MSD Atomic EFI ruiskusetti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hummer1, 15.4.2012.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ei siihen voi asentaa perinteistä dashpottia ?
     
  2. hummer1

    hummer1 3rd gear

    En ollut kuullutkaan dashpotista, kun vähän googlailin niin sitähän voisi kokeilla. Löytyisikö tälläistä Suomesta vai pitääkö amerikasta tilata?
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Pitäis varmaan ensin selvittää, mitä kaasaria tuo MSD "ruiskukaasari" muistuttaa, niin löytäisi sopivan dashpotin, varmaan US-PARTSISSA tuollaisia on, mutta mikä sopii ? Mulla on "ELLI" Edselissä Autolite 4100, ihan sama ongelma, kun ajan esim 60 -80 km/h, saavun liikenne valoihin, vauhti loppuu, ei meinaa pysyä käynnissä, dashpot on hankittu, mutta pääsen kokeilee sitä vasta ensi vuonna, kohta lähtee maalaamoon elli edseli :O)

    tuosta näkyy muutama kuva dashpotin asennuksesta, selaa april 2012...

    http://www.edsel.fi/ -> elli58
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vivusto on ihan kuin tavin 4kurkkuses näköjään. Ruikkiiko toi läppien yläpuolelle?
    [​IMG]
     
  5. hummer1

    hummer1 3rd gear

    Löytyisikö pääkaupunkiseudulta asiantuntijaa Atomicille? Tutkisin mielelläni jonkun minua viisaamman kanssa, että asennus ja johdot olisi oikein asennettu ja säädöt kohdallaan .
     
  6. roffroadracing

    roffroadracing 1st gear

    Asennus kyllä mutta toiminta ei... Pistä sähköpostia roffroadracing(a)gmail.com tai lähetä numerosi niin jatketaan keskustelua... Koko kesä mennyt ja vehkeet ei toimi. :mad:
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ikävä juttu että osui sun nilkkaan.. Olin ajatellut ostaa talvella saman systeemin mutta nyt jää kyllä hankkimatta.
     
  8. roffroadracing

    roffroadracing 1st gear

    Ruikuttaa läppien yläpuolella kyllä, mutta tuntuu oikein keräävän pisaroita niin että läpät ui benziinissä :wc:
     
  9. roffroadracing

    roffroadracing 1st gear

    Kuinka monella tämä kyseinen laitos on käytössä ja toimiiko se???
     
  10. Air

    Air 3rd gear

    Onkos tällä rintamalla mitään uutta? Onko ruiskut saatu toimimaan?
     
  11. Razorass

    Razorass 1st gear

    Edelleenkään sellaista ruiskupakettia ei ole joka toimisi moitteettomasti ilman oikeasti ohjelmoitavaa purkkia.

    Eikös se kaasari vaihdeta ruiskuun nimenomaan sen säädettävyyden ja toimintavarmuuden takia? Mikä virka sellaisella aftermarket ruiskulla on jolla joutuu taistelemaan samojen ongelmien kanssa kuin kaasarilla?

    Kaupallisen ja erittäin pätevän oloisen ecun saa jo todella pikkurahalla. Pätevän oloisen siksi etten vielä ole ehtinyt asentaa autoon asti. En puhu megaruutasta.

    .. Ja jos se säätö pelottaa niin tekijä sillekin varmasti löytyy.

    Ruiskupeli johon joutuu virittelemään mekaniikkaa käynnin varmistamiseksi kuulostaa aika huonolta ostokselta.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Asian sivusta mutta jos käytetty kelpaa, niin GM:n bokseja saa ebaysta muutamalla kympillä (+rahti+tulli+alv+...).
     
  13. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    lueskelin läpi valmistajan sivustoja, en kyl huomannu missään kohtaa p.a. pumpun painetietoja , luulis et tolla olis joku jonkunlainen vaatimus-lukema , tormäsin vaan ko. aiheeseen viime vai toissa kesänä , kun taas kerran tuhannen päissäni Harrin Fastback Musse tiimiin ytimeen änkesin ja euro ruisku-hemmot oli yrittämässä jeesaa Harrin ongelmaa , kone ei edes käynnistyny

    Harrin aiemmin asentama 80-lukulainen holley kaasari-ruisku kusi vaan hirveesti kakkuu läpi , autossa oli aiemman kaasarin kanssa toiminut paineliittimillä oleva sähköpumppu ja kaverinsa isolohko foordissa aiemmin ollut tää ruisku oli ollu klemmari-liitos sähköpumpulla

    Ja siinähän se vika oli , liian suurella tuotolla olevalla pumpulla suuttimet kusi vaan liikaa läpi ja heti kun lyötiin tää pienituottoisempi pumppu paikalle , niin alko rokkaa , ja Harri vetäs Mussella selkeen uuden enkan vartilla
     
  14. hummer1

    hummer1 3rd gear

    Ajattelin kokeilla atomiccia paluulinjalla. Onkos kukaan tehnyt sitä paluulinjalla toimivaksi ja oliko hyötyä? Olen ymmärtänyt, että toimisi paremmin paluulinjan kanssa.
    Tälläistä regulaattoria ilmeisesti käyttävät jenkkilässä http://www.summitracing.com/parts/msd-2222 löytyykö vastaavaa Suomesta tai mitä muut on käyttänyt?
     
