Museoautojen ajo-aika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Deltapete, 31.7.2010.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja kyseiset munapäät luulevat kaikkia mustakilpisiä museoautoiksi :D
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Niimpä.. tämän takia yritänkin mahdollisimman nopeasti saada myös edselin mr kuntoon, taatusti mulla riittää harraste ajelut 60 vrk / vuosi.
    Tosin persaukisena ei ihan nopeeta, galaxien kanssa meni vain 16v vuotta !!!
    JOs edselin kanssa 8 vuodessa mr kuntoon ??? :rotfl:
     
  3. TiM

    TiM 1st gear

    Pakkaahan sekoittaa myös se, että jos otat MR-alkuisilla kilvillä museorekisteröidyn pois museorekisteristä, niin kilpiä ei tarvii vaihtaa... :eek:
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ja onkohan yhtään mikkelin läänin mr-kilpistä enää ajossa,
    ei ole pakko olla mr kunnossa siis.
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mulla on moinen M-alkuinen ex. Mikkelinläänin mustakilpinen. Ja aika säkillä hakatussa kunnossa. Moni pitää sitä "museoautona". Samoin osa taitaa pitää kaikkia mustakilpisiä museoautoina? Tai kaikkia vanhoja autoja..
     
  6. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Mulla on ex-Mikkelin läänin peruja MA-xxx rekkari, auto tosin on vm 88 Thunderbird ja kilpi tietysti sen ajan valkopohjainen. Onpa tästäkin jo kuullut naljailuja etukäteismuseoinnista kuin myös "onks tää tosiaan jo museoauto" :poff:

    Ja toi perheen museoauto on sitten ihan tavallisilla viisimerkkisillä kilvillä juurikin näiden "naapurivahtipoliisien" takia, eipä herätä ylimääräistä huomiota ( vai kateutta?). Ja kyllä ainakin omalla kohdalla 30 päivää on hyvin riittänyt kesän ajeluihin ainakin näinä kahtena kesänä kun auto on museorekisteröitynä ollut.
     
  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tässäkin kilpiasiassakin on evoluutio tehnyt tehtävänsä. Ensin varattiin mr-alkuiset museoautoille, no ne loppui lyhyeen joten sitten mentiin muihin m-alkuisiin, samaan aikaan m-alkuisia tuhlattiin kuitenkin valkopohjaisina uusiin.
    No sitten alkoi saamaan entiset tunnukset takaisin suomi-autoihin ja moni otti mieluummin ne.
    Nossiten alkoi saamaan myös kilvet mustana kun auto vaan oli vanha ja entinen tunnus. Nyt sitten saa mustia pitkiä kilpiä ja jopa mustia eu-kilpiä jollaisia ei koskaan ole ollut.
    pakka on tosiaankin sekaisin.
     
  8. sooda

    sooda 3rd gear

    Museokilpiä

    Museoauto voi olla ihan tavallisissa kilvissä. Ei ole mikään pakko ottaa noita M-alkuisia kilpiä.
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Jos katsuri toimii oikein, se 2 vuoden jakso mr-mersulla jokapäiväsessä ajossa riittää kyllä. Ei varmasti täytä mr-vaatimuksia enää sen jälkeen.
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Kolmisen vuotta takaperin tuolla Läntisellä Uudellamaalla jaettiin MRI-alkuisia kilpiä, joten otin sellaiset heti idioottikustom pv-volvooni ja tilasin välittömästi mustapohjaisina :poff: Jokohan se pystylamppuhelmi MRI-666 mahtaa olla liikenteessä uudella omistajalla?
     
  11. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ammattimainen vero/katsastus/mikälie ketkuhan perustaa pöytälaatikkofirman ja sen nimiin hommaa koe kilvet...niitä sitten liimailee autoon/autoihin millä ajaa...ei tartte leimailla...ei tartte erikseen vakuutuksia..
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei tarvitse, ei... on niillä kilvillä sen verran paljon hintaa... :odroll:
     
  13. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Minäkään en mersuista juuri mitään tiedä, mutta nettiautoa selaamalla sain 2 minuutissa selville, että niitä saa reilusti alle 5 tonnin, ja jopa alle 4 tonnin...
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Sepä hienoa. Eli ei muuta ku kaikki ostamaan tuollaiset käyttikseksi ja vaikeuttamaan harrasteautoilua entisestään.

    Ostaa tonnin tojotan, ja ottaa siihen vaan pakolliset vakuutukset, niin väittäisin että ajaa aika pitkään tuolla auton ostohinnan erotuksella, eikä tarvii kusta MR-auton omistajien muroihin. Eikä ruostuttaa sitä MR-autoa noissa talven suolapaskoissa.

    Ja ei, en omista MR-autoa ja tuskin tulisin omistamaan vaikka osuis reilu 7milj. euroa ens lauantaina.

    Tai no, saattaishan tuollanen summa sekoittaa päätä entisestään. :poff:
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Hei kuinka paljon ne nyt oikeesti sitten maksaa? Kaikki sanoo että on kalliit, ja ainoo mitä oon saanu kuulla on, että vakuutus olis pari ja puol tonnia vuodessa, mikä mun mielestä olis jo halpaa.
     
  16. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ja antavat koe kilvet vuoden kerrallaan, väärin käytöksistä menetää oikeuden niihin... esim jos omistat 10 museoautoa, niissä kaikissa kaskot, about 2000e / vuosi...
     
  17. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ei todistusaineistoa mutta kanssa kuullut notta parin tonnin pintaan vuodessa...ja kun autoja (ei saa museoon tai rakenne sellainen että ei saa leimaan) on enemmän niin tulee halvemmaksi.

    kilpiä ei ole ihan helppo saada ja ake voi perua kilvet milloin vaan jos näkee sen perustelluksi.
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

  19. jupe---

    jupe--- 1st gear


    Tonnin tojitsu on varmasti todella hieno ajonautinto..
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No mä luulinki et pääasia on halvat kilsat... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!