Mopsin polttoaine järjestelmästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja soppa79, 2.4.2015.

  1. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Talven seisotusten jäljiltä lisäilin jerryllä bensaa tankkiin ja sehän oli äänestä päätellen aika rajustikkin alipaineinen

    Mikä on linkin kuvassa olevan "boxin" funktio. Tankilta menee suora linja kaasarille ja kuvan vasemman puolimmainen letku menee alipaine akulle muut ovat vain tankin ja "boxin" välillä

    http://i800.photobucket.com/albums/yy288/Jukka_Salin/DSC_0213_zpsauuvucdk.jpg

    Ja kysehän on allekirjoituksen laitteesta
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Bensa höyryjen eliminointia varten?
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Juu höyryjä varten ja siit pömpelist menee viel yksletku johonki maahan. Jaa sit siin näkyy ilmaiskarin putki hyvää pääsiäistä :)
     
  4. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Vai menikö maahan jaa a ;)
     
  5. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Kuvassa kaikki letkut mitä näkee purkamatta tankkia pois. Eli vasemman puolimmainen alipaine akulle, kaksi seuraavaa vasemmallta tankin ylä reunaan, keskimmäinen kaasarille ja kaksi oikeanpuoleista tankin yläreunaan.

    Eli kuuluuko tankissa olla alipaine? Pitäisikö ko "boxin" tasata tankin paineita jotenkin vai onko jossain vielä tankin huohotus esim. korkki? Nythän tuntuisi että tankille luodaan alipainetta niin polttoaineen syötöllä kuin alipaineella akulta.

    Vaihdoin juuri nelikurkkuisen kaasarin (edel 1407) ja säätöjähän siinä ei oikeen ole kuin tyhjäkäynnille mutta jos polttoaineen syöttö on alipaineinen niin voi käydä laihalla, vai?

    Hieman tuntuisi kaasuun reagointi olevan tuhnuinen mutta lopullinen sytkän hierominen tekemättä.
    Sytkän säätöönkin voi antaa tipsejä.
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kylhän nois päästöjen pienentämiseksi tankki on alipaineinen mutta siinäkin on joku raja paljonko... Esim. käyttökulkineeni suhahtaa oikein miehekkäästi kun korkin aukaisee ja korkissa näyttäisi olevan mekanismi joka säätelee alipaineen suuruutta.

    Jos olen joskus epäillyt ko järjestelmän toimintaa jossain vehkeessä olen jättänyt korkin löysälle ja kokeillut josko toimisi paremmin. Ja itseasiassa Mirkussa jätän korkin aina löysälle.

    Se tuhnuinen kaasunvastaavuus johtunee siitä että Edelin säädöt yksinkertaisesti pielessä. Oliko uusi ja suoraan paketista päälle nostettu? Saattaa olla jopa kanavat lastusta tukossa.

    Sytkä lampulla tehdasarvoon ja titten kaasari säätöihin, sen jälkeen voidaankin sitten ap mittarilla hieroa sytkä just kohilleen 8)
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    oliskos tuosta kuvasta apua ? http://s226.photobucket.com/user/dewilk ... 7.jpg.html
    vapor separator hieman erimuotoinen mutta muuten varmaan selviää jotain...

    mä jätin ton "hengitysputken" vetämättä konehuoneeseen asti ja jätin vaan lyhyen letkun sinne bensatankin luo.. ei mulla ole sitä pyöreetä purkkia (mikä se nyt oli nimeltään) konehuoneessa. mut toi tankin luona oleva pönttö on vielä =)
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

  9. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä. täytyy korkki vaihtaa varoiksi ja hieman tutkia tuota alipaine järjestelmää että olisi niin kuin tehtaalta tai purkaa tankin osalta kokonaan pois.

    Tuossa kaasarissahan ei ole säätöjä kuin tyhjäkäynnille jos ei ala osia vaihtamaan.
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Siis mikäli se kaasari on uusi, niin teoriassa se on ns. käyntisäädöissä... Mutta käytäntö usein toinen. Sinne joutuu vaihtelemaan niitä "osia" mikäli kulutuksen ja käynnin haluaa optimaaliseksi. Tyhmäkäynnin ruuveilla sitä ei saa optimiksi.
     

Kerro tästä muillekin!