Mopen ohjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Kerberos, 28.4.2002.

  1. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Ongelmana on "ylikevyt" ohjaus (!!??),ajossa ohjaus on vielä tunnottomampi kuin yleensä ja välillä ohjaus pyrkii kääntymään itsestään (tietysti kun auto on käynnissä,heh). Ohj. vaihteen päällä oleva säätö on tehty, kun auton sammuttaa niin pumpusta kuuluu erikoinen "ulina" niinkuin paine laskisi? Voisikohan pumpun sisällä olla joku jumissa tai jotain,pumpun purku ei ole vielä onnistunut kun tahtoo olla pikkasen lujassa. Pumppu on mallia 1969.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä osaan peruskorjata sen murkulan. Rodiini tein koko homman ja parille kaverille kanssa. Mulla on myöskin uus tiivarisatsi plus "Police-Kit", jolla sinne saadaan enemmän tuntoa.

    Sopiva määrä pelimarkkoja mukaan, ni mä voin korjata ja säätää sen. Tarvittavat erikoistyökalutkin on hyllyssä.

    Pistä sähköpostia jos kiinnostaa:

    jari.vasarainen@nokia.com
     
  3. OD

    OD 1st gear

    Ja tuohon ohjauksen keveyteen voi vaikuttaa myös casterin säädöllä. Mitä enemmän casteria niin sitä suuntavakaampi auto on ja samalla tulee myös hiukan tuntoa ohjaukseen.
    Huonompi homma vaan on ettei vanhempiin autoihin saa säädettyä casteria tarpeeksi ilman jonkun vauhtiputkan uusia ylätukivarsia.
     
  4. Panzerfaust

    Panzerfaust 1st gear

    Mulla oli aspenissa samanlaista vikaa. Vaihdoin siihen uuden etuakselin kaikkine kilkkeineen ja mukana tuli myös uusi apusimpukka. Tuo vanha akseli kun oli varmaan ajettu 300 000-400 000
    km eikä mitään niveliä oltu varmaan uusittu. Uudempi, 200 000 ajettu akseli on taas paljon jylhempi ja jäykempi, menee jopa suoraan tiellä... :grin:
     

Kerro tästä muillekin!