Museoauton kilvet

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja WBBC, 20.8.2016.

  1. Chevi

    Chevi 3rd gear

    Viimekuussa leimasin 17 vuotta sitten kilvistä poistetun vm. -64 Fiatin. Viimeksi ollut kilvissä 6 merkkisillä valkopohjalapuilla. Alkup. 5 merkkinen tunnus löytyi trafin tietokannasta ja mustat laput sai tilaamalla, maksoi 13 eur. Ensin konttorin täti sanoi että tunnusta ei saa koska se on käytössä, mutta kävi ilmi että se on mopossa ja näinollen voi käyttää kun on eri ajoneuvoluokkaa.
     
  2. Hai

    Hai Gearhead

    Kiitos vinkistä.
    Tällä viikolla hankittu 3+2 tyyppinen tunnus Suolahdesta.
     
    Bukero tykkää tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Liekö missään niin hedelmällistä/hedelmätöntä (tarpeeton yliviivataan) keskustelua aiheesta kuin Mobilistin fb:ssa. Mutta yksi mikä jäi mietityttämään että jos auto on jälkituotu Suomeen, niin onko "oikeat" kilvet valmistusajankohdan mukaiset vai sellaiset mitkä on eka kertaa Suomessa siihen ruuvattu?

    Aha, selvä. Entä jos se Suomeen tuontikin on jo museoikäinen?
     
  4. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Tuo Mobilistin fb-ryhmä on kyllä hermoja kiristävä paikka. 90% on jotain netistä kaivettuja kuvia, joita arvuutellaan, arvostellaan ja ihmetellään. Vanteet ja rekisterikilvet on aina väärät. Kärkkäimmillä arvostelijoilla ei ole mitään harrasteajoneuvoa, mutta muiden autoja pitää kyllä osoitella sormella.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    heh, nyt etelänmiehet siivoaa keskisuomen konttorit nostalgiakilvistä, kun saivat ns. pään auki:D

    nimimerkillä: osasyyllinen
     

Kerro tästä muillekin!