Nascar klooni..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Packard/Merlin, 21.10.2017.

  1. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Täältä iso peukku ketjun aloittajalle!

    Kompromissivapaan kloonin teko saattaa vaikeuttaa käyttöä normiliikenteessä, jolloin harrastus jää pakosti melko rakentelupainoitteiseksi.
    Sivuikkunattomuus (myös pleksilasit) ei välttis sovi Suomen säätilaan jne.

    Riittävästi kun alkaa tekniikkaa ja alustaa muokkaamaan kilpurin suuntaan, saattaa autosta tulla aika ikävä ajettava tuolla muun liikenteen seassa. Puhun kokemuksesta, koska omastani huomaan usein käyttäväni sanontaa "rajatapaus". Vaikka kyllä silläkin ihan Lahteen ja takaisin ajaa, mutta ruuhkaan joutuessa vasemman jalan pohje väsyy aika pian, lisänä nopea ohjaus ja täydellinen tehostimien puute. Kova alusta paukkuu rumasti päällystevaurioissa jne.

    Omalta kohdaltani kuitenkin se suurin käytön rajoite on äänet, varsinkin jos asuu tiiviillä kaava-alueella.
    Tosin ei mulla ole liiemmin ollut tarvetta yöaikaan autollani kotipihaan ajella, mutta säilytyshalliin viedessä paukkuvat muiden autojen varashälyttimet huutamaan joka myös aiheuttaa hieman hämminkiä.
    Edellinen naapuri kävi ovella erikseen pyytämässä rauhallisempaa harrastushetkeä heidän asuntonäyttönsä ajaksi, kun kuulemma heidän ikkunat väreilee ja helisee 8 litran islohkon pakopulssien tahdissa.
    Toisaalta kloonista lähtee iso osa fiilistä, jos auton käydessä kuuluu vain suhinaa.
    Joku pakoputkien läppäsysteemi saattais olla ihan jees meikäläisen tapauksessa.

    Alumiinipeltinen sisusta kaarineen ja pelkistettyine juttuineen ei myöskään miellytä meikäläisen silmää, niin race kuin se sivullisten mielestä olisikin.
    Kloonin tekemisessä on sellainen kiva juttu, että rakentaja voi rajata sen ihan oman mielensä mukaan, replicassa taas mennään enemmän aidon kilpirin suuntaan.

    Tuo mynnissä oleva Olssin koppa olis mainio lähtökohta, viimeksi taas eilen bongasin itseni myynti-ilmitusta lukemasta.
     
    jorkat, max ja palontie tykkäävät tästä.
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä se NASCAR klooni/replika tms pitäisi ehdottomasti olla full-size kokoluokkaa..... 60 luvun wide-track Pontiac, cokispullo korinen GM tai iso Ford....:cool::cool::p
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Omaan silmään tutumman näköisiä ovat esim 80-luvun Super Saloonit, joissa on toki paljon samoja piirteitä kuin Nascareissa.
     
  5. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Lähinnähän se on niin,että normaalit katsastusvaatimukset tulevat täytettyä. Ulkoasu ja sisusta sitten oman maun mukaan! Ja ulkoasun teeman voi napata vaikka Trans am sarjan autosta kun joku jo kerkesi valittaa että NASCAR klooni on oltava full size. Itsellä tekeillä kilpa auto(Historic) joka katsastetaan kadulle. Aihiona -67 Camaro ja teema " Sunoco Camaro"
     
    micow tykkää tästä.
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Hyvä kompromissi olisi tietysti Pacecar klooni, mulla on tällanen Oldsin 2D koppa, joskin 79 odottamassa mahdollista innostusta ja aikaa. On senverran huonossa hapessa ja tuli jo purettuna että tuossa ei mitään pilaisikaan radikaaleillakaan muutoksilla.
    [​IMG]
     
    esmi ja rane58 tykkäävät tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mopareissa voi tehdä myös Kit-Car lookkeja.
    Itse tyykkän tästä Challengerista, mutta myös Aspeneita on hienon näkösiä.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tuossa mun Mätäröörissä on putkien ulostulot molemmin puolin ja päät takapyörän edessä. Kollektorien jälkeen mahtuu yhdet avoimet änkkärit...

    Parasta tuossa on huomaamaton ulkoasu ja äänet: kun poistun töistä koululta, niin päitä kääntyy kohti ikkunaa ja katse seuraa kun ope poistuu paikalta... wrooooooommm....
     
    Kähmy 545, rane58 ja peltsi tykkäävät tästä.
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

  10. max

    max Double Gearhead

    Nascar Look ihan parasta.Kumia pitää sit olla alla reilusti jotta tulee se oikea look koslaan.
    Tuollaisenhan voi rakentaa mistä vaan amerikkalaisesta 2-ovisesta.
    Ehdottomasti päivitä kuvilla kun hommaan ryhdyt!!
     
    4d sedan ja Substitute tykkäävät tästä.
  11. Packard/Merlin

    Packard/Merlin 1st gear

    Joo,mulla arkiajossa -95 Eldorado,siis kesäaikaan.Joten ei aikomustakaan mitään pitempiä reissuja tuollaisella olis tehdä..Ja täällä Porvoon maaseudulle kyllä ääntä mahtuu ..Ja mitä tekniikkaan tulee,niin suht vakiona kannattaisi pitää,jottei kustannukset karkaa.Tuolla Ruotsin Blocket:issa aika halpoja aihioita myös..Lähinnä Camaro-Trans Am tyylistä mielessä..
     
  12. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Useimmat oli tehty viime vuosina 4-ovisista koska säännöt salli ainoastaan "full size"" koreja ja niitä ei tehty 2-ovisina.
    Ja mikä pahinta; etuvetoisia vimpuloita joissa ei ollut V8...
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei merkillä väliä, kunhan on kaksiovinen ja hyvällä maulla tehty, ikkkunaprobleeman voi ratkaista pitämällä sivulasit alhaalla jne. eikä tekniikan välttämättä tarvitse olla ratakamaa, eli hyvännäköinen, hyvillä soundeilla ryyditetty laite ;)
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Toi mun FB on ollu jo 10 vuotta TransAm racer-klooni, sisältä ihan vakio mutta ulkoa erilainen ja alusta on tiukahko. Konekin on nyt lähempänä oikeaa; Ponu 406 hiukan viritettynä. Äänet on sopivat kun on 3,5" RST putket ja yhdet "turbo" änkkärit. Mulla ei nyt ole parempia kuvia kun se "ämpäri" teki niin kuin teki. Yleensä kansa huomaa tuollaisen "teipatun" paremmin kuin perus "värittömän"... Moni kyselee onko se kilpuri... :)
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mun yksi unelma-auto ollut nuoresta kundista saakka ja tällaisen kloonin haluaisi eli waxumese

    [​IMG]
     
    valtope, peltsi, 401 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Missä se hyi helvetti- nappi on? o_O
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No kuis nyt tollai...?
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei oo toi mese ikinä napannu enkä pysty ymmärtämään mitä joku siinä näkee :D
     

Kerro tästä muillekin!