Moparin B-bodyn Addco 290 takakallistuksenvakaaja.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja niclas, 30.12.2012.

  1. niclas

    niclas Gearhead

    Onkos kukaan asentanut moista vakaajaa B-koppaan, eli on 1" takavakaaja?

    Ohjeet on aika surkeat, mutta eikös tuolla step 2 "Remove the inner forward nut that holds the spring to the axle. Place the small hole of the supplied plate on the bolt and replace the nut securely" meinata, että etu sisempi lehtijousen u-pultin alle tulisi tuo ns. bracketti??

    Tässä linkki asennusohjeisiin http://static.summitracing.com/global/images/instructions/aco-290.pdf

    Tossa äkkiseltään kävin mallailee omaan 74' Satelliittiin, niin tulee aivan saamarin matalalle, n.10 cm alle perämurikan...

    Paketeissa oli ainaskin ihan oikeat numerot, joten tavara pitäisi olla oikeaa...
     
  2. niclas

    niclas Gearhead

    Nyt alkaisi pikku hiljaa olemaan vakaajan kiinnitys kohillaan. Varsinainen Bolt on, joudun tekemään akseliin kiinnitys korvakkeet lattaraudasta yms. pientä.

    Lehtijousen ja vakaajan väliin jää n.2mm rako, joka on niin pieni että todennäköisesti kolisee mutkiin ajettaessa. Uskaltaiskohan vakaajatangosta laikkaa n. 0,5 cm per puoli veke, vai vaikuttaako oleellisesti toimintaan, eikös se vastusta kumminkin tolla vaakatasossa olevalta osalta?. Alla hyvin tekninen piiros.

    [​IMG]
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    En lähtis sitä ohentamaan, voi katketa.

    [​IMG]

    Tuon näköinenkö?
    Mikä kohta meinaa osua lehtiin?
     
  4. niclas

    niclas Gearhead

    Tällainen tanko kyseessä. Laitan sen paikoilleen ja kattoo kuinka toimii.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Omassa pirsissä ei ole vakaajaa takana ollut olleskaan, joten värkkäsin akseliin lattaraudasta kiinnikkeen.

    [​IMG]
     
  5. renttu81

    renttu81 Gearhead

    On kyllä just nii hölmössä asennossa kuvissa toi vakaaja, että ettei kuuluis akselin yläpuolelle olevan.. Tilan puolee näyttäs mahtuvan. Ainakin ilman putkia.. Ja sovitushan kannattanee tehdä kun jousilla on kuormitusta.
     
  6. tyly

    tyly Gearhead

  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Miks tuo Summitin sivu antaa erilaisen vaihtoehdon tuolle 290 numerolle??
    Vai onks se vaan joku yleiskuva?

    Aika erikoinen kanki kyseessä, ihan kuin ei olis yhtään mietitty istuvuutta..
    Koita mallailla se johonkin järkevämpään asentoon, sulta kun tuo pellin/lattaraudan vääntö luonnistuu.
     
  8. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Se vakaaja toimii juurikin parhaiten ku se on vaaterissa painon(auto jousien varassa tai pyörillään) kanssa. Menee sitten akselin alle tahi ylle.
     
  9. niclas

    niclas Gearhead

    Joo, se summitin kuva on "viitteelinen".

    Nyt ois tanko kiinnitetty. Jousen ja vakaajan väliin jäi n. 4 mm.

    [​IMG]

    Kävin pienen testi lenkin tallin pihalla heittää, niin ei ainakan siinä kolissu, mutta eipä siellä saa kyllä kunnolla pitoakaan.
     
  10. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Mut jos tuo ei jää vaakaan auton ollessa pyörillään ni ei kyllä aja asiaa ihan kympillä ja kumeja saat ostaa tuohon tiheeseen väliin. P.s. Älä ihmettele jos kumit kulahtaa ulkolaidasta pikkuhiljaa.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jäykkä akseli??
    Mites se vakaaja niitä gummeja sulattaa?
     
  12. renttu81

    renttu81 Gearhead

    katos jos reilulla virralla tuohon akseliputkeen vaan toisellepuolelle hitsaa ni se menee hyvinkin helposti mutkalle. Tää nyt oli vaa tommonen pikkupirujen maalailua..
     

Kerro tästä muillekin!