Nascar tyyppistä ratkaisua mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja styke, 23.9.2007.

  1. styke

    styke 3rd gear

    Kovasti innostuin noista Nascar tyyppisistä rengasratkaisuista.
    Eli iso rengas ja ulospäin levittävä peltivanne.

    [​IMG]
    Mutta: mistä tyylisuuntaan sopiva vanne löytyy:
    -kääntää peltivanteet
    -levittää vanteet
    -saako jostain valmiita?
    Rengas asia kanssa kiinnostaa:
    Sopiskos nämä?
    Autohan oli Duster 5x4,5" jaolla!
    Tuo ilman kehiä olisi jotain mitä haen:
    [​IMG]
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Nascar tyylin vanteita saa Bassetilta ja Aerolta. Nascar lookkeja 17" kokoon asti saa Cragarilta, mustia isoja nascar lookkeja. 17" '60:s nascar vanteita saa joltain jenkkifirmalta, en vaan muista sen nimeä, kun en ole oman tietokoneen ääressä.
     
  3. Piisami

    Piisami Gearhead

  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    RP myy aero:ja.
     
  5. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Kato jollai samat ajatukset ku mulla, ja vielä sama auto... :)

    Eipä nuo vanteet ollu pahan hintaset, vaan 2kappaletta..
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tuota cargerin alla olevan tyyppiset on mulla satellitessa ja etunen on 8" ja taka 10",niihin saa pillerikapselit jos haluaa ja valmistaja on wheel wintage muistaakseni ja noita saa ostaa rp:ltä,tosin noitten 10" sten toimitusaika on muutama kuukausi,ainakin mulle ja kue:lle
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Nascarin vanne on sääntöjen mukaan 15". Mullakin oli tuollaiset mustat Daytonat 15*7, taisi olla US Wheelin tekemät. Tykkäsin kyllä ulkonäöstä, mutta taakse tarvitsin enemmän back-spacea, niin jouduin vaihtamaan.

    Ja Bart Wheelsiltä.
     
  8. HT

    HT Gearhead

    Itselläkin oli NASCAR mielessä kun vanteita hommasin. Itse olen ainakin tyytyväinen, oli nascar-henkeä eli ei.

    Cragar black daytona muistaakseni merkki/malli.

    [​IMG]
     
  9. styke

    styke 3rd gear

    Just Upee toi HT:n musse...
    Tätä haen itsellekin ens kesäksi tai sitten ne orkkisvanteet leveänä ja pillerikapseli.
    Vanneasia hoidossa 8)
    Mitäs kumeja, noi HT:n Bf'goodrichit on kans hienot.
    Tekeekö hoosier katukäyttöön, kun heillä on magee fontti kumin kyljessä?
    Tai se legendaarinen Cooper mitä ennen näkyi enempi, muistaakseni oli jossain slot-vanteissa.
     
  10. HT

    HT Gearhead

    Hoosier tekee kyllä katukäyttöön, mutta jos vaatimuksena on valkotekstiset renkaat, sellaisia ei mielestäni ko. merkiltä löydy.
    http://www.hoosiertire.com/

    Cooper Cobraa löytyy monelta kotimaiselta myyjältäkin. Tuolta voit käydä kokoja katselemassa: http://www.coopertire.com/Flash/index.aspx
    klikkaat sieltä "tire specifications" niin avautuu koot.

    Tuolla BFG: http://www.bfgoodrichtires.com/specs/radial-t-a/12.html
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Näköjään saa noita katurenkaita ihan virallisella NASCAR logollakin.

    Vaikkakin saisi mielestäni olla kullanväriset tekstit


    http://tinyurl.com/2zamph
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Valkotekstisissä on tarjolla myös tämä Dean Stinger, joka alla minun oldsissa. Nämä tosin kromivanteilla.
    [​IMG]
     
  13. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Ääni mustille mangelsseille ja Cooperin renkaille niiko tossa Taunuksessa alla. :lol: Vähän paska kuva niin ei oikein nää.
     
  14. kurko71

    kurko71 Gearhead

  15. Selli

    Selli Gearhead

    Nostetaampas vanhaa aihetta ku löyty sopivasti
    Eli mun kysymys kuuluu että millaset pultit noihin Aeroihin kuuluu? Ostin itelleni ja sovittelin autoon.Pultinreijät on karmeenisot kierteeseen nähen ja vanhat pulttini istuu kyllä huonosti.
    kattelin summitilta että tarvii tällaset Lug Nut Seat Style: Conical seat - 45 degree noh,sitte ku kattelin gorillan kuvastoa ni perkele miljoona ja miljoona mallia. Onko kellään Aeroja alla ni vois antaa vinkin taikka linkin mistä tilaan pultit.Noilla en uskalla ajamaan lähtee millä ne nyt on kiinni.

    Nippelitepolla on kans paljon niin paljon...

    Noihan on siis perinteiset peltivanteet
     
  16. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    mulla ainakin normi mutterit pohjasi jarrurumpuun noiden aerojen kanssa ja vanne jäi löysälle. Racers placesta tilasin uudet sopivat mutterit niin toimi.
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Soittelin tänään ja tulee mutterit vanteiden mukana. Siitä se projekti sitte jatkuu/alkaa.
     
  18. jyrgen

    jyrgen 3rd gear

  19. jallu81

    jallu81 3rd gear


    vanne pultattu kumiin?
     
  20. persus

    persus 3rd gear




    beadlock on mun mielestä sellanen vanne että ulkokehälle tulee sellanen rinkula joka pultataan vanteeseen...eli ensin laitetaan rengas vanteelle ja sen jälkeen se badlock kehä...
     

Kerro tästä muillekin!