Myynnissä wanhat kilpurit:

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja PPRCuda, 3.2.2008.

  1. rocket dude

    rocket dude 1st gear

    Miten ne ruottalaiset yhdesteli transitin ja volvon axelit, kiinostais itteni :D
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Muistasin etta niita tehtiin niin etta kaytettiin tommosta paripyora transun keskiklunssia ja volvon peran vetareita. Ja siihen vaan uudet putket missa volvon paat niin kay viela orkkis laakerit.
    Eiks noissa vanhoissa transuissa ollu joku Dana 44? tjs?

    Aika paljon kylla aikaa moisesta touhusta mutta tommonen on jaany kalloon pyorimaan :odroll:
     
  3. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Juurikin noin. Kuulin tässä syksyllä erään rallikisan huoltoparkissa, miten Volvoon tehdään halvalla tiuhavälitteinen lukollinen perä. En täysin ymmärtänyt (on tuo ruåttinkieli aikas hakusessa) mutta joko vetarin tai putken liitoksessa pitää tehdä joku spesiaalimuutos, että tuo onnistuu.

    Niin ja kannattaako tuo, sillä onhan noihin Volvoihin ruåttissa tehty jos jonkinlaisia periä omiinkin kuoriin?
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    [​IMG]
    Photo:gremlin
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tossa transun perassa saattaa olla niin isot putket (3.5''?) etta tarvii jonkun holkin valiin jos sielta tulee suoraan Volvon putkella.

    Vetarit tarttee tietysti katkaista sopevan pitusiksi ja luultavsti se vetotappi paksuuntuu jossin kohtaa niin suureks etta siihen on mahdollista suoraan jyrsia semmonen rihlotus mika sopii tonne peran rattaille.

    Ei varmaan tommonen enaan kauheesti kannata. Vahvoja peria saa aika helpolla ostella ja noihin orkkis periin, Volvo iso Ford yms, saa hyvia osia mikka kestaa jonkunmoista rasitusta.
    Tietysti jos ite pystyy hitsaileen ja hiukan koneistaan ja jostain saa tommosen klunssin ja Volvon peran(levyjarrut!). Jossain tyomaalla kun saa viela kossupullolla teetettya vetarin rihlat niin sitten, tai sitten ei :odroll:


    Naa rakenteluthan oli jotain 70-80 luvun erikoistoimintaa kun ei niin kauheesti saanu, helpolla, vahvoja peria.
     
  6. rocket dude

    rocket dude 1st gear

    Kiitti tiedoista :D varmaan pärjäis aika pitkälle vaan volvon axelilla nehän on kuitenkin aika vahvoja, en o itse koskaan kuulut hajonesta volvo perästä ja nehän on suosittuja rallissa ainakin+se että diesel perät on varustetuja kitkalukkolla. Itse meinasin laitta sellainen entisen taunuksen alle kun sen alla katkes 7 alkuperäis axeleita kumipoltto hommissa :(
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Amazonin vetareiden rihloitus saattoi jopa suoraan sopia Transitin välitykseen, sillä Amazonissa käytettiin ainakin jossain vaiheessa Dana 22 perää eli on samaa alkuperää kuin Transitinkin perä, vain vähän pienempi.
     
  8. BBC

    BBC Guest

  9. BBC

    BBC Guest

  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pari vuotta sittenhän toi Almin Polara oli FHRA american car showssa, eli edelleen säilössä. Ja on Max Wedge, ei Hemi. Käsittäkseni maassa on toinenkin alkuperäinen MW auto ja just tollanen '63 plymoutti, kilpurina Suomeen ajat sitten ostettu mut ei ajettu, ja kokemassa jonkinlaista reinkarnaatiota. Ainakin eräs hiljattain myytävänä ollut hieno '63 belve hylsy kuulemma päätyi moisen varaosiksi.
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toi Almin autohan tuli kait tolta ukolta -> http://www.dvorakmachine.com/
    Ja eiks se Almin auto ollu -62 mallia? Eli tommonen http://dvorakmachine.com/photos/scrapbo ... ymouth.jpg
    Joskus -89 kaytiin tuolla pajalla ihmettelemassa ja oli aika ihanaa rivistoa.
    61-65 2D tolppa hytteja varmaan 20 rivissa odottelemassa halliin paasya.
    Sisalla oli lattialla noita MW koneita ja imusarjoja kasapain, ei oikeen ymmartanykkaan mita kaikkea herkkua siella oli.

    Meniko tosta Almin autosta joku kansi tjv minka takia se jai pois kilpakentilta? :odroll:
    Erinaisia muita huhujakin kuulu miks autoa ei enaan nakynyt, mutta se nyt ei tahan kuulu juurikaan mitenkaan.
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  13. Putte

    Putte 1st gear

    Re: Willys

    Suomessahan museoleimaan saa myös muunnellun auton, jos sille löytyy kisahistoria ja periaatteesa yksikin ajettu kilpailu, oli se sitten minkälainen kilpailutahansa on kisahistoria. Se on sitten tulkintakysymys, pitääkö se kilpailu olla ajettu Suomessa vai riittääkö missä maassa tahansa oleva kisahistoria.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    siihe mitaan pitkaa linkkia tullu :poff: Talll, eiku taal o joku naemma lyhennys automaati kaytos ko tuli tommonen, lahettaessa oli ruutu taynna notuleita. :oops:
    No, pistetaaan tahen Pekka-sedan iskulause kehiin: Ajan(kirjoitan) automaatilla tietenkin!!
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Rapia 7000 eur. Tosta sais makeen pelin.

    [​IMG]

    chevrolet -55 4dörr klassad 7,50 med bla funnycarbur ,plastfront plastbaklucka,alugolv,plastrutor,12 bult med spole o strangeaxlar,progear 4,56 utväxling.fuelcell bg400 bränslepump ,optima batteri,qa1 dämpare bak,4-link motorplåtar för bigblock slicks g-y 33-15-15,hoosier frontrunners mm,mm säljes rullande utan motor och låda.bästa et: 8,98 60 fot:1,28 se

    mer bilder på vår hemsida:www.team-55.se
     
  17. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Kuten jorma-setä sanoisi: ei huuono.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  19. gremlin

    gremlin Gearhead

  20. gremlin

    gremlin Gearhead

Kerro tästä muillekin!