1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

1. caprice305

caprice305 Gearhead

Ihan mielenkiinnosta, paljonko ne legendat kestää km?

2. toyopet

toyopet Gearhead

Itse on tullut luovuttua 450tkm paikkeilla, minun entinen carina meni isäukon naapurille ja se taas möi eteenpäin 540tkm mittarissa.
    Siinä yksilössä ei ollut edes ruostetta, lämppärin puhaltimen katkaisija meni rikki. Se oli ennen minulle tuloa vaimon veljellä ja siihen ei tehty muuta kuin öljyjä vaihdettu ja minulle tullessa etujarrut uusiksi, niin ja takajarruputki, sehän niistä menee kaikista puhki.
    Siskon entinen on kanssa yli 500tkm ajettu, tuolla se liikkuu naapurikylällä, sitä on hitsattu hirveästi. Mutta tekniikassa ei mitään.
    Vaimon nykyisessä carinassa on 404tkm mittarissa, laturi ja etujarrut on pitänyt pariin kertaan tehdä. Tuossa oli liikkeen huoltokirja täytetty siihen asti, kun se meille tuli.
    Hurjempiakin lukemia on kuultu mutta niistä ei omakohtaista kokemusta, samaten tuossa pihassa olevassa hiluxissa on vasta alle 370tkm vaikka ikää sillä on 35v.

Vastaesimerkkinä taas tuo tilaihme previa, alta 300tkm kahdesti tehty kansiremppa, sähköt palaneet, kone pitää ihme kolkatusta, kylläkin jo muutaman vuoden kolissut samanlailla. Mittarit pelaa miten pelaa ja mittarivalaistus johtojen palamisesta johtuen puuttuu. Ruostetta oli aivan järjettömästi. Ei onneksi ole oma.

Muokattu: 5.12.2018 klo 14:49
    caprice305 tykkää tästä.
  3. PetteriT

PetteriT Gearhead

Samansuuntaisia kokemuksia minullakin noista toyotan ikiliikkujista. Oma Carina II -90 lähti pihasta 505tkm mittarissa. Tuli perheeseen 300tkm mittarissa ja isälle annoin palautettta että tuossa ostoksessa ei ollut mitään järkeä...niin vaan poika joutui sanansa syömään, itse ajelin välin 400tkm-505tkm ko tuotoksella. Öljyn ja hihnan vaihdot tuli tehtyä mutta mitään teknistä vikaa ei ollut. Öljyä ei tarvinnut lisäillä ym. 4A-FE taitaapi olla tuo taikasana millä tuon ikiliikkujan tuntee. Pellit vaan Carinassa happani. Pariin otteeseen kaaria joutui sepittämään ja viimeisellä renkaanvaihdolla joutui aika pitkän lankun helman alle tueksi laittamaan kun helma oli jo hieman pehmyt.

4. teddy99

teddy99 2nd gear

Vaikkei Carina kuulukaan suosikkiautoihini, kun on niin ankean mitäänsanomaton laite, niin on minunkin pakko kehua laatua. Katsokaapa vaikka kuinka usein Carina II tulee edelleen liikenteessä vastaan, vaikka valmistus lopetettiin kai 1992? Ei kai niillä enää ajettaisi, jos ne ei aina vaan toimisi? Jos jostain löytää vähän ajetun Carina II, niin sillä ajaa varmaan kauemmin kun se, joka erehtyy ostamaan itselleen esim. uuden Audin. Tiedä sitten monenko uuden Audin haaveilijan ego kestäisi ajella 30 vuotta vanhalla Carinalla. :odbiggrin:

Kehutaan samalla vanhaa Corollaa. Minulle tuli vuosia sitten Corolla 1,3 1985 ja ihmettelin kun mittarilukema oli 680 000 km. Selitys oli se, että joku oli ajanut päivittäin(!) työmatkaväliä Helsinki - Jyväskylä. Omistaja oli kai ollut hyvin tyytyväinen auton toimintavarmuuteen ja ilmeisesti ei ollut muuta tekemistä kun ajaella ja käväistä välillä kotona nukkumassa ja ajaa takaisin töihin.

Muokattu: 5.12.2018 klo 16:42
    isoatlas ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  5. hartsa69

hartsa69 Gearhead

6. Karpov

Karpov Gearhead

Pakkohan se on ot:na kehua vielä, että 5sfe ja 3sfe ei lujuudeltaan häpeä 4afea.

