muka harrastajia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 12.6.2005.

  1. tampio

    tampio 1st gear

    tulin tässä just kaupungilta kotiin,huoltsikalla tankkasin tötsiä niin sinne tuli palloileen lauma teinijannuja.rupesivat kyseleen autosta;mikä tekniikka jne.kohtahan heillä itelläänkin rupes oleen vaikka millasia jenkkejä.todellisuudessa ehkä kerran päässeet kaverin isoveljen dartin kyytiin..tympii vaan tämmönen.asia keskustelu piristää mut basanjauhanta-no,huoh!
     
  2. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Oikein! Vielä jos sitte rupee aukomaan niille pikkujätkille! Saadaan taas muutama tulevaisuuden jenkkiharrastaja käännytettyä tuningin autuaalle polulle.
     
  3. S.A

    S.A 1st gear

    Niihä tuo aina on. Itellä ei ees jenkkiä ole, mutta kun jostain autosta jonkun kanssa puhut, että "olipa se hieno...440 tekniikalla ja ne saundit" niin sieltä tulee yleensä melkosen pian, että "mun faijan kaveril on jenkki, siin on joku 8 litran kone ja sit joku 600 heppaa" :lol:

    Ja tossa vaiheessa voi sitte sanoa, että joopajoojuu täytyy lähtee baaskalle.... :lol:
     
  4. HEMI

    HEMI 1st gear

    No näitä selittäjiä riittää :odroll: rasittavia :-?

    Tekis mieli aina "korjata" niitä juttuja. Mutta ei viiti nolata niitä tai sitten jos selität miten se todellisuudessa on niin ne ei tajuu siitä mitään......tai parhaassa tapauksessa hermostuvat :-?
    Ja sitten paljon on tehoa niin 350 tai 400 ai niin vähä ja hei minkä kokonen se kone oli.....niin aina pitäs olla vähintään 600hp....ja kyselijoillä tuskin on kokemusta edes 160hp :lol:
    Sitten toinen mikä ei niiden kaalin ei mahdu on että sanot vaikka näin että tuo auto kiihtyy parmmin ku ferrari.....ni sellasta ne ei meinaa uskoa millään...ai toi vanha auto...HUOH :(

    Toinen on sitten nämä mollaajat jotka on lukenu max power lehdestä 1000hp skylinesta ja tulee selittää miten on kovempia pelejä kun jenkit......huoh kun pojat vaan tietäs tosiasian........mutta ei niille jaksa selitää(niin tästä aisiasta oli galluppikin).

    Eli kun noita mussuttajia tulee niin parempi lähtee pois :wink:
    Vastaan kyllä kysymyksiin(jos osaan) jos kysytään mutta sitten ku ne rupee selittää niistä sedän 600hp 8 sekkaan varttimailn menevistä aidoista hemi cudista niin on kyllä pakko lähtee ajelee :lol:

    Mikkelissä kyllä on sitten ihan tietäviäkin pikkujannuja....niitä ei pidä aliarvioida,yks heppu tuntuu tietävän moparit ikäsekseen hyvin....no se on aika varma tuleva mopar harrastaja......eli joskus jos on kuunnellu niitä juttuja ja alussa tuntunu että nyt tulee palturia....niin kun kuuntelee stoorin kunnolla loppuun ni saatta hokasta että tottahan toi nassikka puhuu....mutta harvoin tollasiin on tullu törmättyä.
     
  5. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Hauskimpia/raivostuttavimpia on pikkujannut jotka katsoo mailimittaria ja sanoo että eihän toi sun autos kulje kuin 150 kun taas meidän isän almera kulkee 220.

    Kaupungilla kun ajelee (viimeksi eilen Lrp) niin huoma että on 4 erityyppistä ihmistä.

