Moparin 360 öljynpaineet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pjtk, 3.4.2012.

  1. F-body

    F-body Gearhead

    Teurasta paikalla ollut öljynsuodatin auki ja katso löytyykö mitään ylimääräistä. Tukkoinen suodatin tai jumittunut ohivirtausventtiili pumpussa tuottavat heikon öljyn virtauksen ja paineen.
     
  2. pjtk

    pjtk Gearhead

    Voishan tuotakin koittaa. Sit tyhmä kysymys, kummalta puolen öljyt virtaa putsariin?
    Kone on ollut jonkun 30 sekunttia yhteensä käynnissä.
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Reunoilta sisään ja keskeltä ulos
     
  4. pjtk

    pjtk Gearhead

    Nyt putsari tuli teurastettua. Ei mitään hälyttävää sillä osastolla.
    Samoin käytin alakautta kaikki runkolaakeri pukit ja tutkailin välyksiä plastigagella. Vihreä nauha millä ois saanut tarkemmin mitattua oli tietenkin hukkunut, mutta punasella sit mittailin. Totta sanoakseni tulokset ei ollut oikeen tyydyttäviä. Välykset oli siinä .002 molemmin puolin. Just koneistamosta tullut kampura. :mad: Kirjassa mikä mulla on ilmotetaan huolto rajaksi .0025. Samanlaisia välyksiä kiertokangissa. Niitä jäi kolme mittaamatta, kun loppu se punanenkin naru. Nyt sit kysymys onkin, että kuinkahan luotettavan kuvan tuosta alakautta mahtaa saada?
    Tosin ei vielä nuo välykset millään lailla selitä täysin puuttuvia paineita. Myös ite laakerit näyttäs kyllä öljyä saaneen. Jos ny viikonlopun aikana koittas vielä tuoreella öljypumpulla konetta käyntiin.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Toi 0.002 on ihan normivälys minkä koneistamot tekee, mun mielestä huoltoraja on paljon enemmän ehkä 0.004-0.005.
     
  6. pjtk

    pjtk Gearhead

    Nyt siirty verenpaineet moottoriöljyn puolelle. Uudella öljypumpulla ja suodattimella paineet nousi. Oon noin 90% varma, että vika oli putsarissa. Liikuttuneessa mielentilassa kun repäsin sen pois, niin en huomannu kovin kummalista. Jälikäteen aatelleen sieltä ei tullu tippaakaan pihalle öljyä pois ottaessa. Samoin jonkinnäkönen mielikuva jäi kevyestä putsarista.
    Nyt koekäytössä paineet pomppas jotakuinkin heti pitkän startin jälkeen.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Hieno homma!!! toivottavasti pelaa!! tiiän omasta kokemuksesta,että kyttäät nyt varmaan herkeämättä öpainemittaria ajossa :D
     
  8. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Varmaan tyhmä kysymys mutta miten tuo mopsin öp mittarin pitäisi toimia?

    Omassa ramvanissa heittelee miten sattuu. Välillä kun pysähtyy niin viskaa täysille ja matka-ajossa näyttää jotain arvonnan suoritettuaan.

    Paineet on kuitenkin ihan kunnossa, ne on testattu. Ja tuo on juuri tuolla 360 magnumilla niin anturihan on siinä kuskinpenkin puolella ja näyttäisi olevan vielä ihan uusi.
     
  9. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Itellä on autometerin mittari ja paineet on tyhjäkäynnillä siinä vähän reilu 2 bar näillä keleillä ja kesäkuumalla vähän alle. Maksimissaan nousee johonkin 4.5 bar paikkeille.
     
  10. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Nyt täälä vähä sama ongelma. Rempattu 318 ja öljyn paineet lähes nollaa tyhjäkäynnillä. Heti kylmänä. Aluksi tätä ongelmaa ei ollu. Tuli vasta ihan pienen koe ajon jälkeen, rock auton halvin öpumppu alkanu epäilyttää. Saisko öljypohja irti iroittamatta moottoria? C body kyseessä
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    B bodystä saa ainaskin, pitkät peltisarjat taitaa joutu löysää jos on loiskelevy et sain pujoteltua välistä pohjan pois mut perus öpohja ilman loiskelevyä pitäis tulla suoraan alas kyl.

    Jaksaisin vaihtaa ni multa löytys ylimääränen HV pumppu, aivan turha mun käyttöön ainaskin, aamulla 1500 rpm ni paineet jo 7 bar max mitä mittari näyttää. Kuumanaki tyhjäkäynnillä jotain reilu 3 baria ja äkkiä kipuaa yli 5 barinki vaikka 90C termariki vielä paikallaa.
     
  12. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Hv pumpun tilasin ja ajattellin sen kokeella heittää paikalleen. Laakerien kaulat mitattiin ja kaikki oli salittujen toleranssien sisällä... Vähä kiirrees kurkkasi alle ainaki raidetanko on edes ja apurunko tosi lähellä öpohjaa
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Niijuu raidetankohan menee alta mut ei se tartte ottaa ku sektoriaksrlista ja apusimpukasta irti ni saa vedettyä alas et ei oo tiellä.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä oli paska pumppu, osa mikä uppoaa lohkoon, ei oltu viistokoneistettu.... Aluksi toimi hyvin kunnes käyttöakselistä hävis kulmat ja pumppu murtu. Ei onneksi muita vaurioita kun tajusin sammuttaa koneen heti kun paineet hävis.
     
  15. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Pitää kokeilla vkl jos sais alakautta. En oikein muuta keksi ku pumppu, voi olla joku purse irronnu ja menny paineenrajoitus venttiiliin...
     
  16. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Pumppu irti, paineventtiili jumiutunu auki asentoo. Ventiilin männän poikkireijäs purseet jotka aihettanu jumiutumise....
     

Kerro tästä muillekin!