moparin konehuoneen johtosarjan "töpseli"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ministeri, 10.10.2011.

  1. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Mitenkä ootte korvaneet ton alkuperäsen liittimen siinä tulipelissä jossa konehuoneen johtosarja yhistyy siäpuolenjohto sarjaan. tympii ku liittimet on löystyneet/sulaneet.
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Mulla meni koko johtosrj pahvilaatikkoon. En viitsi riskeerata moisella autoa. Ja lisäksi kyllästynyt ainaisiin ongelmiin vanhojen johtojen kanssa. Mitä "yleismallin" johtosrj porukat suosineet? Painless tms?! Valmistajia piisaa kyllä mutta käyttökokemuksia perätään. :lol:
     
  3. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Painless on vähä niin ja näin, koska ne liittimet ei sovi kovinkaan moneen mopariin oikeasti ja sarjaa joutuu modaamaan. Taitaa sopia perus E ja joihinkin B-bodyihin. Parasta tolle läpiviennille on vaan yhdistää ne johdot kolvaamalla. Saahan ne sitten itse katkaisijasta irti jos joutuu poistamaan johtosarjaa uudemman kerran.
     
  4. Mutku

    Mutku Gearhead

    Moi.

    Aika usein siihen Mopsin tuliseinän "töpseliin" on porailtu raakasti läpireikä sille johdolle / niille johdoille joittenka liittimet on finaallissa tms jne. Eli sitten siitä reijästä kun vetää uuden johdon läpi ni ei ainakaan siinä "töpselin" kohdalla tule katkosta virrankululle.

    Varsinkin sen laturilta ampeerimittarille menevän paksun johdon kohdalla tuo on yleistä, jossei sivuuta sitä palopommia=ampeerimitttaria kokonaan.
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kokemusta yhden Painless johtosarjan asentamisesta E-bodyyn on.
    Ei ole ihan niin Pain Less kuin luulis...
    Johdot on osittain alkuperäisiä ohuempia, kait noikin toimii jotenkin.
    Ohjeissa on ristiriitoja todellisuuden kanssa eikä satsissa tule mukana kokonaisvaltaista kaaviota josta oikein näkis mikä menee mihinkin.
    Osin joutuu lisäämään tavaraa mm siitä alkuperäisestä johtosarjasta, kuten esim pyyhkijöiden piuhoituksen.
    Ajovaloissa ei releita, itse asiassa ainoa rele on Accessories rele jota ei tarvii ollenkaan jos ei ole sähköikkunoita ja lukkoja.
    Mutta tota pätkivää tulipellin liitintä tossa ei ole joten siitä pulmasta kyllä pääsee ja saa ihan asiallisen sulakeboxin.
     
  6. ministeri

    ministeri 3rd gear

    niin mäkin ajattelin et paras varmaan kolvata ne johdot yhteen 2 vuotta sit purin noi johtosarjat poistin kaikki ylimääräset johdot tarkistin juotokset ja teippasin uudestaan ois sillon pitäny tehdä uudet kokonaan. ja liitin on sulanu just siitä laturilta tulevalta johdolta joka menee Ampeerimittarille.
    Ampeerimittarin olen poistanut käytöstä.
     
  7. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Evans Wiring. One and only ;)
     
  9. BB400

    BB400 3rd gear

    Täälläkin tollaseen -73 b-bodyyn johtosarjaa katellut ja rupes kiinnostaa noi ron Francisit .Näyttäis olevan sivuilla useitakin vaihtoehtoja käyttökokemuksia ?Toi retro series näyttäis aika edukkaalta ja ei oo sähkölaseja eikä muutakaan ihmeellistä mun autossa.
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Joo,helpohko työ on tässä avainsana. :D Ron Francis kiinnostaa. Itsellä ei todellakaan ole valmistumassa mikään entisöinti joten yleismallin sarjat kiinnostavat enemmän kuin alkuperäisen tyyppiset liittimet jne..
     
  11. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Minulla olisi työn alla -66 Dartti. Siinä johtosarja on aivan totaalisesti raiskattu edellisten omistajien toimesta ja tulipellin liitin on täynnä jos jonkun näköistä patenttia.

    Tuumailin josko tekisi itse johdotukset kokonaan uusiksi, mutta mahdollisimman yksinkertaisella tavalla. Eli vain välttämättömimmät kytkennät, vilkut, valot, moottori, laturi jne. Mittaristoonkaan ei tarvitseisi oikeastaan mitään isommin kytkeä, ehkä valaistus korkeintaan tai mekkivalot. Tai merkkivalotkin voisi korvata erillisillä tarvikepolttimoilla/ledeillä. Eipä tuossa mittaristossa tunnu oikein muu pelaavan kuin nopeusmittari.

    Laturi on yleismallinen Bosh sisäisellä jännitteensäätimellä. Sytytyksestä huolehtii X-racer jakajapaketti. Akku on peräkontissa.

    Miten sulakkeet, nekin on poistanut joku tästä, ilmeisesti akun siirron yhteydessä. Minkä kokoista millekin, valot jne.

    Eli olisikkohan jollakin kokemuksia tuollaisesta mahdollisimman simppelistä sähköjen laitosta tai onko jotain erityistä huomioitavaa.

    Löytisköhän jostain tuollaiselle yksinkertaiselle johtosetille teko-ohjeita, aloittelijalle sopivia :D
     
  12. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Sullekkin voisi yleismallin kitti sopia ihan mukavasti?
     

Kerro tästä muillekin!