Neoni pätkii?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Aako, 25.9.2008.

  1. Aako

    Aako 1st gear

    Onkos sattunu kohalle neonia, joka noin kahen minuutin välein pätkäsee käyntiä ja jos on vaihdepäällä paikallaan niin sammuu. Ajossa lyhyt nykäisy ja vikavalo vilahtaa. Katkaisee silloin yhteyden poksiin kokonaan, siis pudottaa vikadiagnoosilaitteen yhteyden alas, ei jätä mitään vikakoodia muistiin.
    Tosiaan hassu, se pätkäsy on aina aika tarkka 2 min välein...
     
  2. JJ65

    JJ65 Gearhead

    Arvaus vain, mutta Neoneissa on ollut paljon puola/tulpanjohto ongelmia...
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    Se pätkii yhteyttä moottorinohjaimeen, pudottaa obd testerinkin yhteyden alas, eli boxi tekee täydellisen bläkautin vajaaksi sekunniksi ja tosiaan lämpötilasta ym riippumatta aika tarkka 2 min. on se katkoksen väli :odroll:
     
  4. rasse

    rasse 1st gear

    Tuo aika viittais siihen että kyseessä on ongelma ettei mene "closed loop" tilaan. Tuo toiminne on ainakin GM tuotteilla yleisesti 120 sekuntia.
    Tarkoittaa sitä että kun auto laitetaan käyntiin niin toimii ns. "open loop" tilassa jolloin saadaan parametrit eli arvot ECM:n muistilta. Kun tuo aika täytyy niin ECM menee "Closed loop" tilaan jolloin aletaan käyttään eri antureiden reaaliaikaista tietoa ja koneen seoksia ym säädetään reaaliaikaisilla arvoilla.
    Miksi sitten ei vaihda tilaa ?
    Syynä voi olla jonkin tärkeän anturitiedon puuttuminen kokonaan tai sitten arvot ovat sellaiset että ECM ns. "suojaa" suuremmilta vahigoilta mitä tilan vaihto voisi aiheuttaa...
    vaihtoehtoja korjaukseen:
    -tietsikan nokkaan jolloin näkee mitä tapahtuu ja onko kaikki anturitieto sellaista kuin pitäisi.
    -antureiden liitosten läpikäynti (puhdistus ja kiristys)
    - tietsikka eli ECM pöydälle ja CALK piiri pöydälle muutamaksi tunniksi (master resetti tietsikalle)
     

Kerro tästä muillekin!