiä pyörä uudelleen.. ja nimenomaan vähän omanlainen.
     
  12. lake ender

    lake ender Gearhead

    Monessa Toyotassa, uudemmissakin on 4,5" jako. Pikkujaolla tuskin löytyy.
    Uudesta Camrystä löytyy esim 6,5x16" 5/114,3
    offset 50 ja keskireikä 60.
    Olis härskit peltivanteet 16" renkailla valtteriin...tuuninkia oikein...
     
  13. Slant6

    Slant6 3rd gear

    us-partsista ainakin löytyi aikoinaan vanteen ja rummun väliin spaceri millä sai 4" -> 4,5".. tosin vanne tulee sitten ulospäin n.2cm.
     
  14. Jas

    Jas Gearhead

    Joo, ei taida isompia ympyriäisiä ihan kolikkobudjetilla valluun saada.. heh..
    Näkkileipäkuurin välttääkseni taidan vaan tyytyä noihin 14" wolfraceihin -tuo suomi-hotroddingin peruspilari -vanteitten valiantti.. :grin:
     
  15. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Nykyiset pikkujakovanteet ja jotkut 15 tuumaset jenkkipeltilätyskät vaan vannepajalle, ja saat sellaiset kun itse haluat. Oon yhden tämmöisen toteutuksen nähnyt n. 10 vuotta sitten -eikä ollut muuten tuuninkia.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noi spacerit on laitomia ja olen jopa nähnyt niiden pettävän. Yks vaihtoehto on porauttaa vetarit ja jarrurummut isommalle jaolle jolloin toi valikoima kasvaa aika lailla.Toinen toi mainittu keskiön vaihtaminen 15" kehään joka sekään ei oo ihan sallittua. Wolfracet on "just jenkkii"; alkaa olla jo aika ainutlaatuiset vanteet. Englantilaiset vanteet jotka ei edes aikoinaan olleet kovin edullisia.
     
  17. Jas

    Jas Gearhead

    Joo, kiitoksia vaan ehdotuksista. Tuota PV:n jakoa yritin ettiä muttei vielä silmään sattunut. Voipi olla että ne ihmevannevirityksiin menevät hinnat kannattaa sijoittaa kuitenkin isojakoisiin vetareihin. Noinkohan muuten se nykyisten poraaminen onnistuisi -perä on alkuperäinen A-kopan kasikolmevarttinen. Kellään tietoa mitä kunnon vetareitten teettäminen maksaa? Pitäishän sille joskus vähän kenkääkin päästä antamaan..
     
  18. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ne pikkujakovetarit taitaa olla harvinaisia? Ne kannattais ehkä säilyttää ehjinä
     
  19. Stingray

    Stingray Gearhead

    Tilasin juuri viime talvena Moserin teräsvetarit Brewer's Performancesta Jenkeistä. Varmasti kestää, eikä tarvitse välittää A-korin kapeista takarummuista ja -paloista vaan kaikki isokoristen tavalliset 2 1/2" leveät jarrut isolla jaolla sopii. Hinta 225 dollaria plus vajaa 200 rahteihin jne.
     
  20. Jas

    Jas Gearhead

    Eli jotain 450 eykyä.. ne vetarit. Eihän tuo ihan älytön hinta ole -nehän on katuautossa käytännössä "ikuiset"..
     

Kerro tästä muillekin!