Nastarenkaat Vaniin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 19.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitkä ois hyvät nastarenkaat 1990 Chevy vaniin. Peltivanteet on, mutta kumit täytyy vaihtaa. Tuulilasissa voitti Nokian renkaat ja TM:ssä taas Continental. Luin jostain että Continentalin renkaat eivät ole samat testissä kuin kaupan hyllyissä, vaan että niitä on käsitelty nimenomaan testejä varten... Löytyykö yleensäkään Vanikokoja näissä renkaissa? Ja mikä muuten olis hyvä talvikoko vanirenkaille?

    Kun olen hiukan uusi tämän kokoluokan vehkeissä... :oops:

    Kiitos etukäteen!
     
  2. Harri

    Harri 1st gear

    Mullon vanissa 235/75/15 ja hyvin pelittää, tosin samankokoiset mun kesägummitkin on... :odroll: merkkiä en muista
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulle joku sano että BF Goodrichin winterslalom olis hyvä ja kestävä rengas, mutta että Cooperin nastarengas on vielä vähän kestävämpi. Nokian SUV 1 on hinnakkaampi ja kuulemma ei yhtä hyvä vaneissa. Mulla sama projekti edessä. Nämä kolme on ne mistä minä valitsen.

    BF Goorrichit löysin halvimmillaan 420 € asennettuna, Cooperin 500 ja Nokian 500.

    Onko muilla ideoita tai parempia hintoja tiedossa?? :odroll:
     
  4. vile

    vile 1st gear

    Mulle tulee bf goodrich 255/70 r16. 550e
     
  5. Harri

    Harri 1st gear

    Jeepissä olen käyttänyt nyt ainakin viis vuotta samoja cooperin weathermastereita nastoilla eikä niistä ole hirveen montaa piikkiä tippunut eikä kumitkaan ole hirveesti kuluneet. Ainoa haitta on että vanhetessaan noi kummit vähän kovettuu ja pito heikkenee...
     
  6. marble

    marble 1st gear

    Ostin juuri Ram Vaniin BF Goodrich Winter Slalomit nastoilla tietty(235/75/15) 470€ vanteille pyöräytettyinä. Tuota suosittelivat, saa nähdä miten pelaa kun aikaisempaa kokemusta ei ole.
     
  7. barfly

    barfly Gearhead

    Kun mulla oli Vani 3 vuotta, niin pärjäsin Nokian kitkoilla ihan hyvin.

    Lukkoperä mitään nastoja tarvi.

    ja kitkat oli sellaisilla "traktorikuvioilla", ei siis nää RSi mallit.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla vanissa 4 vuotta olleet Nokia NR 10 nastoilla. Todella hyvät, suosittelen tosin ei taideta valmistaa enää. Yhden talven ajoin 255/60-15 ja 295/ 60- 15 M+S renkailla... mielenkiintoista. Itseäni kehumatta sanoisin että homma lähtee ratin ja penkin välistä, ei niinkään siitä minkä merkkiset renkaat on.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on ollu kolme talvea Cooperin weather masterit ilman nastoja ja pito on kyllä ollu hyvä ja suosittelen. hinta taitaa pyöriä tossa 450€ tietämissä. Kyseisiä renkaita saa myös nastoilla mutta eipä noilla nyky nastoilla taida olla mitään virkaa.
     
  10. rebel

    rebel 1st gear

    mulla on omassa alla hankoocin zovakit 265/75-16 muuten hyvät mutta edessä ottaa lokarin kaareen kiinni jos ajaa yli kovaa heittoon.muuten on ihan ok renkaat pidolta ja melulta. :argue: mielipide asia,"on kuin persereikä - jokaisella on omansa"
     
  11. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Mistäs liikkeista te ootte noita BFG winter slalomieta ostelleet?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niitä ei kauan saa, valmistus lopetettu.
    Katselin juuri valmistajan sivuilta.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viime syksystä olen ajanut EKO TURBO pinnoitetuilla talvirenkailla ilman nastoja. Ihan hyvin niilläkin pärjää, kun muistaa että iso auto ei talvella äkkiä pysähdy vaikka olis mitkä renkaat alla. Sarja maksoi vain 340 €. Koko 215x75x16 kantavuus muistaakseni 1100 kg. Tarkoituskin oli ostaa mahdollisimman edulliset renkaat, muulla ei niin väliä, mutta osoittautuivat ihan hyviksi.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viime syksystä olen ajanut EKO TURBO pinnoitetuilla talvirenkailla ilman nastoja. Ihan hyvin niilläkin pärjää, kun muistaa että iso auto ei talvella äkkiä pysähdy vaikka olis mitkä renkaat alla. Sarja maksoi vain 340 €. Koko 215x75x16 kantavuus muistaakseni 1100 kg. Tarkoituskin oli ostaa mahdollisimman edulliset renkaat, muulla ei niin väliä, mutta osoittautuivat ihan hyviksi.
     
  15. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Kerro nyt heti, mistä sait BFG:t tohon hintaan????? :soosoo:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuon perusteella pitäis jättää BF:t ostamatta, ennen/nyt alla Cooper ja jos nopeammin irtois nastat niin liikkeen lattialle jäis.
    Taidan kuitenkin uskaltaa noi BF:t Astroon 360e/sarja (vanteelle).
     
  17. marble

    marble 1st gear

    Ostin Nivalan Dekk Partner / Rengascenteristä BFG:ni. www.rengascenter.fi Kokeilin tänään pätkän verran niillä ajaa eivätkä ainakaan hirveästi meteliä pitäneet.

    Ulkonäköseikat ei välttämättä oo aina se painavin asia renkaiden valinnassa, mutta BFG:ssä on se valkoinen rinki mikä kummasti ehostaa renkaan ulkonäköä.
     
  18. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Täytyypä tarkistaa Lahden rengascenteriltä. Vieraat vois kans laittaa noita tietoja mistä ostanut, vai onko vaan paskapuhetta moiset hinnat?
     
  19. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep

    mäkin renkaita vailla ja tässä kyselly hyvinkäällä, ni halvin kierros alle laitettuna on ollu 600e. tossa oli äsken et lahesta sais 360e. kuullostaa uskomattomalle.... laittakaa liikkeitten nimiä, koska ton hintaeron takia kannattaa ajaa lahteen.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sori että vastaaminen kesti, mutta kun oli lappu häviksissä! :oops:

    Eli BF Goodrichit löysin Turussa Rengascenterissä 420€ allelaitettuna ja hintaan 427 Kaerlan Kumissa(myös Turku). Euromasterilla oli 490€, ja Cooperit 500. En ole vielä hankkinut, mutta taitaa valinta osua BF:iin. Ovat myös hyvän näköiset! 8) Mutta mistä ne oli ne 360 egen BF:ät? oikein?? Tahtoo! :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!