moparin kuutonen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jome, 15.12.2004.

  1. Jome

    Jome Gearhead

    Mitä eroo on esim. dartissa käytetyssä 225cid koneessa kun siinä on n.145hv kun taas uudemmassa esim.aspen on n.100hv? Onko Aspenissa saastelaitteita?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin tehot on muistaakseni mitattu eri paikoista. Toinen suoraan koneesta ja toinen takapyöristä. Ja toiseksi, ennen oli vain enemmän hevosia. Se on karu tosiasia. Saastevehkeet löytyy aspenista. Itse revin ne pois kun semmosen koneen asensin vanhempaan vehkeeseen.
     
  3. Jome

    Jome Gearhead

    Aivan...en muistanu että on mitattu eri tavalla :oops:
     
  4. slant

    slant Gearhead

    Tehoero johtuu tosiaan suurimmaksi osaksi eri mittaustavasta. Suurempi teho taitaa olla sae ja pienempi teho din standardin mukaan. Tai sitten sae gros/net. Din teho on mitattu apulaitteet ja ilmansuodatin/ pakoputkisto kiinni koneessa, sae ilman. En tiedä ahistaako nuo slantin saastevehkeet kovinkaan paljoa tehoa pois jos vain toimivat ok.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mittaustavan muutos ton eron aiheutti, samoin ehkä realistisempi ilmoittelu, ei enää ollu niin tärkeetä, että moteissa oli miljoona heppaa vaikkei niissä oikeesti ollutkaan. Koskaan niitä tehoja ei oo mitattu takapyöristä tehtaalta, vaan ero oli se, että 72 jälkeen mittauskohteena oli tuotantolinjalta otettu moottori apulaitteineen sellaisena kun se autossa kiinni oli ja niillä säädöillä. Aiemmin mittailtiin toisinaan moottoreita jotka oli vartavasten dynottamista varten tehty ja säädetty, sitten vielä markkinaosasto katteli kilpailijoiden ilmoituksia ja päätti lopulliset lukemat.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostakaa nyt hitossa tää miun 225:nen ja 727 laatikko-yhdistelmä halvalla pois jaloksista ennenkuin jämähtää juntturiin kun ei ole tullu
    "mäkiautolla" kurvailtua..... Laite menossa purkuun ja osaluovuttajaksi
    seuraavaan projektiin , joten slantsixi jää ylimääräiseks.

    Hinta 250€ koko köntti (motti täydellisenä apulaitteineen-laturi+727)

    p.0500-806067 Akseli von Gardan'

    ps. Ei ole enkä lähetä kuvia ja koneenkin joutuu ihan itte hakemaan.....
     
  7. tuurna

    tuurna 1st gear

    asutko missä päin kaukana etelä-karjalasta?
    pyöriikö kone, onko loota ehjä ku noi automaati lootien korjaukset ei oikeen oo mun alaa.. :-?
     

Kerro tästä muillekin!