Moparin simpukan säätö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Make.S, 18.5.2011.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tehostettu simpukka vääntää ohjauksen oikealle heti starttauksen jälkeen.
    Auttakkee. Mistä säädetään ja miten?
     
  2. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    löysää ihan kevyesti siitä simpukan päällä olevasta venttiilikannesta niitä kahta 1/2 tuuman pulttia ja napauta kevyesti kannen jompaankumpaan päähän että vähän liikahtaa.säätö on erittäin herkkä.ja jos muistan oikein niin kun sulla kääntää oikealle niin silloin pitää kantta napauttaa kohti keulaa.
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ilmeisesti vika on tässä simpukan päällä olevassa "mötikässä", mihin tulee pumpulta öljy ja paluu pumpulle.
    Puolen tuuman pultteja siinä on kaksi, mitkä on paluu letkun juuressa. Toisessa päässä n. 19mm "tulppa"
    "Mötikkä" on muistaakseni simpukassa kiinni kolmella 15mm pultilla. Itse mötikässä on jokinlainen venttiilisysteemi, mikä ilmeisesti saatiin kaverin kanssa pikkasen väärään asentoon.
    Pitää huomenna lähteä sitä sitten "hifistelemään"
     
  4. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    se on juuri se mötikkä eli kansi mihin tulee se meno ja paluu.eli löysäät ihan vähän niitä kahta pulttia ja naputtelet joko keulaa kohden tai perää kohden auto käynnissä ja keula pukeilla.Säätö on vain niin tarkka että vaikka saat ratin pyörimisen pysähtymään voi olla että ajossa vielä puoltaa.Näin kävi mulla.Sitten vain ihan pieniä naputuksia ja kokeilemaan niin kyl se siitä.
     
  5. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Juuri näin, mutta. Jos ajossa vielä puoltaa niin se johtuu pyöräkulmista. Ei kannata korjata sitä laittamalla tehostusta puoltamaan vastakkaiseen suuntaan vaan viemällä auto pyöräkulmien suuntaukseen.
    Tehostetussa ohjauksessa voi laittaa reilumminkin castor-kulmaa niin auto varmasti kulkee kuin raiteilla ja itseasiassa silloin toisin päin eli tuon venttiilin säätö ei ole niinkään tarkkaa hommaa.
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tarkennetaas vielä.
    Elikkä tää venttiili tulee tehostimeen kolmella 13mm pultilla kiinni, ja niihen ei tartte kajota.
    Paluuletkun päässä on kaksi 10mm pultti, jotka löysätään, pikkusen naputellaan ja avot, ohjaus toimii.
    Äsken kävin kokeilemassa säätö, eikä tullut hevonvittua koko hommasta.
    Ohjaus vetää edestäpäin katsoen renkaat oikealle.
    Pitäiskö sitten aukasta ne kolme 13mm pulttia, mitkä pitää venttiiliä simpukan kyljessä?
     
  7. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    ei avata niitä paluun 10mm pultteja vaan siitä päältä ne 13mm pultit.minkä ikänen auto/simpukka sulla on, kyllä mulla on vaan kaks pulttia.
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    -64 dartti, simpukan iästä ei mitään hajua.
    No nyt kun otit asian puheeksi, niin en mene varmaksi väittämään onko niitä 13mm pultteja kaksi vai kolme, dementtiaa vai mitä se nyt olikaan...
    Illalla pitää mennä hifistelemään uudemman kerran. kiitoksia tiedoista.
     
  9. 69

    69 Gearhead

    EN tarkoita vittuiluna, mutta 13mm pultit?? Tarkoitatko avain välia mikä on 1/2 tuumaa.


    Kannattaa hommata tallin seinään taulukko missä on tuumat milleinä jne.
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Höpö höpö, turhaa hifistelyä. :wink:
    13mm hylsyllä aukisen ne KAKSI (2kpl) pulttia, nappasi ekana väärään suuntaa ja meinasin startatessa menettää peukalot, pari napautusta syylärin puolelta ja ohjaus taas toimii.
    Otin vittuilu, taitaa taas tulla uneton yö... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!