Nestekytkin mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4spdBcuda, 26.1.2010.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    juu, tottakai :) pitäis olla täällä parinviikon päästä.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    KIITOS!!

    Jos kaipaat kuvia esim. polkimen ja pääsylinterin kiinnityksestä niin laita YV:llä s-postisi
     
  3. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    voitko laittaa tännepäin sit kuvia kun oot asentanut että minkälainen tuli :eek:
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    ilman muuta, soittelen tänään sinne maksuasiat.
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    eipä onnistunut tuo ja tilasin kaikki orkkis kytkimen mek.osat.kun oli hukkuneet matkalla.
     
  6. black label

    black label 1st gear

    Mistäs kansanautosta kävis kopan sisään tuleva työsyl / painelaakeri kivuttomimmin? ei mahu mikään ulkopuolinen tankosysteemi tai ees hydraulinen hässäkkä... :mad:
     
  7. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    vanhoissa saabeissa noita oli, mitoista vaan ei ole mitään muistikuvaa. jos nyt sitä akselin päälle tulevaa systeemiä meinaat..
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mulla on yks sprinterin sylinteri, se ainakin meni suht nätisti orkkis alsakoppaan

    tohon teräksiseen en vielä oo kokeillut sitä miten sopii. varmaan helpommin kuin orkkikseen.
     
  9. black label

    black label 1st gear

    Täytyy varmaan koittaa tollasta sprinterin sylinteriä aluksi. Mikä pääsylinteri sulla mikkis on? Kuvia....?
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Joo sprinttein työsylkkä menee suoraan kytkinakselin päälle. Sylkkä on vähän "leveä" kiinnikkeineen mutta varmasti sovitettavissa 10½ tuumaiseen koppaan.
     
  11. black label

    black label 1st gear

    hienoa! Täytyykin kävästä sellanen noutamassa. Onko teillä ollut myös sprinterin pääsylinteri? Ja onko pääsylinteri asennettu vähän alaviistoon, kuten helpoimmalla pääsisi, vai ootteko värkänneet ihan suoraan 90 kulmaan tulipeltiin nähden?
     
  12. black label

    black label 1st gear

    Nyt ois meisselin työ ja pääsylkkä. Ei muuta ku taas kone ja loota ylös...kyllä jyrsii ku pitäis olla jo ajamassa :mad:
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Selvitä työsylinterin ja pääsylinterin tilavuus ja laita pääsylkky suoraan 90 kulmaan tulipeltiin. Wilwoodin pääsylkyt ihan ok.
    MUISTA vahvistaa tulipelti!!!
     
  14. black label

    black label 1st gear

    Nuo sylinterit on samasta autosta eli pitäis olla parit keskenään. Ajattelin tuon pääsylkän rakennella suoraan poljinhässäkkään kiinni, siten että jää mokoma hökötys kokonaan kojelaudan alle. Nestesäiliötähän tossa ei ole vaan letkulähtö, ja säiliön voi vaikka tökätä konehuoneen puolelle, tai ehkä jopa suoraan jarrunestesäiliöön
     
  15. black label

    black label 1st gear

    http://www.yatego.com/ws-autoteile/p,4b ... 2-c208-w21

    Kummis päin toi kuuluu asentaa että saa ilmat pois? Jos sais niinpäin että ilmanippa tulee apparin puolelle niin toi sylinterihän on kuin tehty mopariin=) pikku spacerin joutuu teettämään ton sylinterin alle.
    Kiitoksia vinkeistä!
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ilmanippa on laitettava ylimpään kohtaan eli kuskin puolelle, eli hieman "ahdastahan" sinne kytkinkoppaan tulee.

    Tietysti jos pystyt pyörayttämään sylinteriä ja sitten vasta kiinnittämään.
     
  17. black label

    black label 1st gear

    Tilasin veholta korjausmanuaalikuvan tosta työsylinteristä, ja kuvassa se on just toisin päin kopassa ...hmm ....eli juuri samoin päin kuin tossa edellisessä viestissä linkittämässäni kuvassa
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ton ilmaus varmaan suoritetaan niin päin että painetaan nipasta säiliöön nestettä???

    sellainen masiina on helppo tehdä itse.
    pärrän jarrut ilmasin sellaisella.
     
  19. black label

    black label 1st gear

    Laitoin nippa alaspäin ja ilmat tuli melkeen itestään pois. Ei tarvinnut mitään ilmauslaitteita yms...Muutenkin noi osat sopi jotenkin liian helposti paikoilleen. Kun otti vielä veholta sprinterin alkuperäisen putken sylintereiden väliin niin alkoi melkeen naurattaamaan kun pituuskin osui nappiin ja pikaliittimet vaan painettiin kiinni. No joskus näinkin...niin ja kytkimestä tuli tosi kevyt ja täsmällisen tuntuinen...
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No hemmetti!

    hieno homma, taas A-kopat kehittyy :D
     

Kerro tästä muillekin!