Myynnissä wanhat kilpurit:

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja PPRCuda, 3.2.2008.

  1. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Ennen kaikkea ahdas = polvet koukussa, takapuoli taka-akselin takana eikä juurikaan liikkumatilaa jaloille sivusuunnassa. Yli kahtasataa ajaessa tietty maisemat vilkkaa ja imusarjan ja kaasarien/blowerin takaa ei juuri näe kuin sivuilta kurkkimalla.
    Ja koko ajan miettii, milloin "paukahtaa pallit" kun taka-akseli on siinä ihan hollilla :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  2. Jza

    Jza Gearhead

    Eli siis lyhyemmin sanottuna hauskaa. Tuskin tonne radalle kukaan lähtee sen vuoksi ajelemaan, että kun se kyyti on niin pehmeää ja mukavaa :rotfl:

    Minkäs mittainen ukko sinne sopii ilman, että pää on kiinni kaarissa?
     
  3. BBC

    BBC Guest

    SLINGSHOT

    Nostalgia dragsterissa ei katsota kaasareiden takaa ja sillä ei ajeta bensalla, siitä on lähdettävä. Metanooli tai nitro ja ruiskut joko sitten hilborn/enderle pitkät töttöröt tai ahtimen päällä enemmän käytetty toiletti malli oli sitä 50´s loppu - 70´s alku meininkiä jolloin etumootoridragstereita oli.

    Sen ajan putket oli pieniä, mutta ei siihen aikaan ollutkaan mitään läskiperseitä niin kuin nykynuoriso. Minun autoon menee helposti ja on turvallista +-80kg ja <179cm mittainen kaveri.

    Auto myytävänä, jos joku tosissaa haluaa tuntea todellista kilvanajotuntua.
    Tässä pitää tehdä paljon muutakin kuin nostaa sormi napilta ja laulaa katri-helenaa, sen lupaan. Ei mitään bracket viheltelyä.
    15 000e täysin uudella alakerralla (Arias, GM Performance lohko, Howard,...), täysin uudella perävälityksellä, nyt työntää loppunopeutta ja menee takuulla korkeita 7sek aikoja.

    Mahdollisuus on myös ajaa pientä maksua vastaan joko sm kisoja tai Blacksmith ja Veidec,...vaikka competition tai nostalgia ryhmässä.
    Tähän autoon ei tarroja liimata, mutta jos on aina kiinnostanut ja haluttanut niin lompakko pöydälle ja kuskin paikka on vapaana.

    Minä en todennäk. aja vaan keskityn saamaan tallin, hot rod shopin tavaroineen, työstökoneet, englishwheelit yms. hankinnat omille paikoilleen ennen ensi talvea, mutta jos joku haluaa ajaa niin toki sitten mennään kisoihin.

    AULIS
    Varo kalliita kopioita, käytä halpoja alkuperäisiä.
     
  4. jakulepi

    jakulepi Gearhead

  5. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Aulis jo tuossa vastaili "kriittisiin mittoihin" eli meidän häkkiin "menee helposti" +-80kg ja <182 cm mittainen kaveri.
    Itse olen 187cm ja kokeilin laitetta niskat hiukan kenossa .. hauskaa oli!
     
  6. supo

    supo Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta,onko paljon puuhaa että pääsisi radalle eli mitä kaikkea pitää uusia/päivittää että pääsisi vetämään kumit soikeena kisaa muiten kanssa virallisissa kisoissa(wscc,fhra).Siis kyse Rauman autosta.Terv.Spet 1937 Ps.tuli istuttua Kuopioon lähiaikoina tullut -60 luvulla tehdyssä Fedissä
     
  7. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Jos ei aja alta 10s niin ei tartte paivittaa kait mitaan :wink:

    Alle 10s tulee runkokatsastus ja kaikenlaista ajovarustetta, katsastus ei kait kovin paha ole jollei aja alle 8.5s. Tosta en oo kuitenkaan ihan varma, lueskelin ohimennen jossain kohtaa noita etumoottori pelin runkovaatimuksia mutta siita on vahan aikaa jo.
    Eli eikohan ruveta varmuuden vuoksi vetamaan 1/8'' kisaa :rotfl:

    Mun perapuikkoon sopii pituuden puolesta ~175 ja ehka 70kg. Peli on siis aika pienelle ukolle tehty, no orikinaali ukko oli puvust paatellen joku max160 ja 60kg.
    Ma sovin just ja just sinne sisaan ,mutta kasia ei pysty liikuttaan, jollei oo alasti.
     
  8. BBC

    BBC Guest

    FED

    Mr GaryNätking on komiee alasti kuin vaatteet päällä kertoo Rauman seudun Jari Silllanpää fanclubin tiedottaja,.... tiiä sitten uskoa huhupuheita!

    Karin autoa ei saa mennä upteittaamaan miksikään uudeksi. Se on 60luvun alkupään tuotantoa ja pitää runko säilyttää nuin. Helppo tehdä hieman tilavampi kopio, johon vaikka avaruussukkulakuoret voi kiinnittää.

