Muutama kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WTF, 17.1.2008.

  1. WTF

    WTF Gearhead

    1. Riittääkö Thundebirdin 3.8 ahdin mitenkään SBC:lle / 350?
    Tutulla olisi 350 TPI imari + ruiskut ja sovitelaipat tuolle ahtimelle.
    ( ostattelin imaria, mutku joutus ostaa sen ahtimenkin, kun ei halunnut myydä pelkkää imaria )

    2. Lisää kierroksia ahtimelle, riittääkö sitten tuottamaan jotain?

    3. Rullavipat 1.6 vipusuhteella, minkä verran vaikuttaa vakiossa TBI tai kaasarikoneessa, mutta TBI:n nokka vai onko nitään hyötyä?
    Sattui jäämään käsiin tuollaiset.

    4. " kannattaako " vaihtaa samalla joku toisenlainen nokka-akseli?

    5. Onko GM:n 4.3 V6 lohkoa tosiaankin valmistettu kaksiosaisella takatiipparilla ainoastaan vuonna 1985? ( puuttuu öljypohja )

    6. 4.3 V6:een tuo remmiveto varmaan riittäs?




    Lisää kysymyksiä kunhan taas välähtää nupissa. :lol:
     
  2. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Jostain luin,et toi olis riittävä 3-5 litraselle,et vähän se on kai alakanttiin 5,7:lle,mutta enemmän kai se riippuu tehomäärän hakutarpeesta ja käyttötarkoituksesta riittääkö se kuitenkin.
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Puhtaasti teoreettisesti pähkäillen vois kuvitella, että 3,8 litraseen tarkotettu ahdin vois potee hengenahdistusta 5,7 litran koneessa siinä vaiheessa, kun toi isompi kone haluaisi enemmän ilmaa kuin se pienempi maksimikierroksillaan. Eli oletettavissa olis, että normaalilla ajoalueella vois toimia ihan kivasti, mutta yläkierroksilla vois tulla ropleemaa.
     
  4. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Tää on hyvinkin totta,mutta jos vain "kruisinki-käyttöön",niin vois riittää antamaan kivat väännöt,mutta ei varmaan kovaan käyttöön riitäkkään,kun tolla 3,8 motilla onkin noi max.jengat vain 5600 r/min,itse oletin vähän reilummaks ton kutosen maksimit.

    OD. The Thunderbird SC was Motor Trend's Car of the Year for 1989. The 8.2 to 1 compression ratio was combined with six computer controlled, sequential fuel injectors. When running at a maximum 5,600 rpm, the supercharger provided 12 psi of boost, producing 210 bhp (157 kW) at 4000 rpm and 315 ft·lbf (427 N·m) of torque at 2600 rpm.
     

Kerro tästä muillekin!