Museoauton kilvet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja WBBC, 20.8.2016.

  1. Mr J

    Mr J Gearhead

    :( Ei näin...
     
    Civicci, passerby ja isoatlas tykkäävät tästä.
  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Tossa on tehty kyllä kaikki virheet, tilattu vielä pitkänä toi musta kilpi. Itelleni en kelpuuttais, mutta jos omistaja tykkää niin mikäs siinä sitte
     
  3. miguelo

    miguelo Gearhead

    [​IMG]

    Kyllähän se hieman silmiinpistävää on, kun 6-merkkisen mustan kilven näkee, vaikka museoajoneuvossa kuten tässä tapauksessa.
     
    Peeaa ja vanilla tykkäävät tästä.
  4. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ^Kovasti ihmetyttää yleensä nuo mustapohjaiset nuoremmissa kuin '72 autoissa.
    Eihän tuo museostatus ole mikään selitys tai syy miksi pitäisi olla musta kilpi.
    Pitäisi SAHKin sen verran ryhdistäytyä, että vaatisi historiallista uskottavuutta.
    Valvonnan kannalta ei ole mitään ongelmaa, eikä kilven värin perusteella valvota, kun jepareilla on tunnistinkamerat ja ohjelmisto reaaliaikaisessa yhteydessä Trafin tietokantaan.

    Olen kai kertonut, kuinka itseäni ketutti kun rekisteröin uustuodun 1977 New Yorkerin museoautona ja antoivat minulle mustat kilvet? Kun koulupoikana olin kuolannut samallaista uutena rekisteröityä neliovista joka oli kai koko suomen elämänsä valkoisissa kilvissä. No, se auto myytiin ja ostettiin vanhempaa tilalle...
     
    miguelo ja vanilla tykkäävät tästä.
  5. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    sen pelle joka ottaa uudempaan kun -72 mustat kilvet sais viedä saunan taakse :poff:
     
    Peeaa ja vanilla tykkäävät tästä.
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Toistan itseäni:

    Kilvet ovat osa kokonaisuutta!

    Sellaiset sopivat kokonaisuuteen joita on ollut Suomessa käytössä kun auto on ollut uusi.

    Tämä nyt oli vaan mun mielipide...
     
    rika, dart -66, tinareki ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. vanilla

    vanilla Gearhead

    Ja oikeasti kuin noita mustia kilpiä on 6-merkkisinä ollut vain perävaunuissa -70 luvulla, toinen mikä häiritsee ilmiasussa on vanhat ajoneuvot 40,50,60,luku ja 70 luku ,ei roiskeläppiä. kuitenkin ne piti olla Suomessa..... ennen muinoin. Ja vanhan klassikkoautonhan voi pilata aina EU-kilvellä 6-merk.tai "Mp" kilpi mallisella 2-kerros kilvellä. Molemmat ei oikeasti sovi mihinkään... Ei uuteen ei wanhaan V..tun rumia... Mielestäni Ugh.
     
    pptalo ja miguelo tykkäävät tästä.
  8. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Mulla meinaa olla sellanen ongelma et pitäs tohon 39 dodgee hommata kilvet mutta kun ei löydy enää kirveelläkään näitä viisimerkkisiä kilpiä nii onko oikee muuta vaihtoehtoa ku minikilpi mustana. Vai onko antaa vinkkiä mistä löytyys vielä viisimerkkistä kilpeä?
     
  9. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Puhelin käteen ja soittelemaan konttoreita läpi
     
  10. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo soiteltu on mutta nykyää perkeles on noilla isommilla firmoilla yks numero joka sit menee keskukseen ja sinne sit saa sönköttää joka kerta asiansa. Oliski suorat numerot niinku ennenvanhaan.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Pussihousut tutisee kun roiskeläpät uupuu :rotfl:
     
    passerby tykkää tästä.
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ite en ottaisi mustia kilpiä museoautoon, jos sen vaan jotenkin voisi välttää.
    Muutenkin tulee näiltä kyttääjiltä kyselyitä koko ajan "miten oot muka saanut tän museokilpiin?" Ja kyse on ollut mun yli 50 vuotta vanhoista käyttiksistä, joissa mustat kilvet, mutta "customoituja" vehkeitä.
     
    arskazone tykkää tästä.
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Muutenkin kaikista mustakilpisistä tullut aina kysymys? Onko tää museorekisterissä?
     
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mustat kilvet saavat auton näyttämään toivottoman vanhanaikaiselta.
    Itsekin 80-luvun puolivälissä vaihdoin -70 Dusterin kilvet valkopohjaisiksi ja auto alkoi näyttämään paljon uudenaikaisemmalta.
     
    arskazone tykkää tästä.
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Itse hain viime kesänä 5-merkin kilvet Rovaniemeltä. Vantaalainen olen, mutta kun satuin olemaan siellä liikkeellä ja tarvittavat paperit mukana.

    Vinkkejä
    -Soittele pienempiin yksityisiin firmoihin, joilla vain 1-muutama toimipistettä.
    -Soittele muualle kuin suurien keskusten konttoreille.
    -Käytä kavereita hyväksi niissä isoissa ketjuissa joilla yksi numero, siis että kaveri sillä paikkakunnalla käy tiskillä.

    Kyllä niitä löytyy.
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei vaadi edes mustia kilpiä, ku tullaan kyselee...
     
    arskazone tykkää tästä.
  17. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Kyllä ne viismerkkiset kilvet vaan alkaa oleen kiven alla. 10 konttoria läpi puhelimella ja sähköpostilla toinen mokoma eikä tärpänny. Sit sähköpostia a-katsastuksen asiakaspalveluun nii tuli viestiä et mistä haluat että tiedustellaan nii pistin että kysyy ny ton vaasan alueen, ku eteläpohjanmaa on koluttu. Tuli viesti et Vaasan konttorilla on vielä muutama pari jäljellä. Ei muuta, ku soitto sinne ja putki punaasena hakemaan.
    Että näin. Sinne jäi vielä jollekki joka tarvii.
    Onneks ei tarvinnu inarii asti lähtiä yksien alumiinilätkien takia.
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Sano nyt vielä se juttu, että mukaan sait pitkä + korkea FINni yhdistelmän, jota ei ole varsinaisesti edes tarkoitus kiinnittää. Vaan menit heti "kotikonttorille" tilaamaan lyhyet, mustat ja ilman ruuvin reikiä.
     
  19. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Eiku ihan perus yksi riviset 3+2 merkkiset kilvet ja mutta joo heti tilasin mustapohjaisena.
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Siis näin EI saa toimia.... vanhalla käyttiksellä peruuttaa vahingossa naapurin killin mopedin nurin jossa mukava 5 nummeroinen kilpi. Voimakasta pahoittelua ja lunastaa mopon itse pois eli ostaa koko kotteron. Jaa.... samalla vapautui mukava 5 nummeroinen kilpi omaan kärryyn....;)
     

Kerro tästä muillekin!