7. lpr

lpr 2nd gear

Eikä se HJ:n nelilitrainen dieseli. Tutulla oli omassa HJ:ssa 800000 ajettu avaamaton kone kun turbottivat. Samalla käyttivät varuilta kannen auki, että tekee venttiilityöt. Hoonausjäljet oli vielä pytyissä, nyt ajettu ehkä 50000 lisää ahdettuna.

Karpov tykkää tästä.
  8. jariha

jariha Gearhead

viimeviikolla kävi ukko uutena ostamallaan hj61:llä ostamassa volvon vanteet... ajettu 820tkm kone/turpo alkuperäisiä, laatikon romut vaihettu kerran ja kytkin kahesti huononkäytön takia molemmat...eli oli vejettty paljon raskasta? koppa melkein 9-kunnossa;) en saanut ostettua??(ei se kyl myynnissä ollukkaan:D)

Karpov tykkää tästä.
  9. Karpov

Karpov Gearhead

Avensis aikakaudella tuntui se Toyotan laatu kippaavan. Olihan se eka malli parempi kuin uudemmat vvti, mutta niissä alkoi jo oudompia vikoja ja vikoja yleensäkin enemmän ilmentymään.

Mutta lopetan ot:n hetkeksi ennenkuin joku nissanilla arkiajonsa ajava "tosiharrastaja" nielaisee omat kiveksensä :poff:

sdfsd tykkää tästä.
  10. urho3

urho3 Gearhead

Kyllä Toyota on ykkös merkki mihin on koneita saanut vaihtaa.

11. Pertti K

Pertti K Gearhead

Tojotan merkkihuollossa?

mikkis83 ja palontie tykkäävät tästä.
  12. urho3

urho3 Gearhead

Ihan omassa autotallissa. Mutta on niitä d4d koneita mennyt paljon merkkiliikkeessä

13. palontie

palontie Gearhead

Onko siellä tallissa muun merkkisiä käynytkään?

14. urho3

urho3 Gearhead

Voi kuule on volvoista ladoihin ja fiateista citikoihin ja austineihin. Citikoille on nykyään porttikielto kiitos bx vuotavien hydrauli putkien.

mikkis83 tykkää tästä.
  15. mjm2

mjm2 1st gear

Maaliskuu 1999 Tuulilasissa on kolmen aukeaman artikkeli '87 1.3 FX Corollasta, jolla oli ajettu 810tkm. Ensimmäinen aukeama oli varattu lähikuvalle mittaristossa, ja ohessa luki "Hyvä Corolla, vain yhdellä ollut"

Rekisterinumero BCM-235

Oli ollut uudesta asti samalla omistajalla, ensimmäinen kone oli kestänyt 585tkm.

16. Catiska

Catiska 3rd gear

Minulla ei ole kokemusta Euroopassa valmistetuista toyotista, vain noista kahdesta ja ne oli Jaappaissa tehtyjä ja sikäläisillä sähköosilla.

Bochin valmisteita on näissä minulla olleissa Saksalaisissa ollut varmaan jokaisessa. Niissä ei moisia ongelmia ole ollut, eikä oikeastaan vikoja muutenkaan.

Ajan reilut 70tkm vuodessa joten ajan kokolailla uusilla autoilla enkä siksi oikein jaksa sulattaa jos auto temppuilee. Mutta toki otanta on pienestä ryhmästä autoja, mutta kuitenkin ihan omakohtaisia kokemuksia. Siksi en voi noita em härveleitä suositella. Kun ei ne muutenkaan ole Saksalaisten tasolla, mutta olin utelias kuitenkin kokeilemaan.

Karpov tykkää tästä.
  17. Catiska

Catiska 3rd gear

Se on tietokone.

18. palontie

palontie Gearhead

se oli vitsi..

19. Pertti K

Pertti K Gearhead

Mun tallissa on eniten koneremppoja tehty Oldseihin ja Pettereihin. Yhteenkään Tojotaan ei ole tarvinut.

Karpov, sdfsd ja urho3 tykkäävät tästä.
  20. leivonharri

leivonharri Gearhead

Mulla ei ole tallia. Mutta koneet on kyllä kestäneet.

isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!