Morris Mini Cooper S

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja rodwille, 22.9.2005.

  1. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Koreissa voi olla esim. tuplatankin kiinnikkeet/reiät, avautuvat takasivulasit. Tosin tuplatankki tuli Cooper S malleihin vakioksi vasta tammikuussa -66. Sitä ennen se oli optio. S mallien orggis lohkoissa on omat tuntomerkkinsä mutta nekin on suuri osa tuhottu kisakäytössä, 70- ja 80-luvulla noille ei juuri laitettu suurta arvoa. Ja toisaalta, vanhoihin kisapeleihin on jo 60-luvulla vaihdettu koreja kun omasta on tullut rusina. Usea entisöity pelikin on saanut uuden kopan tavallisen Minin korista, tarvittavien rekkuloiden siirto korista toiseen ei kovin suuri operaatio ole. Eli surkeimmillaan siinä Cooper S:ssä on orggista vain se peltilätkä ja paperit, tekniikka ja koppa on vaihtunut matkan varrella tai se on käyttökelvotonta.
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jees. Faijalla on tallessa ainakin alkuperäinen 200 kmh nopeusmittari ja minilite vanteet ja joitakin pikkuosia.

    Ei puutu kuin loput autosta, niin taas olisi Cooper alla :lol:
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Itseasiassa tuollaisen 1960 luvun cooperin kopion tekeminen ei olisi kohtuutoman kallis projekti jos löytyisi hyväkuntoinen esim 1969 tavallinen mini jossa on "kaikki herkut"

    Noihin saa mitä tahansa rekvisiittaa uustuotantona jos ei satu kellarista aitoa tavaraa löytymään

    Muistaakseni vain Cooperissa oli nuo sisäpuolella ovissa näkyvät rosteripaneelit?

    http://www.gomini.com/fs/MorrisCooperS.htm
     
  4. rodwille

    rodwille 1st gear

    Omassani oli juuri tuonlaiset rosteripaneelit
    Taka sivulasi aukesi
    2 SU:t
    Nopeusmittarissa muistaakseni oli yli 200 km
    Kierroslukumittari ratin edessä
    Tykki vanteet
    Pohjapanssari
    Jenkki puskurit
     
  5. LeeHarvey

    LeeHarvey 1st gear

    Ei nuo osat ole kaupan. Broidin tallissa elpyy iso S, josta puuttuu tuo nopeusmittari.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Sorry, mä luulen ettei ole osat myynnissä.

    Ei auta muu kun hommata uustuotantomittari tai laittaa ostoilmoitus
    Flying Finn -nettisivuille?
     
  7. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Uustuotantomittareita on saatavana mutta muistaakseni ne ovat Mk2 tai nuorempaa mallia. Mk1 malleissa on erinäköinen naamataulu. Mulla on Minorissa orggis Mk1 Cooper S:n naamataulu, sen voin myydä sopivasti jos ei koko mittaria löydy.
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  9. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Sen keskiosan voi vaihtaa mistä hyvänsä mustapohjaisesta vanhemmasta mittarista. Pilkun tarkasti ottaen raidallisessa keskiosassa on SNxxxx numero joka kertoo mittarin alkuperän ja välityksen mille se on viritetty. Sillä ei sinänsä ole suurta seksuaalista merkitystä, pääasia että näyttää orggikselta. Käytettyjä mittareita ei ole ollut kauheasti liikkeellä ja hinnatkin tuppaa huitelemaan tuolla 100-150 euron kantturoilla.
     
  10. niemikko

    niemikko 1st gear

    minitronin http://www.minitron.fi/ pick up joka oli acs:ssa näytillä
    http://www.minitron.fi/Minipics/Pickup/Pick_up.htm

