Nelilinkit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Cadillac390Man, 31.10.2005.

  1. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Viitsiskö joku antaa nelilinkin rakenteluohjeita/vinkkejä/kuvia?

    Autohan on '79 Olds Delta 88 462 cid 455 + TH-350 + 3,90 perä lukolla.

    Onko muita helposti lyhennettäviä periä kuin Voortin 9"?

    Kuinka helposti saa otteeseen "kisanelilinkin" (onhan siinä jo tehtaalta jonkinmoinen nelilinkki)?

    Kuinka helposti katsastussetä huomaa tehokoneen?

    Kuinka paljon voi ottaa tehoa, jotta menee päästöistä läpi (ihan kaasarilla)?
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Suosittelen tutustumaan TÄHÄN . Ohjelmaa on helppo opetella käyttämään ja sen jälkeen ei tarvii enää arvailla mistään säädöistä.
     
  4. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Pitikös se linkkien "jatkeiden leikkauskohta" olla painopisteen ylä- vai alapuolella?
     
  5. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    Suomen kielellä löytyy aika vähä tietoa 4-linkkien rakentamisesta ja säädöistä,mutta V-8 no:2/97 on asiallinen juttu linkeistä ja laddereista.Kannattaa ehdottomasti lukea.
     
  6. Pro Pätkis

    Pro Pätkis Gearhead

    Miten painopiste määritellään? Siis varsinkin sen korkeus. Onko olemassa jotain yksinkertaista tapaa? Onko katuautossa ja putkirunkokilpurissa jotain eroa sen mittaustavavassa. Kertokaa ihmeessä joilla on oikeesti tietoo.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sellanen nyrkkisääntö ton korkeudesta on nokka-akselin korkeus. Mutta se on varsin summittainen. Sen määrittäminen onnistuu kyllä ihan tarkastikin, mutta mulla on alan opukset lainassa. Periaate on sellanen, että lukitaan jousitus, ja mitataan kovilal pyörillä etu- ja taka-akselipainot, sitten nostetaan takapäätä sellanen vaikkapa 30 senttiä ylös ja mitataan ne painot uudestaan. Siitä sitten pääsee kaavalla laskemaan ton painopisteen korkeuden.
     
  8. Pro Pätkis

    Pro Pätkis Gearhead

    Kun painopiste on haettu ja linkkeihin laitettu ns. perussäädöt (ajan mitä ajetaan / auton paino perusteella). Auto toimisi hyvin alastarolla mutta kun mennään huonompipitoisille lentokenttäradoille minne päin pitää viedä kiertymäpistettä? Eteen vai taakse? Ylös vai alas?
     

Kerro tästä muillekin!