Näinkö ne ruoste korjaukset tehdään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja TeeWee, 30.4.2004.

  1. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

  2. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Asennetta!! Tuloo väkisin "eräs" surullisen-tunnettu Lapualainen auto-jobbari mieleen.. Äijä ostaa vanhoja kolari/varaosa/pelto-autoja mutta myy kuitenkin hyviä ja vähän ajettuja autoja..
     
  3. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    ...ja onnellinen ruostekorjaaja, nainen !

    [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: GMC Vandura 2004-04-30 05:18 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: GMC Vandura 2004-04-30 05:19 ]</font>
     
  4. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    hallelujaa....

    Juu, kyllä en ilkeäisi tuollaisia korjauksia paljon julkisesti esitellä, voi v....
     
  5. Ryyppyreuna

    Ryyppyreuna 1st gear

    Linnaan tuommosesta...
     
  6. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Asiallista ja pitkäkestoista harrastamista Heather:ilta.

    Eikun sauna myyntiin ja kiertoon :-x

    "fixing up"; totta tosiaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Vemppu 2004-04-30 16:00 ]</font>
     
  7. Sikalintta

    Sikalintta 3rd gear

    Pyhäinhäväistystä vastaava teko :eek:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei ehkä oikea tapa ruostekorjata, mutta toisaalta ihan kätevä toi Heather naiseksi; moni muijahan ei saa edes spraymaalipullon korkkia irti.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ja toiset tarvitsevat englanninpyöriä sun muita hömpötyksiä, heh...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    saatko itse ehjänä?
     
  11. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Spreipullon korkit menee mulla ainakin joka helvetin kerta tuhannen säpäleiks kun napautan ne aina tallin ikkunakarmia vasten irti :grin: tosin ei mulla oo aikomustakaan säilyttää niitä ehjinä. Jos jostain syystä spreipullon avaan niin se menee sillä käyttökerralla kaikki, niin turhaan sitä korkkia säästelee.

    Mut joo, tommosta ruostekorjaamista kyl tapahtuu valitettavasti aivan helvetisti. Mullakin monta tuttua jotka noita ropailee, ihmettelen miten ne viitsii kuiduttaa ja kitata kun hitsaaminen on helpompaa ja nopeampaa.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin,minäkin luulin että tälläinen on trokarihommia kunnes luin oppikirjan siitä miten uusia esijännitettyjä suurlujuus ja erikoisteräksisiä autoja korjataan.

    Huikeinta oli ovipellin korjausohje. Jos ovessa on reikä, niin siihen liimataan pellinpala taakse ja loput hoitaa pakkeli.

    Peltiä ei voi hitsata, koska lämpö rikkoo esijännityksen ja kappaletta ei saa takaisin muotoon.

    Maalasin viimesyksynä vanhan japanilaisen joka oli korjattu vuosia sitten liimaamalla uusia peltiosia vanhojen päälle. Aika uskomaton juttu, pellit olivat paikoillaan ja ruostetta ei ollut sen enempää kuin vuosia sitten hitsattuna versiona.

    Pakko kai tässä on pikkuhiljaa luopua hitsaamisen onnelliseksi tekevästä vaikutuksesta.

    JL
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tahtoo se hitsisauman vierestä ruostua, huomaa hyvin esim. pakoputkihitsauksista.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    näin :|
     
  15. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Joo, mutta ton muijan paakarinkakut on aika helvetin kaukana osaavan korifirman tekemistä liimaliitoksista??? Toisekseen, jos suurlujuusteräkseen tulee vaurio, sitä ei korjata millään pakkeli/liimapaikalla, vaan koko pelti vaihdetaan, tosin mahdollisuuksien mukaan!

    P.S Haynesin/vast. korinkorjausoppailla voi pyyhkiä persettä ja sen jälkeen polttaa ne, ne eivät kelpaa edes kaatopaikan täytteeksi!
     
  16. ip

    ip 3rd gear

    kolari korjaukset tänäpäivänä pelti osien kautta korjauspalojen kohdalla uusi pala liimataan ja sitten kitti pakkelia että silleen.Eipä paljon mikki liimaa enään käytetä.
     
  17. WSE

    WSE 1st gear

    Nykyautoissa on seikkaperäiset mallikohtaiset korjausohjeet kolari/ vast. vaurioihin; määritetty tarkat katkaisukohdat jne; vaihdetaan yleensä hieman isompia kokonaisuuksia; liittämistapana kuitenkin useimmiten Mig-juottaminen tai pistehitsaus. Ei niissä nyt pahemmin mistään liima/ pakkeli jutuista sentään puhuta:)
     
  18. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    aivan sama millä niitä uusia läjiä parsitaan kasaan, mutta toi vani on ´75:n ja se tykkää mig-liimasta eikä mistään vitun popniiteistä ja lasikuidusta.
    Henkilökohtaisesti vituttaa tuollaiset ihmiset ja sitten vielä ylpeänä esitellään "näin korjaan koslaani", voi v....
     
  19. Cowboy

    Cowboy 1st gear

    Nykyautoissa (uusissa, korjaamattomissa) on yllättävän paljon peltiosia kiinni liimalla. On siellä hitsaussaumojakin...
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös ne tämän päivän liimat ole jo aika vahvoja. Oli mulla yks maastofillarikin, jonka aluputket oli liitetty liimalla-tosin takahaarukan putki/putket alkoi hieman irtoilla, joten sain takuusta uuden.
    Oli muuten handmade in USA, kuten nykyinenkin. :smile:

    Ja hitsaushan saattaa jonkin verran heikentää peltiä hitsauskohdasta tai sen viereltä. En kuitenkaan puolustele liiman käyttöä, sen liiallisella hais... eiku käytöllä saattaa olla vakavia seurauksia. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!