Morjestaminen tien päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hd-hippi, 4.1.2004.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuskipa kuski. Tervetuloa 2018 vuoteen.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mä moikkasin huvikseni 2000 luvun neonille. Ei kyllä moikanmu takas :eek::D
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ne on harrastajat ylpeitä.
     
    Poke, isalmela, Roberto ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Seejii

    Seejii Gearhead

    Saattaa olla kyseessä kesäautomies tai nainen.
     
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Raha ratkaisee morjestamisessakin, jos ajat jollain halvalla muutaman satasen 4 ovisella dartilla , valiantilla tai muulla vastaavalla ajopelillä niin ei kymmenientuhansien arvoisilla 2d HT ja avomalleilla ajavat "oikeat harrastajat" todellakaan vaivaudu morjestamaan, tämä on valitettava totuus.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    En darteista tai valivanteista oo kiinnostunu, mutta muutamaan sataseen jos niitäkin nykypäivänä löytää ni kaupat tulee.
    Ja nimenomaan ajokuntoisista.
     
    jariha, Mokaman ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulle kelpais ajokunnotonkin..
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Suht helppo noi morjestamattomat (mitkä ei mene huomaamattomuuden tms piikkiin) on kategoroida.

    Just noi kalliilla vimpan päällä ajavat ei juuri morjesta (poikkeuksia toki on mutta yleisesti). Sitten myös vähän "yllättäen" joku mattamustalla capricella tai aspenilla ajava. Sillon ollaan siinä asemassa että joku etuveto on täyttä paskaa jne.


    Ja lopuksi pikuppi/vanikuskit. Omilla saanut huitoa ja harva takasin vastaa.
     
  9. tha022

    tha022 Gearhead

    Itte en kehtaa morjenstella "oikeita" jenkki autoja kun jollain Explorerin rievulla ajelee mutta tuohon lainattuun....

    Täällä lahden tienoilla skopa pojat moikkailee mulle kun kurvailen matta mustalla rat bike tyylisellä harrikalla. Epäilen että saattaa tuon mun mopon ja skopan välissä 100e tai jopa 200e hinnan eroa.
     
  10. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Minä en moikkaile, paitsi vastauksena. Tuntuu hölmöltä olla vastaamasta tervehdykseen, vaikka oudoksuttaa käden nostaminenkin.

    Eikä kyse ole mistään ylpeydestä tai autojen hinnoista, vaan en minä tuolla kadulla kävellessäkään tuntemattomia ota kättäpäivää vastaan. Tai että johonkin julkiseen kulkuvälineeseen astuessa nostasin lavan pystyyn kanssamatkustajille.
    Hulluksihan siinä luultais.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli et tunne mitään veljeyttä harrastajien kesken?
     
    cdv70 tykkää tästä.
  12. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Jäin ihan miettimään tuota, mutta kyllä vastaus on kieltävä. Koska en koe, että sieltä tulee vastaan mikään veli vaan hahmo.

    Missä menee sitten raja, että sullakin veljeys katkeaa? Mitä jos olet parkissa ja ohitsesi ajaa vaikkapa sanotaan nyt 45 autoa. Tasasin 10m välein.

    Nostatko silloinkin kätesi pystyyn jokaisen kohdalla? Päivää... Päivää... Päivää.. Päivää... Päivää..

    Koitan vain ilmaista, miten minusta tuntuu. Morjestaminen on kiusallista ja turhauttavaa. Koska jos ei laita takas, siitä ruikutetaan sitten, eikä ainakaan mulla ole tarkoitus pahoittaa mieltä kanssa-autoilijoille.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kulttuurijuttuja. Maalla, jossa kaikki tuntee kaikki, niin lapa nousee pystyy kaikilla, olet "nokka pystyssä" jos jää väliin. Jos taas kaupungissa alkaa tervehtimään kaikkia vastaan tulevia (fingerpori, hih), pidetään sua kylähulluna.

    Autossa on omassa turvakuutiossa. Moikkaa, jos huomaa.

    Karavaanatessa saa olla jatkuvsati lapa pystyssä, kaikki ne morjestaa, vaikka harrastus on jo aika mainstreamia.

    On ihan okei olla epäsosiaalinen.
     
    jjjkkk tykkää tästä.
  14. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Edellisessä v-cruisingissa joku kylähullu ajoi vastapalloon cruisingletkaa lapa pystyssä, morjestin takaisin :)
     
    Jooli tykkää tästä.
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itellä vähän samat aatokset matkailuautolla liikkuessa. Vastaan jos ehdin ja huomaan, mutta ei muuten, en seurustele myöskään leirintäalueilla ellei toinen tee aloitetta (hyvin harvoin tekee).
     
    jjjkkk tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos amerikkalainen auto (ei neon/voyager tms) tulee vastaan niin koen että jotain samaa henkeä on ilmassa. Vaikka tiedän että amerikan autoilijoita on monia ja kaikki ei ole samanlaisia. Siinä se suola silti onkin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vähän niinkuin noissa Alastaro & Kauhava topikeissa.

    No toisaalta, onhan sisaruksetkin muita enemmän :argue:
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En oo niitä seurannutkaan. Mulla ei oo vielä toivo mennyt kun hienoja ihmisä tunnen tämän touhun takia.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin, säähän oot tavannut meistä melkein kaikki. Tai siis kaikki melkein.
     
  20. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Eli lähtökohta on, että jos hahmo omistaa amerikassa valmistetun ajoneuvon, on samanhenkisyyttä ilmassa? Noin ihan väistämättä.

    Minun kohtaamiset on tätä; sieltä tuloo joku. Taitaa olla jenkki. Tai vanha passat. Jenkki täl kertaa. Onpas ruma ja korkea. Toiv ei moikk...- ai moikkashan se - *Heiii*.

    Inhottavaa. Menisivät kaikki huitelijat niihin Bustereihin ja Jolliin ja tonne avomerelle heiluttelee. Sielläkin tää tervehdi kohdatessa -käytäntö hyvin hyvin monella.

    Tää pitäs keskustella ihan oluen ääressä. Mielenkiintoinen aihe.
     
    leivonharri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!