Netistä löytyneitä vanhoja suomalaisia autovalokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Pande_K, 31.5.2019.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Kärkimiehillä on 73 impala (RS-300). En muista nähneeni tommosta kilpeä, varmaan ollut ekoja joissa on vaihdettu N-kilpiin kun on myyty yksityiselle...huom, siis mustia kilpiä on jaettu vielä vuonna 1973 (tai loppuvuodesta -72) HIANO kuva! toi on aika varmaan 400:lla pikkulohkolla
     
  2. tapsah

    tapsah 3rd gear

    Elävää kuvaa ytssä. Hot rodders, kuopiosta, yllätyksenä tamperelainen slogani takalasissa.
     
  3. tapsah

    tapsah 3rd gear

    [ HIANO kuva! toi on aika varmaan 400:lla pikkulohkolla[/QUOTE]

    eikö nuo ollu 396 joka mainittiin 400? 402..
     
  4. Ei ollut ainakaan esitteen mukaan:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Eli vaihtoehdot 250 suora kutonen, 350 ja 400 pikkulohkot sekä 454 isolohko.

    Sen sijaan kysyisin, että onko tuo Impala vai voiko se olla Bel Air tai Caprice myös?
     
  5. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Onpa hienoa prujua. Viitaten edelliseen, paljonkohan on nelisatasen ja kolmeviiskymppisen painoero?
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    arvaan kysymyksiinne (ei ole mitään prujua mistä tarkistaa); että tuo on impala, koska ne oli käsittääkseni maahantuontiohjelman mukaisia- suomeen ei virallisesti tuotu kait kuin impalaa ja capricea. Useimmiten noista on löytynyt empiiristen elämysten perusteella 400:sta pikkulohkoa. Vaihtumisvuosi tais olla 70- kun BB396/sb400 mainostettu saattoikin olla 402. varsinkin camaroissa.

    painoero pikkulohko 350-400 on melko marginaalinen? viisammat kertokoot, jotka on koneita punninneet, erona tais olla vain 400:sen siamilaisuus?
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    missä on "yt":n elävät kuvat. varmaan tänä päivänä monilla työmailla? hahhah
     
  8. Tossa takaluukussa näkyy osittain jotain tekstiä. Voisiko lukea Caprice?
     
  9. fmila

    fmila Gearhead

    En tuohon osaa oikeasti vastata, mutta mietitääs. Ensiksi lohkohan on melkein sama, mutta 400ssa on isommat "reiät", eli sen vuoksi varmaan vähemmän rautaa?? Eikä niitä suositella sen vuoksi juurikaan porata .060"asti. Niissä lohkoissa on myös pari "pakkasroppua" enemmän, eli senkin vuoksi lohko lienee kevyempi ja vielä ne höyryreiät päälle?? Toisaalta taasen kampurassa on pidempi isku ja siksi pidemmät "polvet" ja myös paksummat laakerikaulat, joten se vois ollakin puolestaan painavampi, mutta mutta kiertokanget on taasen lyhyemmät eli tasaavat sitä painoeroa, vai mitä sanovat 400ta käpistelleet?? Ai niin ja sehän on vielä ulkopuolisella puntilla oleva kampura, joka lisää painoa vetolevyyn/vauhtipyörään ja dampperiin kait?? Mot, se lienee just sen verran painavampi eli mitä siitä tulee 40 grammaa;);););););)
    Hienoja kuvia kaivatte, kiitos siitä ja Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille
    t. AM

    ps. jos joku jostain oikean tiedon tavoittaa kertokoon sen koko "kansalle"
     
  10. tapsah

    tapsah 3rd gear

    Nuo ovat ameriikan kotimarkkinoiden esitteitä, usealla valmistajalla on eri speksit export malleille, onko näin tässä tapauksessa mene ja tiedä mutta näitä 72, 73 impaloita oli tommosia tapauksia. Rapakaaressa 400 ja pellin alla isolohko jota jotkut sanoivat 402, letukka tietäjät kertokaa toki kuinka oli vai oliko tämä vain urpaania lekentaa.
     