    Minun hoppa oli NHRA runkokatastettu 2004 (7,5sek) ja näki kyllä mihin oli Tigattu uusia putkia. Alkuperäinen häkki oli 3piste ja se oli vaihdettu 6pisteiseen väliputkelliseen. Hyvin oli jätetty materiaalia vanhojen putkien hitsauspaikkoihin eikä hiottu putkia alimittaan. Näkee ja tuntee missä vanhat putket ovat olleet. LIsäksi oli pantu 2 pitkää putkea lantioseutuun nousemaan alhaalta ylös ja jotain pientä. Parissa alaputkessa on klommot ja meinaan niiden päälle tigata ratsupaikat kun puran tekniikan porin pamauksen jälkeen.

    Rauman autoon joutuu varmaan tekemään putkitöitä jotta sillä saa ajaa
    ja eikö tekniikkakin ole menossa kasaan? No, 12500 + muutama tonni ja on se hyvinkin alle 17t eurolla radalla.

    A

    Tilasin viimevuonna pikkelin jerryltä uudelta mantereelta uudet ohjauksen unipallit 3/8" kokoiset ja otin tietenkin halvimmat 6usd kpl ja kun auto keuli liikaa, säntäli ja hakkasi vuoronperään eturenkaita maahan ovat nuo kaikki pallit niin väljät kuin kotitalon entisen 35ferkun ohjauskalusto.
    Kannatti säästää. Nyt tilaan sieltä uudet ja jotain muitakin pikkuhiluja, hitsattavia jengaholkkeja eli jos joku tarvii kampetta niin tuloo samalla.
    kotisivu on joku www.jerrybickelracecars.com tms,... hyvä nettikauppa, selkeä. Taas tuloo ensvkon lähetyksen mukana pari kaasunaamaria lisää. Yksi ruotsiin, Yksi Syntiseen Savoon, savon nopeimmalle lättäpäämiehelle joka on nähnyt valon ja osti AIDON lättisraksterin.
    Jumala säästä meidät hi-teck paskalta ja valvo ettemmä käytä lasikuitua muualla kuin polskiviiatin suojankaarissa ja sorsastusveneen paikkaamisessa.
     
  9. supo

    supo Gearhead

    Joo,tämä Savon nopein lättismies näki jo valon yli 20 vuotta sitten.Fed on aikaisemmin liikkunut pikkulohkon voimalla mutta kulkee jatkossa lättis+ahdin systeemillä niin nopeesti että ei kissaa kerkiä sanoo.Tulee varmasti todella hienot Fed sekä Fedin kuljetuskalusto ihmisten nähtäville(edelliset autot erittäin hienoja ja laadukkaita).
     
  10. kuula

    kuula Gearhead

    Joo, mä näin kuvia ku olit änkeytyny sinne peräpuikkoon :rotfl: Hyvältä näytti.
    Volmari.
     
  11. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Vähän se tuntu ahtaalta kun siitä otin kylmät tyypit...mutta mullahan olikin vaatteet päällä.... :rotfl: :rotfl:
     
  12. fynny car

    fynny car 1st gear

    FC

    Myydään vanha fc flippikori Dodge omni

    Vanha legenda kori jostain -70 luvulta.

    Suomen ensimmäinen nitro fc:n kori.

    Toimituskin tarvittaessa järjestyy
     
  13. Ilmanks pyrit oleen alasti aina kun mahollista. Kohta nähdään FL:ssä? Etkä saa edelleenkään lähestyä jos olet alasti....
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Seattlen Craigslistillä oli samanlainen hintaan 50k$, eli on niitä kolmaskin säilynyt kahden suomiyksilön lisäksi... :)

    Paulilla Mount Vernonissa oli kolme 39-41 Willystä. Pelkästä kopasta väännettiin vähän kauppaa, mutta ei mahtunut silloin mun konttiin. Tää oli aloitettu prostreet -projekti, josta oli rälläköity tulipelti pois ja hitsattu takasivuikkunat umpeen.

    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0048.jpg
    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0049.jpg
    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0054.jpg
    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0057.jpg
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tässä vielä muutama kuva Paulin wanhasta kilpurista, jolla on aikoinaan ajettu ties mitä ovaalirataa tms. Pelkällä takapyöriin vaikuttavalla käsikäyttöisellä (=heikolla) jarrulla auto on varsin mielenkiintoinen ajettava. Tekniikkana viritetty lättäpää, joka on siirretty puoliksi ohjaamon puolelle.

    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0081.jpg
    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0084.jpg
    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0078.jpg
    http://s4.photobucket.com/albums/y108/K ... CT0083.jpg
     
  16. dustujevski

    dustujevski 1st gear

  17. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  18. lordC

    lordC Gearhead

  19. lordC

    lordC Gearhead

  20. lordC

    lordC Gearhead

Kerro tästä muillekin!