Näinkö ne ruoste korjaukset tehdään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja TeeWee, 30.4.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katsokaa pimp my riden jakso, jossa on junakeula getting pimped...Eivät ota helmoista kaikkia ruosteita pois vaan lyödään alumiinilätkää pellin päälle...Eikö pelti ja alumiini yhdessä ruostuta heti? Autossa on sisälläkin paljon ruostetta niin ilmeisesti oikaisivat verhoilemalla kaiken näkyvän sisältä. Tätä ei suoraan näytetä vaan sen voi lukea rivien välistä..On melko sarja.. :lol: :lol: Miten tämän käsittää kun pajan omistaja kehtaa vielä jakson alussa sanoa että kun restauroitu oikein, bussi on arvokas...
     
  2. macci

    macci 1st gear

    voi hyvä jumala en korjais noin edes vanhaa hiacee... ja joku viel tekee siitä jonkun jutun nettiin mua ainaki hävettäis HYI!
     
  3. wayne

    wayne 1st gear

    Kaverin usasta ostettu cougar oli vähän samaa lajia tuon popniitti,kitti vanin kanssa. Kaikki paikat mitä löytyi kaarista ja hiekkapelleistä oli tehty ilmeisesti oluttökeistä leikatuilla alumiinin palasilla ,jotka oli osa liimattu osa niitattu ja puoli senttiä halvinta mahdollista kittiä päälle. Yleisilme tuossa "elohopea puumassa" oli suht siisti ensimmäisen puolenvuoden ajan, mutta kun pakkeli halkeili ja kaaripaikat lähes putoilivat tielle oli todellisuus edessä. Kaverini möi auton jollekin ruotsalaiselle harrastajalle joka oli kuulemma entisöinyt auton priimakuntoon
     
  4. liteFun

    liteFun 1st gear

    Mä oon kuullu että esim. noi ruumisautot mitä Suomeen on farmareina tuotu, niitten keulat esin ois täysin lasikuidusta tehty ja vaihdettavissa keskenään koska peruskori on kaikissa sama.. Vain eri keulapalat ja takavalot ;)
    Eli lasikuitu on jenkkien keksintöä, antaa jenkkien käyttää sitä lasikuitua miten tykkäävät ja muut (suomalaiset) tekee miten parhaaks näkee :)
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Häh? :eek: Mitkä ruumisfarmarit? Kyllä kai Kylmä-Kalleille kelpaa kyyti peltiautossa siinä kuin elävillekin.
     
  6. Nappula

    Nappula Gearhead

    No en itse kyllä tekis ehkä noin mittavia lasikuitu paikkauksia mutta ainakin minua ottaa päähän noi jeesustelijat tallilla ym joiden mukaan ainoa oikea tapa on ottaa kori pois rungolta ja hiekka puhaltaa hitsata päittäis saumalla tinata painaumat ja maalata ja lakata koko auto 5 kertaa että saa jonkun piennen ruoste homman tehtyä ja sitten jos näin ei tee niin pitäs kuulemma olla kokonaan tekemättä.
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei muuten ole muuten samoja. Katoppa etulokasuojia, konepeltiä, ovia etusisälokasuojia, tekniikkaa, sisustaa jne. Samaa on ainoastaan peruspeltikori ja yleiskomponentit.
     
  8. napa

    napa 3rd gear

    just näin, mitä pirua sitä jostain vanhasta pas... uutta yrittää, jos kyse ei ole todellisesta harvinaisuudesta :argue: tosin eihän tuollainen 10 m2:n lasikuidutuskaan mitään halpaa lystiä ole...
     
  9. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Joo käytinpä tuossa vanhaa Tojotsukäyttistä leimalla. Katsuri löysi pienen reiän takarenkaan edestä, joka piti korjata.

    Ajoin auton talliin ja otin minun naputteluvasaran esiin. Kävi ihan huvittamaan, koko helvetin alahelma takarenkaan edestä oli muotoiltu rautalankamytyistä ja lasikuitukitistä. Hitsailin sit loppujen lopuksi takakulmaan alahelmaan etuoven takareunaan asti uutta peltiä. Samoin joutui vetäsee sinne auton alle inhaan paikkaan alahelmaan pikkunökäreen.

    Sinänsä ihan normaalia et vehkeet ruostuu, mut kävi vaan huvittamaan myyjän kovat kehut kovapeltisestä menopelistä :) Ois ees sanonut, et kovapintainen menopeli.
     
  10. rocketman

    rocketman Gearhead


    Samaa mieltä tuosta jeesustelusta. Omalleen saa tehdä mitä lystää, ja autona tuo kuidutuksen kohde ei mikään ultra-museoitava harvinaisuus ole. Mihin v*ttuun ne kaikki ikinä valmistetut entisöidyt vanit edes mahtuisi :) Ja ilmeisesti tuo homma on tuonut tekijälleen iloa, sitähän meistä jokainen tässä harrastuksessa hakee, kukin tavallaan. Eikä tuosta voi epäillä, että kuidutuksen taustalla olisi petollinen halu peitellä auton kuntoa, kun on oikein nettisivutkin laitettu esille.
     
