Muovipuskurit pitäs saada mustaks

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja ap160, 24.3.2010.

  1. ap160

    ap160 1st gear

    Kannattaako muovipuskurit maalata vai teippauttaa asiantuntijalla?
     
  2. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Maalarina sanon tietysti että maalata :lol: Onhan se nyt paljon hienompi maalattuna kun teipattuna. Varmasti jää jotain ilmakuplia ja ryppyjä vaikka kuinka olisi ammattilainen tekemässä.
    Puskuri on kuitenkin vielä sen verran pienikokoinen kappale maalattavaksi, että voi vaikka itse harjoitella maalaamista sillä. Maalitkaan eivät älyttömiä maksa noin pienelle kappaleelle.
     
  3. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Maalata!
     
  4. ap160

    ap160 1st gear

    Tarviiko muovi tai ? maalia vai käykö perus spray
     
  5. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Muovi- ja lasikuitupuskurit tarvitsevat alle muovitartunta-aineen/maalin. Tämän päälle voi sitten vedellä ns. normisprayllä.
    Olen kuullut kokemuksia että sprayt olisivat pysyneet ilman muovitartuntaakin, mutta itse ainakin käyttäisin sitä, ei paljoa maksa eikä sitten tarvitse miettiä että tippuuko maalit heti vai huomenna
     
  6. ap160

    ap160 1st gear

    Eikös sitä ole muovi maalia että sillä ettei tarvitse muovitartuntaa vai?
     
  7. teepee

    teepee Gearhead

    Mä olen aikaisemmin maalannut virttyneitä muvipuskureita ihan tavallisella mattamustalla sprayllä ja hyvin on onnistunut ja pysynyt maalit.
    Nyt viimeks ostin ihan oikeeta muovipuskurimattamustaa spraytä, tais olla 10euroo purkki. Jälki oli ihan hyvää, mut se vaan kuluu pois tosi helposti verrattu tavalliseen kilikali mattamustaan joka maksaakin alle puolet tosta "oikeesta" maalista
     
  8. liteFun

    liteFun 1st gear

    Jos alunperin musta muovipuskuri on harmaantunu, voi sen elvyttää silikonipuikolla. Itse kokeilin parina lämpöisenä kesäpäivänä, pari kolme kertaa puskurit ja listat läpi ja väri lähes uutta vastaava musta. Kyseessä oli ovien tiivisteisiin tarkoitettu silikonipuikko jonka päässä sellanen tyyny, vastaavanlainen "kenkälankkikin" käy.
    Toinen vaihtoehto on kuumailmapuhallin mutta sitä pitää liikutella reilusti ja varoa ettei sulata muovia. Hellempi lämmitysvaihtoehto on tavallinen fööni. Lämmittelee vain ja antaa muovin sisällä olevien silikonien tms tulla pintaan ja tasottelee rätillä pyyhkimällä tarvittaessa.

    Jos maalaa muovipuskurit, kannattaa ehdottomasti vähän hioa pintaa vaikka karhunkielellä. Välttämättä muovitartuntaa ei tarvi jos sopivan tasasesti hioo pinnan niin ettei hiontajäljet näy maalin alta. Pysyy maali ainakin vuoden tai pari pelkästään hiotullakin muovipinnalla.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ton silikonilla käsittelyn jälkeenhän sitä ei sitten kannata maalailla enään. tuppaa tekemään kiusaa se silikoni siellä aika pitkään.
     
  10. ap160

    ap160 1st gear

    (Punasen ajattelin maalata mustaksi)
     
  11. liteFun

    liteFun 1st gear

    Muovipuskureitten sisälläkin on silikonia... Jos ei halua että se kiusaa pitää lämmittää silikonit pintaan ja pyyhkiä pois.. :)
     
  12. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Karhunkielellä mattaus, pesu rasvanpoisto aineella, muovitartunta. Jos puskurit on mustat, vedä esim. keltaasta tai harmaata pohjaksi. Punaane ei peitä oikee hyvi suoraan mustalle. Korjatkaa jos olen väärässsä.
     
  13. ap160

    ap160 1st gear

    ID:3145281 kuva puskurista mistä pakoputkien yltä noin10cm maalata mustaks
     
  14. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Ohops. Mulle tuli lukihäiriö. Pitikö tuolla numerolla näkyä joku kuva vai?
     
  15. ap160

    ap160 1st gear

     
  16. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Jos siinä on jo maali,niin ei tartte muovi tartuntaa jos maali EI ole irronnut puskurista. Tassutat vaan maalattavan alueen, suihkit pohjavärin ja sitte pintaväri. Muista ennen maalausta pyyhkiä maalattava alue rasvanpoistoaineella ja nukkaamattomalla rätillä. Mielellään kahteen kertaan ja eri rätillä.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    jos pelkän alaosan haluat vaihtaaa mustaksi niin teippauta, ei mene se alla oleva maali sitten vituiksi jos vaikka seuraava omistaja haluaakin sen takaisin marjapuuron väriseksi.
     

Kerro tästä muillekin!