Moparin pikkujako

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 8.1.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä on levein peltivanne mitä on valmistettu pikkujaolla 13 tuumasena? Ja mites on 14 tuumasten laita? Onko kokemuksia? Tarttis saada alle väh. 195 renkaat 13 tuumaselle vanteelle, eli onnistuuko?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    itellä on ainakin moparin pikkujako 13" vanteilla edessä 195:set
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko 4,5 tuumaa leveillä vanteilla? Ei varmaan uskalla 205 leveitä tarjota noille vanteille?
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Eiks noihin oo ihan taulukot olemassa? Iso sorvi ja pari aihiota ja TIG, niin kyllähän vannetta syntyy. 13" ei vissiin kovin leveitä oo ollut tarjolla, noista varmaan kantsis kysyä tuolta FDVA kerhon sivuilta.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo se 4,5 tuumanen taitaa olla levein mitä on saanu...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    14 tuumasille taitaa olla 5,5 tuumaa leveys, mulla ainakin on 235:set
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikä ole hurjan näköiset lainkaan? Siis eivät pullistu ulospäin?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyl ne vähän tulee pihan puolelle mut ei paljoo ku on profiili 70
     
  9. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Itsellä on tarpeettomana Pikku-Mopar jaolla eli 5x4" olevat aidot Shelby Cal 500 alumiini-vanteet (2 kpl) 14x7" kokona, joten "aika" leveät renkaat saa alle.

    ----------------------------------------------------------------------------------
    edit: em. vanteita ei ole enää, myyty.
     
  10. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    pikkujako mopsissa, tehomalleissa commandossa ja super commandossa sai 14" vannetta 6" leveänä. Sitä sai myös kapeampana 5" versiona. Juttu oli siinä, että Kelsey-Hayes-levyjarrut eivät sopineet 13" vanteille. Nämä vanteet ovat harvinaisempia kuin kanan hampaat...
    Jos helpolla/halvalla haluat päästä, jopa 15" pääsee VW boran ym. vanteilla. Jako ei tosin ihan passaa, mutta on työstettävissä. Samoin keskiöreikä. Eteen ainakin levyillä tarvii kaventaa vannetta.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    :mad: ...kele, eikö tästä väärien vanteiden käyttämisestä päästäisi jo pikku hiljaa eroon! :soosoo:
    Eihän tossa Boran vanteessa ole mitään järkeä; väärä pulttijako, väärä keskireikä ja väärä ET. Onhan ..tun hyvä aihio ....
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuota noin, mulla nuo pikkujaon 14" vanteet on 5,5" leveät. Niissä siis lukee 14 x 5.5, eli ei oo mittavirhe.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiku perkele, siis 5 ½ niissä lukee.
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    14" pikkujakoisia orggiksia peltivanteita on 4,5 5,5 ja 6" leveitä.
     
  15. Ilpo

    Ilpo Gearhead

    Onkohan noita 6" vanteita tarjolla kuinka? Onko tietoo? Siis 14" / pikkujako.
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Huonosti tai erittäin huonosti.
     
  17. kinde

    kinde Gearhead

    Kaikkea oon nähny ja kuullu , mut ekaa kertaa 14x6 4" ? :eek:
    Saahan nuo tehtyä 14x6 aspenin peltiset kun yhdistää pikkujakokeskiöön,
    näin ei saa tehdä hyi hyi :soosoo:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja mulle saa tarjota 14" Wolfrace vanteita tai muitakin erikois vanteita 4" pikkujaolla.
    Kun kesä lähestyy, eikä niitä tunnu oikein löytyvän!!
     
  19. mopar freak

    mopar freak 1st gear

    ELI siis mulle!!

    Ja mulle saa tarjota 14" Wolfrace vanteita tai muitakin erikois vanteita 4" pikkujaolla.
    Kun kesä lähestyy, eikä niitä tunnu oikein löytyvän
     
  20. 61Lancer

    61Lancer 1st gear

    14x5.5 pikkujaolla

    Jos moparin alkuperäisiä pikkujaon vanteita etsii on hyvin epätodennäköistä löytää yli 4.5 " leveitä vanteita . Isäni metsästi kilpa- barracudaansa 5.5 tuumaa leveitä vanteita aikanaan yli vuoden ,että sai kesä/3x talvirengassarjan . Eikä tämä onnistunut netin/keltaisenpörssin kautta!
     

Kerro tästä muillekin!