NETTIAUTO.COM - Ilmoituksesi tila on nyt: Mitätöity

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rammi, 4.4.2010.

  1. rammi

    rammi 3rd gear

    En myy mitään salaisuuksia, tuota Camaroa olen kaupitellut. Mutta tämän jutun idea oli siis siinä, miksei rekisteritunnusta saa peittää Nettiauton kuvissa - sehän on mahdollista piilottaa ilmoituksen tiedoissakin? Hieman on ristiriidassa tuo asia ... olen tämän Nettiautolle ilmoittanut, eivät vaan ymmärrä.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Vielä mä jankkaan tätä, mutta miksi? Itse en ehkä lähtisi edes katsomaan autoa josta kilvet peitetty ja myyjän numero on prepaid. AKE:lle voi tehdä ilmoituksen, ettei luovuta osoitetietoja, ei maksa mitään. Mutta eikös ilmoituksessa näy joka tapauksessa paikkakunta? Samoin puhelinnumeron perusteella saa osoitteen (ellei prepaid).

    Mahdollinen ostaja ei voi tarkistaa onko verot & katsastukset ok ellei kilvet näy.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Josko vaikka siksi, että ei halua epämääräisen liikehdinnän lisääntyvän rekkarikilven haltijan osoitteen mukaisessa paikassa. Itte en oo kilpiä peitellyt, mutta jos olisi kotipihassa myynnissä joku suht helposti rahaksi/keikka-autoksi muutettava kapistus (vaikka tojo missä viiden tonnin stereot sisässä), niin voisi käydä harkinnassa.
     
  4. M

    M Gearhead

    montakohan autoa suomessakin on pöllitty sillä, että selvitetään rekkarin perusteella omistaja ja sitten osoite. saati sitten se, että asuntomurtojakin on tehty tolla tavalla. mä ainakin peittäisin kilvet, jos vähänkin erikoisempi auto.

    tosiostaja kyllä kysyy veroista jos on oikeasti ostamassa. ja rekkarin saa tutkia paikan päällä.

    noi aken estot on ihan höpöhöpö. saat sieltä joka tapauksessa omistajan nimen selville ja sitten vaan vähän salapoliisityötä niin johan löytyy numerot ja osoitteet. ei oo vaikeeta.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikkasen OT mutta mulle kävi kerran silleen että ostin firmalle mainostilaa xx mediassa. Olin vielä sen verran tyhmä että pistin myös oman kännykkänumeron näkyviin. Sen jälkeen ei enää yksikään henk.kohtainen ilmoitus läpäissyt sensuuria kun oli sama kännykkänumero kun siinä maksullisessa ja vitun kalliissa ilmoituksessa :eek: :mad: .
     
  6. rammi

    rammi 3rd gear

    Mutta hienoa kuitenkin, että Nettiauton asiakaspalvelu hoitaa asiallisesti annetun palautteen :eek: :D

    "koita nyt vaan ymmärtää että se pitää näkyä ja kertaa "vielä" ilmoitusohjeet jos ei mene perille."

    Olisi ollut vaan kiva tietää edes jotain perusteluja.. äh, olkoot :odroll:
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ilmoituksessahan lukee jo nimi, paikkakunta ja puhelinnumero. AKE:n palvelusta saa vain nimen.
     
  8. M

    M Gearhead

    nimiä voi keksiä mielin määrin, paikkakunnan saa vaihdettua tuolla nettiautossa. mutta kilven perusteella saat todelliset.

    ja jos rikollinen etsii jotain tiettyä, niin se se kyllä löytää.
     
  9. ohc205

    ohc205 1st gear

    Jos on tosissaan autoa ostamassa, soittaa myyjälle, kysyy rekkarin ja tarkistaa verot sitten.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei, kyllä se rekisteri pitää käydä paikanpäällä 500km:n päässä tarkastamassa ei sitä rekisterinumeroa voi puhelimessa antaa :D, joku voi varastaa sen auton.

    Rekisterit sutattu, myyjänä eri henkilö kuin ilmoituksessa, samoin paikka kunta eri... Voipi olla, että ainakin minä jätän ostamatta...
     
  11. transport01

    transport01 3rd gear

    Voi tuon rekisterinumeron kysyä myös puhelimella myyjältä. Ei pitäisi olla iso ongelma. Autokauppa on sen verran iso juttu, että ainakin minulla tulee yleensä soitettua ja kysyttyä myyjältä yhtä jos toista ennen paikalle menoa.

    Paikalla voi sitten katsoa vastaako kaikki puhelimessa kerrottua.
     
  12. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Prepaid lisäksi ja "Mallikuva" eli ei edes kuvaa siitä myytävästä kikottimesta ei hirveästi motivoi "kaupankäyntiä" ihan hyvä että siivoavat näitä samoin joutaisi nämä "ei hinnoitellut" poistaa jos ihan oikeasti joku sitä autoansa on hukkaamassa niin onhan sille jonkun hinnan omistajan päässään miettinyt ja onko se häpeä vaikka olisikin alakantissa ei se ole ostajalta pois.

    Hyvä palsta myydä mutta ilmoituksentekijän kannattaa miettiä onko oikeasti sitä autoa myymässä ja jopa se hinta muodostaa ennen yhtään näppiksen painallusta.

    Itse kaikki myynyt ko, kautta ja kerran tullut poisto joka oli ihan syystä ja neuvoteltu ylläpidon kanssa homma toimivaksi ja jos ovat sen ilmoituksen yleensä antaneet mennä läpi niin löytyy kyllä useamman viikon tai kuukauden päästä ihan googlettamalla sillä surullisen kuuluisalla rekisterinumerolla (hyviä kalastuksia pahimmillaan kolmekkin ilmoitusta löytyy kolarilintasta-helmeksi väliltä, tätä pidän suurinpana syynä miksi sitä reknro,a pantataan).
     