    JA SIILIN MINI chopattu levitetty valot upotettu mattamusta turbokoneella..
    [​IMG][/url]
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Appiukolla on -70 tai -71 iso ässä, vanha 5 ryhmän kilpuri, ollut hänellä siviiliautona, purkanut jossain vaiheessa mutta entisöinti aloittamatta, ei myynnissä mutta varmasti joskus vielä liikenteessä.
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Alkuperäiseen kysymukseen vastaten, niin Turussa yhdellä tutulla seisoo aito Cooper S:ssä tallissa.
    Rakennettu ja maalattu muutamavuosi takaperin uusiksi ja tehty isolla rahalla. Vielä vaiheessa sähkötyöt (kaikki tehtävä uusiksi) ja kosiskeltu että mä tekisin ne, niin auto olis sen jälkeen ajossa. En ole vaan ehtinyt moista ajattelemaan, joten asia lienee niillä teillään.
    Valkoinen auto jossa Union Jack maalattuna kattoon. Noissa väreissä liikkunutkin aikoinaan Turussa.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tänään näin itiksessä vanhan Minin ja sitä oli pakko mennä kattomaan tarkemmin. Jo kaukaa näki että se oli vanha kun siinä oli ne sivuttain aukeavat sivulasit. Kävelin lähemmäs ja perästä tunnistin merkit että ahaa! Cooper S. Siis ennen kuin sai kirjaimista selvää. Tiedätte kyllä millaiset ne merkit on ja ne erottaa kaukaa. Selvästi 60 lukulainen ja aika siisti. Punainen valkoisella katolla. Punainen siisti sisusta ja silloin mulla tuli heti mieleen että tästähän saa mun lemppari värikombon ku sis on jo kirkkaan pun niin ei tarvii kuin auto maalaa kiiltävän mustaksi.
    Tossa oli uudempi maski ja ne isommat takavalot. 70 luvulla vanhoja Minejä ja muitakin autoja up deitattiin vaihtamalla saman mallin uudempia osia. Tämä yksilö tais olla just sellainen. No tää on mun mielipide ja nää on makuasioita, mutta mun mielestä ne pienet pastilli takavalot on just kaikkein hienoimmat. Pienet levikkeet siinä oli ja banaanin terttu vanteet mitkä sopii Miniin. Sillai noita vanteita ainakin ennen kutsuttiin. Lähempi syyni jatkui ja pyh! vain 140km/h mittari.
    Joku päivä vielä mulla on taas Mini. Tallissa on tilaa.
     
  14. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    En jaksanut lukea koko topiccia läpi, mutta kuitenkin. Isoisäni ajoi rallia tollasella cooperilla 60-luvulla. Sama auto on edelleen tallessa, eräässä tallissa pitäjänmäellä, peltityöt ja maalaus tehtynä mutta muuten osina. "numbers matching" tekniikka ja paljon muutakin ylimääräistä kivaa rallisälää. Siitä pitäis tehdä auto vielä, ja varmasti teenkin. Ja sen ajaa rekisteröintikatsastukseen, kukas muukaan kun mun isoisäni.
     
  15. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Kiva huomata rebel että jenkkiautomiehellä on vielä makua tosi autoille :D .

    Itse minejä vajaa 20 vuotta harrastaneena ja yhden ässän entisöineenä voi vain todeta että halvemmalla pääsee jenkkipelien kanssa pelatessa. Jos Ministä haluaa ripeän pelin jossa olisi hyvät jarrut niin osien hinta ei ainakaan auton kokoon korreloi pätkän vertaa ! Orggis Cooper S:n osat ovat sairaan hintaisia, viimeksi kun briteissä kattelin niin esim. tyhjä lohko maksoi 500 puntaa eikä todellakaan ollut stanu koossa. Ässän oma kampura 200 punnasta ylöspäin, alikoko jotain 30/40. Stanuista tai 10/10 saa sitten maksaa jotain 400-500 puntaa. Välttämättä ei edes saa laakereita tommoiseen. Oman Ässän koneen hintaa on vaikea arvioida (tein aika paljon vaihtokauppaa ) mutta kyllä se jossain 2500 euron kantturoilla oli. Jos ei olisi lähtenyt pedantisti entisöimään niin kustannukset olis olleet huomattavasti halvemmat. Sitä kun sitten vertaa esim. jonkun 350 letukan tai 302 Fordin hilujen hintaan niin joskus vähän masentaa. Roverin kasinkin remppaa halvemmalla kuin mitä viilatun Minin koneen kasaaminen maksaa.

    Cooper S on omalla sarallaan hohdokas peli ja luonnollisesti kuvitellaan että kaikki S:n osat olisi jotenkin parempia. Ehkä ne on olleet mutta osilla on jo 40 vuotta ikää eivätkä ihan freesejä. Niin kuin olen aikaisemminkin sanonut niin tavallisen 1300 koneen hiluilla saa käytännössä enemmän tehoa irti ja lopputulos on ihan yhtä kestävä ja myös halvempi kuin Cooper S:n pannu.