    1. Ne jotka ei noteraa.
    2. Ne jotka noteeraa mutta katsoo että mikä hirviö toi on
    3. Tuning Pojat joidenka ilmeestä ei oikein voi lukea mitään
    4. Ne joidenka ilmeestä näkee että ymmärtävät mistä on kyse, eli harrastajat ja ne jotka haluaisivat harrastaa :)
     
  6. 660

    660 1st gear

    kyllähän se p....n jauhanta on välillä huvittavaakin kun eilen baarissa yks kaveri kerto sen 3,8sc thundebirdistä, ahdot siinä on 4.5 kiloa, se ottaa 230km/h kolmosella(5lov man),ja niitä on vaan 5 suomessa ja kone on vakio, tehoja löytyy 470hp :rotfl:
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Nykyään noilla jannuilla on liikaa vaihtoehtoja.
    Mikään ei maksa mitään. Iskä ostaa. Tietoa tuuppaa jokapaikasta. On netit ja lehdet, joista sitten pintapuolisesti otetaan hurjimmat jutut. Juttuja paisutellaan sitä mukaa kun hormoonit hyrrää. Pitääs vaan jaksaa jutella asiasta.
    Kyllä ne jästipäät joskus on yhtä vanhoja kuin me nyt ja silloin ne on samas liemes.
     
  8. retro

    retro Gearhead

    "...Ja mulla oli samanlaine 50-luvulla"
    -Aivan varmasti, tään on -75 8)
     
  9. Käkö

    Käkö Gearhead

    :rotfl: :rotfl:

    Mulla kävi samanlailla kun olin tankkaamassa '63 avo Darttia, siihen tuli semmonen 60nen äijä joka alko kehuu et sillä oli '60-luvulla just samanlainen auto, mut se oli sininen ja siinä oli neljä ovee... :eek: :rotfl: :rotfl:
     
  10. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Onhan se ihan hirveetä kun joku on kiinnostunut jenkeistä vaikka ei itse omista sellaista.
    Kerrompa hurja salaisuuden ei mullakaan ole jenkkiä, enkä koskaan ole ollut edes mokoman kyydissä! Hahaha! [​IMG]
     
  11. Viikko sitten rustbucketista loppu bensa keskelle ei-mitään ja soitettuani huolto-autoon että tuovat bensaa ,niin jostain metän kätköstä ilmesty neljä vanhempaa äijää jotka kierteli autoa kuin kissa kuumaa puuroa ja sit yks aukas suunsa kun näki bensatankkina toimivan vanhan paisuntasäiliön.....

    -tiiiätkö mikätoi pensasäiliö on ollu?

    -joo , paisuntasäiliö vanhasta vesiautomaatista....

    -Ei oo , oon ollu keinosiemennyshommissa ja tuo on ihan varmasti se pakastussäiliö jossa sonnin spermaa säilytetään!

    -Aha ,sovitaan sitte niin.

    (kuulostaahan se paljon paremmalta!)
     
  12. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Se on tullu monesti todettua että vanhat äijät on monesti paljo pahempia tapauksia ku nuoret klopit!
    Eräänkin kerran aikoinaan ku mulla oli -67 malibu nii joku vanha jäärä tuli selittään ku sillä on joskus itelläki ollu just samanlainen valiantti..
    Ei niille auta vaikka kertois asian todellisen laidan ku ne tietää (omasta mielestään) enemmän ku joku nuori autorakkari!

    Nuorissa on tulevaisuus ja otollisinta maaperää harrastekipinän istuttamiseksi on tuollaiset amis/mopo ikäiset junnut..ne kääntyy aina kattoon ku jenkki ajaa ohi ja kaupungilla cruisatessa on monesti mopolauma perässä..ei ne kiusan takia siellä roiku, ne haluu vaan fiilistellä ja kuunnella veekasin lotinaa ja jos vaikka näkis ku kumi vinkaisee...!
    :lol:
     
  13. Sittana

    Sittana 1st gear

    Viime kesänä joku rastapaa selitti mulle terassilla ihan ufo juttuja. Naureskeli meille ku oltiin liikenteessä kutos dartilla... Noh, sillä oli itellä -59 käkkylä jonka vuosimalli vaihtu jutun edetessä viiskasiks. Sit sillä oli joku vanha camaro 350 koneella ja kulki alle kympin aikoja.......... :lol:
     
  14. tampio

    tampio 1st gear

    eikös se ole ihan sama onko se kutos-dartti vai caddy,kunhan vaan omistaja tykkää siitä.ja harraste pelinä dartti om ihan jees.nuita kateellisia riittää.varmaan ite ajanu jollain vanhalla datsunilla :rotfl:
     
