moparin perän korottaminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja ENF-6, 30.1.2011.

  1. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    joo tänään tunkkasin vallun takapään ylös ja syntyi ajatus takapään korottamisesta mites toi homma käy? oon nähny noita mopareita joissa on perä ylhäällä ja minusta ne näyttää komeelta. :) tiedän kyllä suurin piirtein miten se tehdään mut kertokaanyt silti et miten mä korotan sitä? :rotfl:
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Uudet lehtijouset tai vanhat vaikka vallilan takomoon.
    Ite tekis mieli kanssa hilata dartsanin perää pystympään... 8)
     
  3. jublomb

    jublomb 1st gear

    Älkää nyt hyvät pojat...ameriikan liput tankissa meni jo....
     
  4. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    mimmoset iskarit laittaa siihen?
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    En nyt tiedä kuinka paljon aattelitte korottaa, mutta ainakin omassa dartissa ihan vakio iskareilla perä on silleen että stuukki on kohdallaan. Iskarin puolesta varaa olis nostaa vaikka kuinka. Että tiukempaa jousta vaan. Ja keulaa pudottaa vähän, siellähän on säädettävät jouset. Pieni etunoja on aina paikallaan. :wink:
     
  6. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    eikös nuo lehtijouset pidä takoa tietääkö kukaan onko satakunnassa sellaista joka takoo niitä?
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ja nyt ne tuli takas. :rotfl:

    Mulla on Dartissa takana jotkut säädettävät ilmaiskarit. Ei ne mikään kummonen tapa ole perän korottamiseen, mutta auton asentoa saa kuitenkin muuteltua peräkontista käsin paineilmalla. Jouset on hankala vaihtaa huoltsikan pihassa...
    Jos pitäs saada perä korkeelle ilman kalliita palikoita, niin ite laittasin vaan pidemmät riiput. Jotenkin tuntuis et se olis parempi tapa korottaa kuin jousten takominen. Eikös ne taotuilla korotetut ole turhan jäykkiä?

    Voin leikkuuttaa kaverilla suht halvat riiput, jos jollakin on tarvetta ja aika/välineet vähäiset.
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    taotuilla korotetuthan ei oo yhtään sen jäykempiä kun muutkaan, ompahan vaan lehtijousi tiukemmin käppärällä, lehtien välinen kitka voi olla aavistuksen suurempi??

    mut on ne vaan hirveen näkösiä....no sen takia en itelle sellasta teekkään :rotfl:
    muut tehkööt mitä huvittaa :D
     
  9. MeanMan

    MeanMan 1st gear

  10. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Tapojahan on monia. Helpoin on tehdä pidemmät riipukkeet mut voi ehkä vaikuttaa ajoon. Sit jouset voi takoa/taoututtaa, sinne voi laittaa lisälehden, hommaat jostain kippurammat jouset, laitat ihmapalkeet jousen ja rungon väliin tai vaan kierrejousi rungon ja akselin väliin sopivaan paikkaan
     
  11. eno

    eno Gearhead

  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jousia takomalla lopputulos voi näyttää esim tämmöiseltä:

    [​IMG]

    Takajousien kunnostuksen lisäksi etunojaa on vahvistettu etujousitusta laskemalla.
     
  13. dodgeman

    dodgeman Gearhead

  14. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    [​IMG]

    En tiedä miten tässä mun (toivon mukaan) tulevassa aarteessani on toi korotus toteutettu, mutta aivan saletti on, että toi pidetään tuollasena. 8)
     
  16. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    jos siihen laittaa pidemmät riipukkeet niin eiks se pääse vähän holkkaamaan siellä jos se yläpultti löystyy? :odroll:
     
  17. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Just tämmöset pätkät on syypäitä siihen, että 70-luku ei ole koskaan out!

    Kattokaa tuo leffa ihmeessä, kaikki jotka meinaatte joskus korottaa moparin persusta, tuon furyn näkeminen vauhdissa antaa kyllä uutta motivaatiota, on se sen verran radikaali ilmestys. :wink: Varoitus: älkää kuitenkin antako omalla moparille käydä niin kuin tuossa käy...
     
  18. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    tänään revin niitä lehtijousien pultteja auki ja oli muuten piukassa :Dpiakkoin otan perän pois ja maalaan sen tai vaihdan lukkoperän :D
     
  19. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    ja samalla vois yrittää tehdä tollaset pidemmät ripustimet :rotfl:
     
  20. Jukkiz

    Jukkiz 3rd gear

Kerro tästä muillekin!