  15. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Onko siulla pa-pumppu amerikan pika-asentajien tyyliin normaalista kaasaritankista? Jos on, niin tuskin tulee toimimaan paluulinjallakaan.

    Mie oon ajatellut kokeilla Powerjectionissa myös paluulinjaa ja regulaatoria, mutta lähinnä toimintavarmuuden takia, kun kiinassa tehty pa-paineanturi kyykkäsi, niin täytyi ajaa kotiin pa-pumpun johdot suoraan akussa (paine 100psi) ja heittää kaasari takaisin, kun anturin toimitus kestää "ikuisuuden" :(
     
  16. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Edellisellä sivulla mainitsin Fordin pikkulohkossa kokeillun setin.. lopulta vaihtui kaasuttimeen, kun Atomicissa oli "ongelmana", että mittaa koko ajan seosta ja säätää viiveellä.
    Eli täydellä kaasulla seokset veivasivat miten sattuu ja sama näkyi tehokäyrässä.
    Matka ajossa ihan toimiva, mutta jos kierrosalue rullaa nopeasti läpi, niin seokset eivät kerkiä reagoimaan.
    Alkujaan ajatus oli tosin, että ei vaatisi signaalia niin paljon kuin kaasutin ja olisi ehkä taloudellisempi / sivistyneempi ajaa.
    Mutta täyden kaasun seosten heittely on aika suuri riski jos moottori on enemmän piristetty.
    Nokka oli jota kuinkin Atomicin suositusten maksimi ja moottori tuotti hieman yli 600hp, joten ehkä hieman ääritapaus "katuautona" muutenkin.

    Kaasuttimella tuli paremmin tehoa myös dynossa ja paljon nätimmät käyrät.
    Atomic olisi varmasti ollut mukavampi tasakaasu ajossa..
     
  17. loysa

    loysa 1st gear

    onko atomicista lisää kokemuksia? löytyykö ketään tyytyväistä?
    löytyykö joltain nurkista pyörimässä ylimääräisenä?
     
  18. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Päätin ton paketin sit hankkia (vaikka tämä ketju on tullu luettuaki),tänään sain asennettua ja tulille ja ainaki ensikokemukset on positiiviset,vielä kunhan saa tolle paketille kilsoja jonki verran alle tälle syksyä niin ottas kokeilun alle sen sytkänsäätöominaisuuden..MSD:n hilut ku jo muut on,säädettävä pyörijäkin jo hommattu. Tiiä sit onko siitä mitään hyötyä mutta mukavahan sitä on harrastaa.. :)
    Pitää laittaa updeittiä kunhan saa tosiaan enämpi kilsoja alle.. mut ainaki asennus oli helppo,päivän juttu kaikkinensa ja kivasti hörähti heti tulille,hienosti käy tyhjää,seokset niinku syötetty tyhmäkäynnillä ja matkassa,vastaa kaasuun paljo paremmin..mutta kerrotaan lisää ku kokemuksia karttuu. :)
    Ja siis moparin 500:ksi stroukattu pata kyseessä,hollikan 830dp väisty hyllylle.
     
  19. 66monaco

    66monaco Gearhead

  20. TVS

    TVS 2nd gear

    Re:

    Unohtunut koko topicin seuranta, mutta huudeltakoon näin jälkikäteen että auttaishan se. Ongelmaksi muodostuu kylmä keli, esim nollan alapuolella viinalla rikastustarve alkaa olla kaksinkertainen, joten vaikka näissä monasti rikastukset on jenkeillä aika "varmanpäälle" niin jossakin kohtaa tulee raja vastaan.

    Jos nyt sekotetaan pakkaa vielä tuolla kaasari vs ruisku-asialla, niin kyllä ruiskussa on monta juttua mitä ei ikäpäivänä saada kaasariin ilman ohjelmoitavaa sähköasiaa apuna. Esimerkiksi ihan tyhjäkäyntikierrosten aktiivisäätö vaihteen ja kompuran jne juttjen mukaan, summittaisia solenoidijuttujahan noissa on. Myöskin seosten säädöllä ja sytkän ohjauksella voidaan esim "pakottaa" haluttua kierroslukua tyhjäkäynnille, ja toisaalta saada juuri haluttu kaasuvaste pintakuormille. Myös AFR-target-tyyppinen osakaasuseoskorjaus on kaasarin kanssa aika toiveuni, ja sitä ei voi myöskään säätää yhtä näppärästi, moneen ruiskuun voit pistää katkasijan vaan että haetaanko ecoa vai egoa.

    Kyllähän hyvä kaasari on hyvä, ei siinä mitään. Se on myös fyysisesti tosi kompakti ratkasu, esim itellä TPI-sovellus megaruutan kanssa ja onhan tuo aika kokonen jötkäle vrt quadrajetti. Ja myös tosi paljon helpompi ajaa ja alavetoa oli huomattavasti paremmin vaikkei säätöjä jaksettu hieroa ihan pilkulleen.
     

Kerro tästä muillekin!