    Oli miten oli, ministä saa pirun nätin pikkuisilla kromiosilla, sopivalla väriyhdistelmällä ja niillä tykkivanteilla. Se on simppeli resepti josa ei oikein voi ryssiä. Sitten kun se on autona vielä hyvä ajaa niin mikäs siinä. Oma kesälelu on Clubmanin keulalla eli se kanttikeulainen ja klassiseen Miniin verrattuna se on ruma kuin mikä. Mutta toisaalta keulassa on hyvin tilaa välijäähdyttimelle :D
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    VILLE :mad: Et muka jaksa lukea koko ketjua vaikka vasta kolmas sivu menossa :soosoo: Ja et ole ikinä tuosta isoisäsi Ministä puhunut sanaakaan. Hieno homma kuitenkin että valmistuu.
    Kyllä MinorV8 mulla silmää on (vielä???) Autoille. En vain jenkkifriikki enkä missään nimessä mikään merkkifanaatikko. 58 Buick nyt vaan on SE ja se siitä. Joskus saatte lukea tältä osastolta 58 Buick topickista, kunhan mä saan sen pitkän ja järkevän jutun sinne kirjoitettua.
    Vai on jenkkeily halpaa verrattuna Miniin? No ei ole! 58 Buick ei ole sieltä vaikeammasta ja kallimmasta päästä, mutta ei se ole 302foordtai350letukkakaan. Noi sun mainitsemas hinnat ei nyt niiin pahalta tunnu. Voisin heittää tähän vaikka 426 Hemin hintoja, mutta se olis out of topic. Cooper äSsän saa pilkun tarkalleen entisöityä ja pari käyttis Miniä hankittua sillä hinnalla millä hankit ja kasaat 60 luvun stanu koossa olevan rauta motin kaikkine hilppeineen. Jutellaan joskus live niin kerron Hemin ja Buickin hintoja.

    Tais olla vähän of topic tämäkin koska aiheen otsikko on Morris Mini Cooper S ja toi eilinen itiksen Mini oli AUSTIN :oops:
     
  17. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Joo, monikin merkki tai malli on sellainen ettei edes rahalla saa niitä osia mitä tarvitsis. Ja toisaalta, turha sitä on itkeä jos rahaa palaa. Itsehän sitä on tämä harrastus tullut valittua.

    Morris vs. Austin ??? Samoja kapistuksia ne olivat, brittien pitkälle viemää badge engineeringiä. Senkin viisauden olen kuullut että hyvät yksilöt sai Morriksen merkit ja sekundat sitten Austinin kyltit !
     
  18. altered

    altered 1st gear

    minejä...

    Lopella etelä-hämeessä vaikuttaa sellanen pappa ku Kari Salonen. "Lopen-Seppä". Ukko ajoi rataa -70 luvulla. Voitti useempia suomenmestaruuksia. Viitosryhmässä alle 850cc. Rakensi tiettävästi maailman ensimmäisen minin ohc kattilan, perustui käsittääkseni ison ässän lohkoon. Ukkoa kannattaa käydä minimiehen moikkaamassa. Hyvällä päällä ollessaan puhelee tuntikausia... Nyttemmin rakentelee offroad kalustoa, mutteihän se mini tietous ole mihinkään kadonnut.
     
  19. niemikko

    niemikko 1st gear

    joo kyllähän noita ohc kansia on tullu nähtyä monenlaisia 8v ja 16v ja niitä saa suoraan briteistä n.5000e tai remmiahdinpakettia tai valmista koko konetta 180hp
    ja kuulemma ollu sovitettu minin laatikon päälle fordin kenttiläinen 1700cc ja lotuksen kannella. :lol:
     
  20. LeeHarvey

    LeeHarvey 1st gear

    Suomessa on yksi mielenkiintoinen v8 Mini. Minorv8 varmaan osaa kertoa tarkemmin speksistä, mutta lyhyesti kai niin, että Roverin v8 ja poikittain konehuoneessa. Ilmeisestikin konehuone on ahdas.
     

Kerro tästä muillekin!