1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Mopsin Slant-6 vinkit

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jveij, 16.1.2014.

  1. kinpin

    kinpin 1st gear

    Täytynee jostain säätää huomenna sytkään ottaa vähemmän ennakkoa sekä sitä seosruuvia lisää auki, se on vissiin liian kiinni. Mielestäni nyt mennään 4-kierrosta auki...

    Lisäksi pitää pystyä pelaan us partsin puhelinbingon läpi aamulla että saa uuden tiivisteen imusarjan ja kaasarin väliin...

    Kardaanin ristikot on muuten kait ok, ainoo millon kolistaa on tuo. Katsastusmies oli ainakin sitä mieltä. Toki ei tietoa koska niille kukaan mitään on tehnyt, tuskin kukaan kun aika alkuperäistä on kaikki ollut lukuunottamatta kivoja pikku virivirejä =D

    No, jospa se huominen koittaa huomenna ja lauantaina Big Wheels.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Se tiiviste imusarjan ja kaasarin väliin on hyvä ostos. Mulla on se marine-malli eli paksuin, mikä korjaussarjan mukana tuli. Laita sitten kierrelukitetta pinnapultteihin, muuten löystyy niin, että saat viikon välein kiristellä. Mulla pysynyt 2,5 vuotta hyvin kiinni.

    Jos sulla on se tiiviste ihan riekaleina, väliaikaisen voi tehdä metritavarasta (tulppasin EGR:n sillä) tai maitopurkista (tosin maitopurkkitiivisteet toimi lähinnä Hondamonkeymoottoreissa).

    Onnea matkaan Big Wheelsiin, muista heiluttaa sitä "Slant Sixes for ever"-lippua meidän poissaolijoidenkin puolesta!
     
    kinpin tykkää tästä.
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Kävin lukemassa Holley 1920-ohjeita ja törmäsin SlanSixDaniin kahdella foorumilla:

    http://www.forabodiesonly.com/mopar/threads/holley-1920-replacement-question.132683/
    http://www.slantsix.org/forum/viewtopic.php?t=33102

    Ja tuolta täsmäohjeita:
    http://u225.torque.net/cars/SL6/docs/Holley_1920_Manual.pdf

    Tieto lisää tuskaa ja sulla on varmaan tuo kaikki tieto, mutta oireista päätellen sun tehdaskorjatun 1920:n säädöt ei ole oikein.

    Nyt pysyy virtuaalitiepalvelumies KajS hiljaa ja luovuttaa puheenvuoron oikeille tietäjille; Slant Sickness, Grantorino, Jussi289, kertokaa tietonne, jotta Big wheelsin reissu on succé eikä disaster.
     
    kinpin tykkää tästä.
  4. kinpin

    kinpin 1st gear

    No, nyt Vallu niin lähellä käyvää autoa etten muista. Tein niinkuin KajS ja noista ohjeista sai irti: kaiken putsaus ja rassaus, ennakkoa noin 12 ja seosta rikkaammalle. Tyhjäkäynti parani, nykiminen poistui mutta tuo liikkeellelähtö ja pysähtymisongelma ei poistunut, lieveni huomattavasti tosin: eli ihan pienellä kaasulla pysyy hengissä.

    Sitten semmoinen huomio/kysymys: vm 73 slanttiin kun ei Suomesta saa tiivistettä imusarjan ja kaasarin väliin niin otin vm 74:sen tiivisteen. Muuten sama mutta tiivisteessä ei ole yhtään pientä reikää mitä taas kaasarin pohjassa olisi 3 tarjolla, imusarjassa tosin vain 1 pikkureikä... Kun jenkeistä sitten katselee Hoolley 1920 korjausarjoja, tulee niissä 2-3 tiivistettä mukana; ilman reikiä, neljällä reiällä ja/tai yhdellä reiällä ja kahdella love kaasarin keskireiän suuntaan.

    Joten kysymys kuuluukin osaako kukaan sanoa mikä tiiviste tuohon oikeasti kuuluu? Tuskin reiällinen kun ei imusarjassakaan ole kuin 1 pikkureikä?

    Voiko nyt tuo yhden pikku reiän puute aiheuttaa ns. tukehtumisefektin painaessa vähän kaasua? Eli pienellä kaasulla ja reippaammalla kaasulla toimii mutta ns. kevyt kiihdytys sammuttaa.

    Ja uskaltaako tuohon nyt melkein toimivaan tiivisteeseen porata tuon reiän vai onko minulla taas vuotava tiiviste käsissä?
     
    Muokattu: 19.7.2017

Kerro tästä muillekin!