Netistä löytyneitä vanhoja suomalaisia autovalokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Pande_K, 31.5.2019.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Harri yritä taas muistaa positiivisen ajattelun voima :p se on persoonallisen hieno
     
  2. IS:ssä on juttu Uuno -elokuvien kuvauspaikoista. Niistä pari kuvaa:

    [​IMG]
    Pikku-Huopalahden Kytösuontiellä sijaitsi useita autokorjaamoja ja varaosaliikkeitä 1970–80-luvuilla. KUVA: HELSINGIN KAUPUNGINMUSEO / PEKKA PUNKARI

    Mitäköhän Vallulle ja Minille nykyään kuuluu?

    [​IMG]
    Ison Puistotien näkymät Kaivopuiston rannassa kulkevalle Ehrenströmin tielle päin vuonna 1970. KUVA: HELSINGIN KAUPUNGINMUSEO / EEVA RISTA
     
    LehtinenA, esmi, kerkko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Tää oli pitkäst aikaa mielenkiintonen "uutinen"
     
  4. hmr66

    hmr66 3rd gear

    [​IMG]

    Mobilian museosta löytyvä Vanaja-hinausauto

    kuva napattu Iltalehden autojen hinausjutusta
     
    isalmela ja kerkko tykkäävät tästä.
  5. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Kai tämä tänään ottamani kuva Anttilan kuvaston kannesta sopisi tänne:

    [​IMG]elokuunviimeinen2022 by Hartsa T, on Flickr

    Eipä ole valmiiksi rikkinäisiä farkkuja myynnissä ja mallit ovat säästyneet burgereilta yms mössöltä, eikä kädessä loista älykännyn sinivalo.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. HS:n 50 -vuotta sitten sarjasta pari kuvaa:

    [​IMG]
    Pian on Brondakin vain muisto. KOP:n seitsenkerroksinen liiketalo nousee paikalle ajan mittaan. Tanssikoulu, matkatoimisto ja elokuvateatteri katoavat myös Esplanadin katukuvasta. KUVA: JARMO MATILAINEN / HS

    [​IMG]
    Vaaralan liittymän rakentamisen ajaksi Tvh aikoo ohjata kehätien vilkkaan liikenteen Hakunilan asuntokaduille. Hakunilalaiset pelkäävät kasvavan liikenteen häiritsevän asutusta ja asukkaiden liikenneturvallisuutta. KUVA: JARMO MATILAINEN / HS
     
  7. Tällä kertaa Hesarin 50-vuotta sitten sarjassa muistellaan Virenin ja Vasalan paluuta Suomeen:

    [​IMG]
    Kultakyytiä. Rolls Roycen kuljettaja Erkki Dufva: ”En tiennyt mihin kyytiin minä lähdin. Minulle sanottiin vain, että mene kentälle. Tuskinpa muuten koskaan saan enää niin mieluisia kyyditettäviä.” KUVA: JARMO MATILAINEN / HS
     
    Muokattu: 12.9.2022
  8. Hesarin 50 -vuotta sitten artikkelissa akrobatiaa ja autoja:

    [​IMG]
    Hyvä vihannes pitää ihmisen oikealla tiellä, mutta omenallakaan ei voida pitää lääkäriä loitolla, jos terveys on laiminlyöty. Osmo Kaipainen on tyytyväinen kansanterveyslakiin ja toivoo kärsivällisyyttä. Ruuhkat selviävät, ja kaikki alkaa sujua muutaman vuoden kuluttua kuten laissa on tarkoitettu. KUVA: EERO IKÄHEIMONEN / LEHTIKUVA

    Samasta jutusta:

    [​IMG]
    Hevoset ja kauniit naiset ne yhteen sopii. Pi Sarpaneva on raveissa kuin kotonaan. KUVA: HANNU LINDROOS / HS
     
  9. Pari kuvaa tän päivän Hesarin 50 -vuotta sitten sarjasta:

    [​IMG]
    Poliisin ja moottoripyöräjengin yhteistoiminta pelaa hyvin. Jengin kanssa toimivat ryhmät valittavat sen sijaan muiden ihmisten ennakkoasenteita, jotka leimaavat koko ryhmän parin kaverin ruman ajotavan vuoksi. Autoilijoiden kiusantekohalu vaarantaa toisinaan jopa poikien hengen. KUVA: CAJ BREMER / HS

    [​IMG]
    Toivottavasti nyt vielä epäilevät tuomaatkin uskovat, että henkilöauton valmistus Suomessa kannattaa, toteaa Saabin toimitusjohtaja Juhani Linnoinen, tyytyväisenä työntekijöiden työnlaatuun. KUVA: V. K. HIETANEN / HS
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Maailman tappiin jaksan harmitella sitä, että Linnoisen kanta oli se, että täällä ei taatusti mitään makaroonilaatikkoa aleta valmistamaan ja niinpä Lancia Deltaan perustuneen Saab 600 GLS:n tilalle haalittiin Talpotiksi pilkattu ranskanpulla. Haluaisin elää siinä rinnakkaisessa maailmankaikkeudessa, jossa Leo Kinnusen viritoiminta olisi Vippi-Talpotin plyyshipenkkien ja takalasinritilöiden sijaan löytänyt purkautumistiensä 600 GLS:n HF Turbo/Delta Integrale-suuntaisten projektien saralta.
     
  11. HS:n juttu Ruskeasuon Teboilin lopettamisesta. Siitä yksi vanhempi kuva:

    [​IMG]
     
  12. hantta

    hantta Gearhead

    Tuo Lexan lanseeraamaV.I.P. oli suunnattu yrityksille, silloin oli työsuhdeautoissa jokin verotusraja alle 1,6l moottorisille autoille, samaan kastiin meni n.s Stockmann- Sierra 1,3 turbo.VIP: ssä oli ohjaustehostin, ja joitain nahkakäikäleitä sisustuksessa, mm. kojelaudan päälinen.
     

Kerro tästä muillekin!