Museoautokannassa notkahdus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja maxvo2, 15.2.2025.

1. maxvo2

maxvo2 Double Gearhead

2. KohtalainenPaja

KohtalainenPaja 3rd gear

No oli kyllä lyhyesti juttu:) Vähemmän museoitavaa, kuinkas vaikutti asiaan tämä parin vuoden takainen romutus buumi?

Gary Grand tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Museoauton suurin kuluerä voi olla tallipaikka. Aika monessa ”Talliosakkeessa” näyttää olevan semmoisia sisällä. Osakekoppi maksaa usein enemmän kuin museoitu tuote. Sitten on vielä vastikkeet päälle.

Ja ajat ovat vaikeat. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään romutuskampanjoita.

kerkko ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. kerkko

kerkko 3rd gear

Sama tauti on pyörissä. Halpaa olisi hankkia veteraaneja, säilyttäminen kallista.

5. Slant Sickness

Juu katselin Mobilistissa myynnissä olevia aarteita. Ja päätin olla ryhtymättä. Hankintahinta on vain pieni osa omistamisen riemun kuluista. MR Ford Vedette -49 oli jollakin seittämällä tonnilla kaupan.

6. spinout

spinout Gearhead

Mulla on oma talliosake m-autolle. Kuluja on, mutta raha pysyy kiinni siinä samalla tavalla kuin vanhassa raudassakin. Lisäksi se on säilytyspaikka muille roinalle ja ruuvaustila. En tiedä minne ne kamatkin survoisin, jos ei olisi sitä. Eri asia on vuokrattuna. Silloin kuluerät puree pahemmin tiliä.. ↔

7. Slant Sickness

Mulla on vuokrattu tila 10€/m2/kk lämpimänä sisältäen vedet. Ihan vimmatun kallista harrastamista siihen asti kun laskeskelin vastapäisen Talliosakkeen pääomakulut plus sähköt plus vastikkeet. Toki perikunta saisi myytävää, mut jos mikä, niin nuo ovat suhdennevaihteluista riippuvia. Anyway. MR auto voi maksaa tonnista sataan tonniin, mut vakuuttaminen on halpaa ja jossei aja ja riko, niin ei maksa mitään. Talli maksaa vuokrina tai pääomakuluina jotakin. Eteläsuomen pari tonnia neliö Talliosake ("kahdeksankymmentä tonnia") maksaa pääominakin satasia kuussa.

Siis vrt että rahat olisivat tuottavassa työssä. Noiden arvot nousee hitaasti, koska niitä on kohta ihan tarpeeksi, jossei liikaa.

8. spinout

spinout Gearhead

Mun talli on velaton, ei rahoitusvastiketta, hoitovastike on nyt 1,55€/ m2/ kk + sähkö/vesi. Ei kovin paljon ja talli on pääomaa. Mulla ei oo sen Talliosake-puljun talli, on toisen liikkeen rakennuttama. Sen lisäksi olen vuokrannut lämpimän säilytystallin toiselle autolle. Jos molemmat tallit joutuisin vuokraamaan, niin perze ei enää kestäisi, vaan ulostaisin yhden kaaran muualle.

9. karra

karra Double Gearhead

10. taunusstyle

taunusstyle Gearhead

Minun autot onki pelastettu museoinnilta:p, ehkä tuon corollan vois viien vuojen päästä laittaa museorekisteriin jos vain viittin pitää siihen asti mitta tuskin. Corolla ollu uudesta asti tädin omistuksessa että ei ole vasiten hajotettu muttako ajettu helsingissä niin vähän ruoste riivaa. Oma tallipaikka maksaa 150 kuussa sisältäen sähkön ja veden, tilaa on 300 neliötä mutta siellä on muittenki autoja työn alla tai säilössä.

11. north

north Gearhead

Viime vuonna meni kaksi autoa museorekisteriin ja tänä vuonna on ysks auto.

12. karra

karra Double Gearhead

Minäkin sain kaksi museorekisteriin viime vuonna. Kolme MR:ää löytyy kotoa ja nyt yllättäen normi liikennevakuutuksessa (eli normikäytössä) onkin enemmin.

13. north

north Gearhead

Mulla yks odottelee tos museorekisteriin on valmistettu 5/95.

karra tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!