  13. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Sitten tiedät kun ekaa kertaa myyt esimerkiksi muutaman sadan euron japanilaista ja ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa pyörii illalla pihan tietämillä epämääräistä porukkaa joka lähtee juosten lipettiin autolleen heti kun huomaavat sinut.

    Ja saahan ne tiedot vaikka ilmoittajan nimen/puhelinnumeron perusteella, mutta ne eivät välttämättä täsmää kilven avulla löytyviin. Kai sitä saa edes hieman haitata hämärämiesten hommia kilvet peittämällä. Vai onko asiat jo niin huonosti että siitäkin saa kohta syytteen "liiketoiminnan" haittaamisesta?

    Ja jos ei ole valmis soittamaan kysyäkseen tarkempia tietoja, niin silloin ei ole tosissaan ostamassa autoa. Kyse ei kuitenkaan ole mistään postitettavasta perus tavarasta jonka kunto on aina selviö, ja kaupat voisi hoitaa sähköpostitse.
     
  14. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eipä ole moista tullut vastaan aina on mennyt alle viikon kaupaksi ja Skoda ainoa jota piti ihan oikeasti "myydä" pois hyvin sekin meni lopuksi.

    Eipä kannata tuhlata voimavaroja ostokseen jos siis ihan pitää kaikin keinoin estää omat tiedot mahdolliselta ostajalta aina on uskaltanut soittaa viikonkin päästä myymäni kotteron perään ja kysyä mitä on mieltä ostoksestaan.
     
  15. Mika73x

    Mika73x 1st gear

    Joku valopää lähetti tämän viime yönä.. Halvat on huvit..

    Olet jättänyt seuraavansisältöisen ilmoituksen http://www.nettiauto.com -palveluun:

    Jäsen: Rainer Grönfors
    Puhelin:
    Fax:
    Sähköpostiosoite: rollix@luukku.com
    Paras aika tavoitella: e mail aina ja paras



    Kysymys: ilmottelin huvikseni asiattomas tämän, kaato kilpee eei saasaa sutturoida ollenkaankaan vaann pitää ollalla tieto tai kuvissassas näkyvä kyllällä.
     
  16. wezze

    wezze 3rd gear

    onkos tämä nyt kovin tasapuolista toimintaa nettiautolta kun ei tässäkään hirveästi kilvistä saa selvää. :odroll:
    lienee ainakin viikko kun ensimmäisen kerran ilmoituksen näin.

    http://www.nettiauto.com/ford/f350/3156823
     
  17. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    älkää myykö autoja jos et tiedä hintaa, paljasta kilpiä, ja et tiedä omaa nimeäsi.
     
  18. signet

    signet Gearhead

    Juuri näin jos ei myyjä hintaa tiedä,niin ei kai se ole sitten myymässäkään?
     
  19. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Tässä pätee sama kuin IKEAn pöyää kasatessa; Jos mikään muu ei auta - LUE OHJE! (itse sorruin samaan ja potkittiin pois)
    -----------------
    Yleiset ohjeet ja säännöt ilmoittamiseen

    Kuka tahansa voi jättää omistuksessaan olevan tieliikennekelpoisen henkilö-, paketti-, kilpa-, tai kevytkuorma-auton myytäväksi Nettiautoon. Kilpa-auto -osastolla riittää, että auto on kilpailuvalmis. Muille autoille, projekteille ja osille on omat osastonsa Nettivaraosan puolella.

    Laita myytävästä autosta vähintään yksi yleiskuva, josta käy ilmi auton väri, korimalli ja rekisteritunnus pois lukien Tax-Free autot. Kuvien tulee olla itse otettuja, tai niiden käyttöön on oltava lupa kuvaajalta.

    Auton hinnaksi tulee laittaa sellainen hinta, jolla auton olet valmis myymään. Vaihtoehtoisesti voidaan käyttää merkintää ei hinnoiteltu. Tax-Free auton on oltava merkitty Tax-Free merkinnällä. Mikäli ilmoituksessa käytetään ALV-väh.kelp. / Sis. ALV:n merkintää on hinnan sisällettävä arvonlisävero.

    Tarkista, että auton tiedot on oikein esim. vuosimalli, varusteet, ym. tiedot. Myös ilmoituksessa käytettyjen hakusanojen tulee vastata myytävää autoa.

    Osto- ja vuokrausilmoitukset eivät toistaiseksi ole tervetulleita Nettiautoon.

    Jos olet epävarma, mihin palveluun ja osastoon ilmoituksesi kuuluu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme arkisin palautelomakkeelta tai puhelimella 040 7700 164 (ark. klo. 9-16).

    HUOM ! - Nettiauto.com valvoo ilmoittelua ja kaikista ohjeiden vastaisista ilmoituksista saattaa seurata ilmoituksen mitätöiminen palvelusta ilman ennakkovaroitusta.
    -------------------
    Olen samaa mieltä; Hinta pitää olla. Itse osaan hinnoitella kaiken mikä on myytävänä, jopa sisäelimeni joita on 2kpl (1kpl elimien hinnoitteluun haluan harkinta-aikaa...)
     
  20. MagusGufus

    MagusGufus 1st gear

    Itse sain 2.4.2010 tällaisen mailin:

    ---------

    Tästä ajoneuvosta on kysymys

    Jäsen: Rainer Grönfors
    Puhelin:
    Fax:
    Sähköpostiosoite: keepoondoin@gmail.com
    Paras aika tavoitella: e mail aina ja paras

    Kysymys: ilmotin asiattomaks kun...

    ---------
     

Kerro tästä muillekin!