naftapumpun ruuvaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tlento, 28.5.2003.

  1. tlento

    tlento 1st gear

    Kyseessä olisi vanhemman 5,7 dieselin pumpusta. Eli onko se pumpun säätöruuvi, joka sijaitsee korkeapainepään yläpuolella, pumpun takana? Siellä oli ainakin ruuvi, jossa oli plommin paikka? Säätääkö se ennakkoa, syöttöä vai molempia, kuten Lucaksen pumput? Omassa säätö oli miltei kiinni,kuinka paljon uskaltaa avata?
     
  2. kape

    kape 3rd gear

    Syöttö säädetään pumpun sisältä.
     
  3. tlento

    tlento 1st gear

    Justjust, Onko se sit ennakon säätö vai mikä, ku on pumpun päädyssä? Ihan selvä säätöruuvi se kuitenkin on ja käynti muuttui, kun sitä ruuvailin. Ennakkoahan ei hirveesti saa ruuvata lisää..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    onneksi olkoon. katseleppas tarkasti katsastuksessa mottorin maksimi pyörintänopeutta, katsiukko totennäköisesti toteaa että varvit ei riitä->HYLÄKSYTTY
     
  5. tlento

    tlento 1st gear

    Eeeiiipäs muuten sano!!! Katsastusmies just sano, et tätä konetta ei huudateta tappiin asti, ku on tomaattilaatikolla!! Ja eikös ne maksimikierrokset kasva, jos ennakko kasvaa?? Toisaalta ainahan voi ruuvata takasin päin ennen konttorille menoa!!!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    se ruuvi mitä oot pyöritelly ei vaikuta ennakkoon millään tavalla. missäs katsastutat autos jos ei huudateta rajottajalle asti. Meitin konttorilla pojat on niin paljon huolettomia heppuja että polkee ku vierasta sikaa vaikka varveja ois 1000 liikaa.
     
  7. tlento

    tlento 1st gear

    Sellases paikas misä koulutetaan katsastusmiehii... Mikäköhän ruuvi se sit oli? Mul oli pumpun kansiki irti ja katoin, et kyl se ruuvi siäl jotain tankoo liikuttaa, mikä liikkuu myös kaasua painettaessa! Ja käynti kyl muuttus paremmaks!
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Noista kierroksista oli juttua ja ainakin Volvosta+tomaatista on valmistaja antanu ohjeet että vaan puoleen tappiin huudatetaan. Haulla saattaa löytyä juttua enemmänkin.

    Noita saa huudattaa miten lystää vaikkakin viisas inssi huudattaa vaan vähän.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin viisas inssi ei huudata 20s. kaasu pohjassa. Empä usko että kone edes savuttaa täysillä kierroksilla kauheasti. On muuten rajun kuulosta kun pidetään noin kauan kaasu pohjassa. Pajerossani oli 5200r/min. Kysyin kyllä inssiltä että mihin pyrit moisella tempulla, ennätysten kirjaanko?
     

Kerro tästä muillekin!