  11. Näkisittepäs vaan miten mä ne duunaan... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
    Jokainen tekee omalla tavallaan, kaikennäköistä on nähty ja tullaan näkemään :eek:
    Sanokaa minun sanoneen... :rotfl:
     
  12. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Lasikuitu ei ruostu...ikinä... :odroll:
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    No ... mitä sitä tuota, onhan se nyt niin jotta uudet autot on osittain suurlujuusteräksellä ja muovilla liimattu kasaan, harvassa se alkaa oleen jopa pistehitsi ...

    Mutta jos tollaasen tekee, vaikka kuin olis halpa pask, voip sekin halpis olla 50 vuoden päästä jonkin aarre, tolla konstilla se ei vaan selviä sinne asti, toisaalta eipä näitä kannata sääliä, autoja kyllä riittää, eikhän se nyt oikeasti ole kuin vanha romu. Tosin vieläkin helpommalla olis päässyt kun olis vetässyt pistehitsillä pellin kiinni ja pakkelit päälle, semmoisia virityksiä tulee joka paikassa Suomen niemeäkin vastaan, kuiduttamisessa pitää nähdä jopa vaivaa, pakkeloimalla pääsee helpommalla. :poff:
     
  14. Simo

    Simo 1st gear

    just näin, mitä pirua sitä jostain vanhasta pas... uutta yrittää, jos kyse ei ole todellisesta harvinaisuudesta :argue: quote]


    Ja mistähän ne vanhat pa...t sitten syntyy ?? :eek:
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    No mutta se "tekemisen ilo" on oleellista.
    Itse hitsailin kolme päivää (vapaa-ajat) Vanin sivuoven alaosaa ihan vaan mielenkiinnosta. Ei sitä lasikuidulla olisi saanut korjattua alkuperäismuotoiseksi kanttauksien ja tiivistepintojen osalta. Ja olisi laskiuidut lentäneet varmasti mäkeen joku kerta kun ovea tarpeeksi kauan paiskotaan ja ruoste on tehnyt tehtävänsä.

    Eikä sattunut ikkunatonta pikkuovea olemaan sopivasti tarjolla, oli kyllä viimeinen ovi jonka tuolleen korjaan. Ei mitään järkee hommassa jos laskee kulut ja auton arvon.
     
  16. menu*

    menu* Gearhead

    Kun kattoo linkin ekoja kuvia kaaren korjauksesta ja miettii työmäärää popniittien, peltilipareiden ja lasikuitukankaan kanssa verrattuna vaikka korjauspalan hitsaamiseen, nin ei voi sanoa että tuossakaan olis päästy helpolla..
     
  17. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ei kai kaikki oo mestareita syntyissään, täytyy jossain päästä harjoittelemaankin...

    Itte nyt vasta loppuiällä rupesin vähäsen autojen kanssa touhuilemaan ja hauska harrastushan se on. Pellipalasten kyhääminen vanhaan rotiskoon ja hitsaileminen kiinni, vaikka se lopputulos ei mitään valokuvakavalkaadia houkuttelekaan ottamaan, voi olla ihan mukavaakin. Ainakin tuntuu siltä näin aloittelijasta.

    Paljon kalliimpia harrastuksiakin on, että mitä sen väliä jos vanhaan Sierraan upottaa kilokaupalla mikkilankaa ja peltiä sekä muuta semmosta täysin järjetöntä... :rotfl:
     
  18. Impala71

    Impala71 1st gear

    joo tulipa tuossa 5pv hitsattua yhtä ****** ooppelia kesälomalla kun entinen käyttökineri leipo ja piti saada halvalla ehjä tilalle ja leimattua tietty jos olis ollu käteistä niin olisin ostanu oikean auton.

    Olis kyllä ennemmin ruuvannu tuota impalaa kun samassa tallissa tuota ooppelia hitsasin.
     
  19. Muki

    Muki Gearhead

    Vähän off-topic mutta toi alkuperäisen linkin neitokainen näyttää olevan ns. oman tien kulkija joka on tehnyt hiukka enemmänkin asioita oman mielensä mukaan. Jos nyt ei kaikki olekaan mennyt aivan putkeen "pelti" - töissä niin onhan sillä kyllä asennetta muutoin vaikka muille jakaa. Ehkä vähän hörhö, mene ja tiedä, mutta veikee tapaus kumminkin.
     
  20. 74-monaco

    74-monaco 1st gear

    [​IMG] :lol: kauan se kestikin :mad: :mad: melekeen 2 vuotta..ennenkö maali rupes kuplimahan :odroll: niin että jos samallaasta haluatta niin lapualle kannattaa viärä pellitettäväksi :oops: :oops: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!