Neliveto Chevy Van

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja O.J., 9.10.2006.

  1. Max-66

    Max-66 1st gear

    Ei noi jäykäl nelivedolla olevat mitää ralliautoja ole. Huonot renkaat tai liian suuri tilannenopeus yleensä syynä jos ei tiellä pysy...

    Ite a) asun maalla, metsän keskellä. Talvisin on aamuja jolloin ei ole auraa näkynyt ja tiellä voi olla 20cm lunta. Se on joko taisteltava 15km todennäkösesti jo auratulle tielle, tai ooteltava aura-autoa. b) vedän isoa kärryä, ja se jos mikä on yhtä juhlaa vajaavetosella talvella... Kesällä nou broplemos.

    On ollu blazeria, suburbania, picuppia, jaappania ja ameriikkalaista. Edellä mainituista jää aina talvisin kaipaamaan vain nelivetoa. Muuten vani ollu mukavin ajaa ja matkustaa. Tästä sitten aina miettiny tota nelikko vania...
     
  2. downtown

    downtown 3rd gear

    onhan tuol nettiautossa nytkin parasta aikaa myynnissa vanhakoppanen neliveto vani, jos joku ei oo huomannu
     
  3. löpöRane

    löpöRane 3rd gear

    Ei vissii oo g30?
     
  4. downtown

    downtown 3rd gear

  5. Max-66

    Max-66 1st gear

    Joo niin on, on ollu jo kauan myynnissä. Yhden 1ton alustalla olevan oon nähny myytävänä Suomessa, siihenkään en ehtinyt. Noita g20 on ollu useampi mitä oon seuraillu...

    Mutta aiheeseen, saako noita ite tehdä nelivetoisiksi?
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ja millaisella akselistolla
     
  7. Max-66

    Max-66 1st gear

    Se oli retkukeulanen ja vm tais olla -98, eli uuskoppanen
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eiku sitä ite nelikoittamista

    Eli minkä akseliston sinne saa laittaa, suurimmillaan älyllistähän se vois olla jonkun pick-upin etukelkka ja akselisto sovittaa
    Jos tuuri sattuis kohdilleen, vois olla et takapotkussa ja vanissa ois sama akselisto, niin se nelikon kelkka menisi paikalleen tuurien jumalten avustuksella pulttaamalla
     
  9. Max-66

    Max-66 1st gear

    No jos noita rakennuspajojen virityksiä saa käyttää vertailumallina, niin jäykkäakselisen suburbanin tai silveradon akseli menee kantavuuden puolesta, siis 8-pulttiset, Leveys täsmää kokolailla rungon osalta...

    Sit toinen vaihtoehto on se retkukeula, niin ikään suburbanista tai silveradosta. Tukivarret käy ristiin? etumurikalle koneen alle palkki ja vääntösauvoille kiinnikkeet. En tiedä muuta...
     
  10. hantta

    hantta Gearhead

    Aikoinaan huolsin tuollaista g 20 ambulanssia, tiedä kuka on maahan tuonut, mutta melkoinen viritelmä on, Fordin etukelkka pultattu Chevyn aisojen väliin, ja luonnollisesti eri pulttijako etu, ja takapyörissä. Kyseessä siis jäykkisperä.
     
  11. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Mulla oli joskus tarvetta gm:n pickupin 4x4 akseleille, joku kauppas jostain 4x4 vanin periä, kyseessä oli 10 bolt akselit 6 pulttisilla navoilla eli tommosiakin niissä on vissiin ollut.
     
  12. löpöRane

    löpöRane 3rd gear

    Joo, g20
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Huhuhan kertoo et ne suomessa nelikoidut vanit ois retkukeulalla ja jäykällä raidetangolla ja osa sanoo jopa et niissä ois käytetty bronko;n etuakselia siis sitä nivelmallista ja jäykkää raidetankoa.
    Ajettavuus on voinut olla hiukka luova jos toi pitää paikkaansa
     
  14. ville400

    ville400 2nd gear

    ei varmaan ihan pulla uazin tasoa, mutta asiaan näkyy foorttiin ainakin saavan ihan muutossarjoja http://www.ujointoffroad.com/images/860_V8_shot.jpg
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jäykkisnelivedon kanssa ei tarvita huonoja renkaita tai liian suurta tilannenopeutta vaan kun se keskitasauspyörästö, tai siis sitä ei ole, niin etu- ja takapyörät pakolla pyörii samaa nopeutta, niin se ei vaan oikeasti tahdo kääntyä. Hirveän kätevä peli ahtaassa metsässäkin...
    Tai no onhan siinä tavallaan liikaa tilannenopeutta, se ei paljon liukkaalla kärsi.

    Meillä ollaan pellon keskellä, ensin on kilometrin verran peltoa, sitten järvi ja sitten taas peltoa siellä järven takana. Kun tuulee ja tuiskuttaa niin onhan sitä vähän tuossa tielläkin. Silloin on kiva, kun pudottelee nelikolla vaan isolle tielle, jota ei myöskään ole aurattu. Mutta naapurin takia kyllä yleensä käyn linkoamassa tien auki isolle tielle asti. :)

    Kyllä nelikossa on puolensa mutta ihan oikeasti on harvassa ne päivät, kun se on "pakko olla". Ja ilman keskitasauspyörästöä oleva ei kovin kätevä ole silloinkaan.
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Viksummin harkittis chevy expressin ihan vakio AWD versiota (2003-2014) mikä ei ole tönkkö mutta on full size van. Ei tartte hölmöillä minkään conversioden kanssa.
     
  18. downtown

    downtown 3rd gear

    entiedä onko kuin yleistä mutta ite mietin taannoin uuempaa awd vania mutta jenkkilän foorumeja lueskellessa jakolaatikoiden kanssa ollut ongelmia/eivät taho kestää?
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Muokattu: 5.1.2017
  20. ville400

    ville400 2nd gear

    se on totta että harvassa on päivät kun nelivetoa tarvii mutta yleensä sillon tarve on todellinen, itsekin oon tänä talvena tarvinnu vaan nelivetoa kun vetänyt hevostraileria vaikka ei oo lunta ollukkaan. kun joutuu pysähtymään risteykseen missä pieni ylämäki niin ei se siitä liikkeelle lähde vaikka auto painaa 3 tonnia ja kärry plus hevonen 1,5 tonnia .,on noita sarjoja näköjään letukkaankin http://boulderoffroadvans.com/4x4-conversion-kits
     
    Muokattu: 5.1.2017

Kerro tästä muillekin!