  11. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    en tunne asiaa, tuollainen lista löytyi jostain forumilta:

    A 400 with cast-iron heads weighs around 575 lbs.
    Here are few specs:

    Chevy Vega L4 285
    Chevy II 153 L4 350
    Chevy L6 194-250 440
    Chevy L6 216/235 630 (2)
    Chevy L6 216/235 615 (88) "265 V8 was 40# lighter than 235"
    Chevy V6-90 229, 4.3 425
    Chevy V6-60 2.8, 3.1 350 (2)
    Chevy small block V8 535 (1) ('59 Corvette 283 w/alum. intake)
    Chevy LT-5 DOHC 5.7 600 (122)
    Chevy L98 5.7 V8 600 (122)
    Chevy V8 348/409 620 (1)
    Chevy big block V8 685 Mark IV
    Chevy big block V8 --- Mark V
    Chevy 454 675 (10)
    Chevy 427 ZL-1 550 (35) all-aluminum, "20# lighter than SB"
     
  12. tapsah

    tapsah 3rd gear

    atk-harrastajana olet varmaan ehkä kuullut sellasesta uudesta jutusta kun youtube?? sieltä voi katella erilaisia juttuja.
     
  13. Selänraaputin

    Selänraaputin 2nd gear

    Toisen esitteen mukaan Kanadassa 400:n sai vain Impala Custom Coupeen ja kuvassa näkyvät tuplaputket ovat vakiona 350 4V:ssä ja 454:ssä.
    [​IMG]
     
  14. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Torstaina Kuopion Leväsellä oli vaalean vihreä ht impala juuri tätä ikäkautta erään hallin pihassa. Taisi olla myynnissä vuosi-pari sitten muualla päin suomea ja jos oikein muistan oli ihan Suomi-auto. muistelen että 350 oli moottori.
     
  15. tapsah

    tapsah 3rd gear

    Jotenki en vaan usko siihen että Pekka Paavola olisi vaihdattanut pikkulohkon tilalle isolohkon Tampereen kaupungin Impalaan vaikka olikin kuullut etta Kalle-Kustaa oli tulossa jouselle.

    Missäköhän nämä suomi-impalat on koottu koska esim. maahantuojan tuomat -52 letukat on koottu ja tehty Kanadassa, niiden esim. valunumeroita on aivan turha tavata netistä usa-letukkain sivuilta.
    Suomi-autojakin on monenlaisia; maahantuojan tuomia ja yksityisten tuomia jotka voi olla ihan miltä markkina-alueelta tahansa ties millä varustuksella.
    Ja tosiaan amerikan kotimaan malliversiot on usein erilaisia varustuksiltaan ym. kuin vientimallit eri maailman kolkkiin että on ihan turha vannoa esitteiden ym. tsätti taulukoiden nimiin.
    Kokemuksiin perustava tieto voittaa 6-0 tsättitiedon.
    Siinä sitä oli pekkaleinoilua pläjäys, ihanku 80-luvulta olis soitettu...
     
  16. jyrkita

    jyrkita 3rd gear

    Kaverilla oli 80 luvulla täällä Etelä-karjalassa 73 Impala ja se oli 454 motilla vaalean kerman värinen.Jokin aika sitten oli paikallislehdessä juttua Ovakon johtajasta joka harrastaa jenkkiautoja .lehden kuvassa roikottaa konetta taljassa ja keula on 73 Impala 454 merkki lokarissa tämä on musta
     
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    [​IMG]
    Tampere 1977
    Vapriikin kuva-arkisto
     
    esmi, P. Thornton ja kerkko tykkäävät tästä.
  18. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Harmittavan pieni kuva, mutta Chevy? kadunkulmassa..
    [​IMG]
    Vapriikin kuva-arkisto
     
    esmi ja kerkko tykkäävät tästä.
  19. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    [​IMG]
    Vapriikin kuva-arkisto
     
    esmi ja kerkko tykkäävät tästä.
  20. P. Thornton

    P. Thornton 2nd gear

    Talot on entisellään, mutta kadun ajosuunta nykyään toiseen suuntaan. Risteävä katu on ollut kävelykatu jo vuosikymmeniä.

    Alkupäästä kadulle syöttää liikennettä Viistokatu, joka suljettiin ilmeisesti samaan aikaan liikennevirran kääntyessä toiseen suuntaan.

    Ei ole sellaista liikennepoliittista keskustelua Tampereella, johon ei heti ensimmäisten kommenttien joukossa tule "Viistokatu takaisin!" kommenttia.
     

Kerro tästä muillekin!