Nauhahiomakone metallille-suosituksia??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja BRC1, 12.5.2006.

  1. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kovasti olisi tarvetta smirgelimalliselle nauhahiomakoneellee millä pyöristellä kulmia,putsata sahaus jälkiä tms pikkuhommia. Täällä olis sopivan mallinen http://vulcan.vhoy.fi/tukkumen/tuotteet.php?id=48

    Onko suosituksia mistä muualta voisi kysellä ? Tietenkin tässä ollaan sitä graalin maljaan verrattavissa olevaa halpaa ja hyvää etsimässä...
     
  2. W201

    W201 3rd gear

    Siinä olet oikeassa halpa ja hyvä on mahdoton yhtälö.Edullista ja käyttökelpoista kyllä voi ostaa jos on tarkkana.
     
  3. oml

    oml Gearhead

    Kouluun ostivat 3 tämmöistä, ja ne on toimineet ihan hyvin mitä nyt yhden hiomakoneen imurin moottorissa oli jotain häikkää.
    [​IMG]
     
  4. Erppa

    Erppa Gearhead

    Heinolan kymppi.

    Voi hioa nauhan "pyöreällä" päällä ja päältä kun avaa luukun niin tasopintaa pääsee hiomaan.

    Näitäkin kyllä vähän tarjolla.
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Tää on jo liian järeä mun nylppäämisiin. Sellainen pöytämalli jossa hihna kulkee yläpystyä olis mieluisin.

    Tota mikä on heinolan kymppi?
     
  6. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Heinolan kymppi= myyjäliike
     
  7. oml

    oml Gearhead

  8. amis

    amis 1st gear

    Oon ajatellut rakennella ensi talvena tollasen ison nauhakoneen, kun ei oikein huvita maksaa mitään 1000€ noinkin yksinkertaisesta laitteesta... Kun vaan pääsis takasi kouluun sorvin ääreen jo :rotfl:
     
  9. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Tee kaksi!!!!
     
  10. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Minä ostin halpakaupasta semmosen Gernin pienen pöytähärvelin, pitkälti tilapuutteen takia.

    Pienoismalliharrastajille varmaan käypänen peli, mutta muuten ei hyvä.
    Ei riitä kierrokset eikä voima.

    Tosin pienellä virittelyllä, eli hihnapyörän vaihdolla sai jo kierroksia sopivaksi, mutta vaatii vielä viritystä voimapuolelle.

    Eli taas päädytään siihen samaan hommaan kuin tuolla sikkikonekeskustelussa..., eli ostetaan halpa vehje ja viritellään sitä samalla hinnalla kuin sais valmiin hyvän. Lopputuloksena kuitenkin välimalli :rotfl:
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Joo ihan totta. Pitäisi löytää siitä ammatti reiska ja halpis linjan välistä sopiva valovirta kone. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia / vinkkiä että päästäis eyetechin kanssa fiilaa lattarautaa ?
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Aattelin kuitenkin vielä virittää....kun tuli se kerran hommattuakin.
    Ei saa luovuttaa !
     
  13. oml

    oml Gearhead

  14. Quest

    Quest Gearhead

    Oon käyttäny ihan normi nauhahiomakonetta. Nurinpäin ruuvipenkkiin kiinni ja menoksi, siinä riittää tehot hyvin ja parasta oli hinta.
     
  15. tifoso

    tifoso 1st gear

  16. tifoso

    tifoso 1st gear

    Nauhahiomakone

    Oli joku pdf luettelo - sivu 46.

    Tifoso
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    Re: Nauhahiomakone


    mitähän ton sun linkin pitäs näyttää? Menee vaan IKH:n luetteloon...

    Tästä on mulla kokemuksia, ja on hyvä peli.

    http://www.pirkanhitsaus.fi/kuvat/huvem ... s6201.jpeg

    GS-8403
    jännite 400V/50Hz
    teho 750W
    rpm 3000
    laikka 200x25x20mm
    nauha 100x1000mm
    paino 25 kg

    Voimaa riittää, ei hyydy vaikka rajumpaakin painetta käyttäs.
    Hinta on jossain 470€ kieppeillä plus alv. ja saa www.pirkanhitsaus.fi
     
  18. Gt Dart

    Gt Dart 1st gear

    Eilen ostin käytetyn Grit 75 nauhahiomakoneen imurilla varustettuna.4 kw moottorilla,ei lopu voima kesken.Oli pitkään ostoslistalla ja nyt tuli sopiva vastaan,oli pakko hakea pois.Näytti Pörssissä olevan 3 kw:n malli myytävänä.
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mulla on työn alla..nauhojen pituus tosin 2m...pienemmillä ei tee mitään kun saa alvariinsa nauhaa vaihtaa.
    Grit 75 on mainio.
     
  20. oml

    oml Gearhead

    Onko jollain kokemuksia Bilteman tai Clas Ohlsonin nauhahiomakoneesta?
    Bilteman kone
    Clas Ohlsonin kone
    koneet näyttäisivät olevan melkein samanlaisia mutta Clas Ohlsonin kone on vähän tehokkaampi, ja tekeekö noilla Bilteman hiomakoneen nauhoilla mitään, eli kestävätkö ne metallin hiomista?
     

Kerro tästä muillekin!