MSD Atomic EFI ruiskusetti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hummer1, 15.4.2012.

  1. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Ei muuten tullu, mä oon nähny ja pari kertaa kokeilluki, lähtee sillä general mistakes ruikulla huonosti käyntiin kuumana ja kylmänä, ei voi antaa "ryyppyä" koneelle, jonka lata aina tarvii, joka kuuluu (naapuri)maan tapoihin ilmeisesti. :soosoo:
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Onneksi Hummeri ymmärsi ostaa omansa ihan oma-aloitteisesti eikä kysynyt täälta ensin.. :wink:
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Näinhän se homma menee. Mäkin ostin ekani ihan oma-aloitteisesti ja se oli kyllä hyvä diili. Kun myin sen parin vuoden perästä ja ostin carburetor shopin preppaaman kaasarin tilalle ni jäi viel toisen samanlaisen kaasarin verran rahaa bensaan! Toivotetaan Hummerille ja muille aftermarket ruiskuhemmoille menestyksekkäitä ruiskutusseissioita! Väittäisin, et jos ruiskusta odottaa jeesusta joka panee kulutuksen kuriin ja ongelmat poistaa, ni metsään menee. Jos taas sen ottaa omana harrastehaasteena, ni sitte se on oikea ja hyvä valinta.
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    mukavaahan se on istua kesä vänkärin penkillä hakkaamassa parametreja kun ennen joutu itte ajeleen kaasari vehkeellä :)
     
  5. hummer1

    hummer1 3rd gear

    Pro Touring tyyppistä linjausta autoon on ajatuksena muutenkin ja ominaisuuksien päivittämistä nykyaikaisemmaksi vähän sieltä sun täältä.
    Ameriikan Steven ansiota kaikki .. hienoilla puheillaan sai minut ruiskumieheksi :)
    Ostin Us partsilta ja hintaa tuli master kitille 1990 e.. maksaa jenkkilässä n 2290 taalaa+ rahdit yms.
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    hinta oli kyllä ns. kohdallaan ! miten on voiko tuota säätää itte karttoja vai onko ainoastaan keino älyn armoilla?
     
  7. hummer1

    hummer1 3rd gear

    Tämä on sellainen peli , että pitää vaan ajaa ja se oppii sitten ihan itte.. toivottavasti
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    kerrohan käyttökokemuksista kun oot ajellu !
     
  9. ViLU

    ViLU Gearhead

    Ei taida olla mitään uutta muihin vastaaviin "oppiviin" esim. FAST EZ-EFI?
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Eikös tässä sítä just toivottaisi, että tällä kertaa ois uuta se että tosiaan "oppis" ja toimis.
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eikös näitä "säädetä" mm. poraamalla kaasuläppään reikiä...

    Joo vitsi vitsi, eli jotenkin säälittävää, että esim. GM:n hyvinkin säädettävissä olevien ruiskuboksien tunaamisen sijaan on jenkkilässä käytetty poraa läppärungon rei'ittämisen, että on saatu moottori käymään tyhjäkäyntiä. Vähän sama kuin väsättäisiin suorasytkän tilalle jakaja jota sit käänneltäisiin et sytkäennakko olisi haluttu (eikä boksin sytkäennakkoon koskettaisi ollekaan). Just just.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ymmärtääkseni moni purkki toimii closed loppilla eli säätää/oppii itse.

    Se on pitkälti käyttäjäst kiinni kuinka hyvin.

    Kaverini asentamat Mega3;set oppii ainakin...Ja hyvin..
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    fastin ez-efin säädöt oli varsin rajalliset... tyhjäkäynti ja vot arvot...
     
  14. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Jep studion kokemuksiin ez-ehvistä oman vaatimatottoman toiveen esitinkin.
     
  15. JKF

    JKF Gearhead

    Tossa purkissa näkyy olevan mahdollisuus sytkän ohjaukseen.
    Kannattaa ehdottomasti viritellä se toimintaan että saa kaiken hyödyn irti.
    "Idle timing control" ominaisuus näkyy olevan myös, mikä parantaa yleensä mukavasti koneen käytöstä tyhjäkäynnillä.
     
  16. hukkis

    hukkis Gearhead

    Taitaa olla aika rajallinen tuo sytkän ohjaus,kun lukasin tuota esitettä pikasesti...taitaa saada jakajaakin säädettyä paremmin.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Taas lisää henkilökohtaisia näkemyksiä. Se mitä oon ite noiden ruiskujen kanssa pulannut, ni aika harvoin on törmännyt sellasiin bokseihin joissa noi teoreettiset ominaisuudet ja mahdollisuudet olis riittämättömiä. Yleensä niissä on jos jonkinlaista kikkeliä josta käyttöön tulee murto-osa, ja niidenkin muuttujien kanssa on jo mahdollista sotkea ittensä syvälle suohon. Ja sama sytkänkin osalta, teoreettisesti hienoo et saat "optimoida" vaikka jokaisen pytyn sytytyksen erikseen, mut käytännössä loputon suo. Jos ajattelee vaikkapa tollasta tehdasmaamoottoria, niin kauankohan ne laittaa siihen ruiskusoftan kehittämiseen tunteja et saavat parametrit kohalleen? Mä en tiedä, mut luulis et niidenki kannattais vaan lyödä tollanen itseoppiva boksi kii ja antaa sen hoitaa hommat? Sit ku vertaa siihen harrastajan panostukseen ja ammattitaitoon, ni lopputulos ei ehkä oo ihan yhtä sofistikoitunut kaikilta osin kuitenkaan. Muutamii jälkiasennusruiskuja tiedän liikenteessä jotka toimivat hienosti, ja sit tiedän yhtälailla muutamia jotka ovat jatkuvasti "vaiheessa", vähinräänkin pikku hienosäädön tarpeessa. Ja ovat sitä ikuisesti. Välttämättä kerro itse tuotteen hyvyydestä, ehkä enempikin käyttäjästä, ja monet noista ongelmistakaan eivät sinänsä liity itse tuotteeseen vaan oheissälään/toteutukseen.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi kikkelit on yleensä n.s mahdollisia mutta ei kaikille tarpeellisia.
    Näihin ihan ITE säätyviin en kyllä usko pätkääkään eikä ole varaakaan mutta kyllä jenkki, tai kuka tahansa myy jos joku ostaa :lol: .
    Eikä se mega kolonenkaan ihan ite opi, jotain pikku parametrejä sillekkin pitää kertoa ekaks.
    p.s. meinaan yhden koneen taas pilata mega kakkosella ja hollikan 4-piste tbi:llä
    kun halvalla sain :rotfl: .
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Edelleen, ei mikään ongelma eikä huono asia kunhan lähtökohtana on et osaa, tiedostaa ja ymmärtää. Toi ei ole mun mielestä välttämättä oikea lääke ihmiselle joka painii kaasarin kanssa ja pitää sitä ihan paskana, eikä tajua siitäkään mitään. Se ei korjaa perusvikaa.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sanoisin että ei tarvii osata, kunhan tiedostaa sen että säätämistä varten on oikeita ammattilaisia jotka osaa ja ymmärtää mitä bittejä siihen purkkiin täytyy laittaa. Ite olen jo oppinut senverran että tiedän että en osaa kuin senverran että härvelillä voi ajaa sen säätäjän luo:rotfl: . Noi purkit jotka ei tarvii sitä säätäjää epäilyttää perkeleesti ja hyviä uutisia tosta atomicista odottelen kovasti jotta epäilys katoais.
     

Kerro tästä muillekin!