  15. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    No jo se on perkale, täytyykö kohta jo olla kattomattakin jenkkilotjaa (paitti omaa kutvos-darraa) saati sitte että menis höpisemään turhanpäiväsiä jos jo vanhemmatkin harrastajat alkaa kahtoo kieroo :mad: :rotfl: johan tässä ihmiset joiden kanssa turista harrastuksesta loppuu kun vanhatparrat pitää polleena skidinä ja samanikäset puhua pupattaa turboista ja pakkelin leipomisesta.., vaikkei niistä mitn tajuakkaan, eräskin oli turbottamassa toyotan rivinelosta jossa oli 24 venttiilinen kansi :lol: :argue:
     
  16. timppa

    timppa Gearhead

    Menee utelijoilla naamat hyvännäköisiksi kun kertoo karmean toduuden.
    "Kyllähän tämä höpisee kun on ylisuuret putket yksillä pöntöillä"
    "Olisikohan 150heppaa"
    "No se on 86-Ramvanin saastekone"

    Samaten muutama jenkkihemmo on katsonut hitaasti kun olen sanonut itselläni olevan 63 HT-Valtterin.
     
  17. ElvisNYB-77

    ElvisNYB-77 1st gear

    "mikä mylly sul on tos?"
    "440.."
    "jaa, onks siin kuin mont litraa??"
    "ööh, no 7,2.."
    "joo, helvetin jees! Kui mont hevost siin o? tollases ni potkuu ni saatanasti joo!"
    "no alunperin oli vissiin 195, kait siin vähän vähemmän nyt..."
    "täh....?"

    :rotfl:
     
  18. weripuo

    weripuo Gearhead

    käytiin taas kerran rouvan kanssa muksuille vaatteita ostamassa eli minä istun autossa ja muija ja mukulat juoksee pikaisesti kaupan läpi parissa tunnissa.
    no ajettiin auto parkki ruutuun ja vieressä oli joku kaks ovinen wokkipannu lähes poikittain ruudussa niin ettei se päässyt eteen eikä taakseppäin kun ajoin vanin vm 81 ruutuun ihan niin kuin pitääkin eli suoraan.
    no paikallehan tulee sen kuski (n.50v nainen) joka alkaa huutaa että se vie se 50-luvun laiva vittuun siitä että rehelliset ihmiset pääsee autoihinsa, no olihan mun auto ruudussa niin kuin pitääkin, mut ei muija lupaa soittaa hinausauton paikalle jos mun sata vuotta vanha romu ei käynnisty siitä...
    no ei siinä mitään siirsin ystävällisesti autoa sen verran että rouva mahtui ajamaan ruudustaan pois, ja perkele eihän se mahtunut vaan osuu vanin puskuriin siinä ja on taas kiinan pelti rutussa. ei pysähtynyt vaan näytti nyrkkiä ja ajoi pois. :(
    on se mukavaa kun on ystävällisiä ja asiantuntevia ihmisiä, no ehkä vähän off topicin puolelle meni mutta pitihän mun purkaa tämäkin muisto
     
  19. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Kerran yks nuorehko jannu alko selittää että on ajanut paljon tehokkaita autoja.Varsinkin kaverin 700 heppasta Valtteria.
    Uteliaana kysyin että millä koneella se oli.Oli kuulemma kutosella,mutta oli sen verran kantta laskettu että nyt on 700 heppaa :odroll: :rotfl:
     
  20. eastwood

    eastwood 3rd gear

    meikäläinen keskusteli joitakin vuosia sitten vanhemman rouvan kanssa hänen omistuksessa olleesta corvetesta(nimi salattu,jotkut ehkä arvaa henkilön)rouva kivenkovaan väitti että hänen autossaan oli alkuperäinen turbo moottori,eipä keskustelu johtanut mihinkään koska hän piti oman päänsä siitäkin huolimatta että olin eri mieltä.lieneekö luulo johtunut venakoppien tarroista: 327 turbo-fire.auto muuten oli -64mallia,joko jollakulla sytytti?
     

Kerro tästä muillekin!