Muistetaan turvallisuus myös wanhoilla peleillä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja PPRCuda, 6.5.2010.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  2. Jza

    Jza Gearhead

    Miten se kaveri noin heikkoon happeen meni? Sen ymmärsin, että auto meni pirstaleiksi, mutta eikös fedissäkin pidä olla nykysääntöjen mukainen kehikko, jonka ei luulis ihan tostavaan antautuvan :eek:
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mites toi onnettomuus tapahtu? Ja antoiko turvakehikko periksi vai miksi äijä halvaantui?
     
  4. BBC

    BBC Guest

    KENT

    Olen ollut säännöllisin väliajoin yhteydessä Ruotsiin ja hienoa että äijä ja erityisesti myös perhe jaksaa uskoa tulevaisuuteen ja koti yms. ympäristö on pantu uuteen uskoon jotta vammautunut perheenjäsen voi elää kotona ja helpottamaan muidenkin elämää.

    Kent osti auton minulta 2007 ja hän ei mahtunut autoon kunnolla. Katsoimme että hän saa lisää tilaa madaltamalla penkin ja sen alla menevät putket alemmas, mutta minä ehdotin jo silloin että kun jenkeissä uusiksi tehty 6piste häkki oli vähän ruman näköinen, jotta he samalla liipasevat sen pois ja tekevät uuden häkin joka on hieman korkeampi ja tilavampi tuommoiselle +185cm miehelle. Näin ei kuitenkaan todennäköisesti tehty vaan onnettomuus kun sattui oli pää liian lähellä yläputkia ja siinä suunnassa selkäranka ei välttämättä paljoa iskua kestä,...

    Harmi, mutta hyvä on se että mies elää ja on ollut pitkät kuntoutukset sekä kotiutunut tuttuun turvalliseen ympäristöön eli omaan kotiin takaisin.

    AULIS
    www.auliz.fi hot rod webshop PS. monella...t on pidetty aina niin kireällä kuinne saa.
     
  5. Mopar

    Mopar Gearhead

    Re: KENT

    Aamerikassahan ne huomas kanssa saman ongelma ja siellähän joskus NHRA:n kisoissa lähtöalueella ratsattiin voiden kireyttä, lähinnä sportman ryhmissä
    Tosiaan vyöt pitään vetää KIREELLE. Alkaa olee sopivilla, kun on perin hankala olla :eek:
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Vyöt

    Totta! Siinä FHRA:n katsastusmiehille vinkkiä jotta pistokokeita lineuppiin ja systeemit kuntoon.

    Toinen juttu on se että monet Funnycar (miksei altered, dragster,..) kuskit jättää käyttämättä arm strapsit kun ei kuulemma kädet liiku tarpeeksi.
    Eikö silloin pidä jarrukahvat, jarruvarjokahvat siirtää uuteen paikkaan jos niihin ei yllä,....?

    Meillä oli hyvin menestynyt naiskuljettaja 10-13v sitten ja hänellä oli aina kisaviikonlopun jälkeen mustelmat vöiden kohdalla, mutta ei koskaan valittanut siitä kun kiskoimme vyöt lujalle (huom myös alavyöt, jotka yleensä kaikilla on "heittolujuudessa" eikä niitä kiristetä erikseen vaan tuikataan lukot kiinni ja korkeintaan hieman malliksi nyitään ylävöitä.

    AULIS
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    On myös välineillä eroa. Mulla oli alkuun G-forcen kypärä, sopivan kokoinen ja vaikka hihna oli kirellä, sen saa TOSI helposti päästä kallistamalla leukaa rintaa kohti ja vetämällä takareunasta pään yli :eek: Olen sitä josku demonstroinut tovereille varikolla ja hämmästys on ollut suuri. Todennäköisesti, jos auto pyörisi rajummin, lähtisi tuo potta päästä.
    Mielestäni edes vastuutonta myydä tuollaisia turvavarusteita, missä on selviä suunnittelu virheitä. Niskan puolella liian vähän tukea/ hihna liian edessä kiinni... ym
     
  8. Jza

    Jza Gearhead

    Joo, muistan kyllä kun kävit tota esittelemässä, kun itte arvoin taannoin että mikä potta sitä kannattaisi ostaa. No tulipa hommattua sitten semmoinen, joka ei kyllä päästä lähde ilman, että pää irtoaa ruumiista :lol:

    Mulla on vyöt niin tiukalla, kuin ne käsin vetämällä saa, mutta ainahan näissä hommissa voi sattua ja tapahtua, eikä touhusta varmaan koskaan ihan riskitöntä tule... Mieleen tulee ekaks yks kubu, mikä pari vuotta sitten kajautti katto edellä betonikaiteen kulmaan ja kuski oli kans vähän heikossa hapessa, kun osu just sopivasti pään kohdalle... Helvetinmoinen säkä, että ukko on täydessä iskussa kuitenkin nyt.
     

Kerro tästä muillekin!