Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Jossain Iltapaskalehdessä viitattiin tutkimukseen jonka mukaan Teslan valmistuksessa syntyy niin paljon hiilidioksidipäästöjä että keskiverto dieselauto päästää saman määrän noin 9 vuoden ajoilla... Jutussa on herkästi sensaatiohakuisuuden makua, eikä puhuttu esim. Kilsamääristä mitään, mutta se käynee selväksi ettei tommonen värkki ihan niin ympäristöystävällinen ole mitä monet luulee.
     
    mikkis83 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  2. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Meinaatko?



     
    Karpov tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Gearhead

    Jos voimansiirrolla ja akuilla on takuu niin jääkö siihen vaan nivelet ym?
     
  4. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Katsoin vaan ton jälkimmäisen, siinä ainakin Lambon kuski tötöili jotain ja Tesla meni ohi kun heppu jäi odottelemaan jotain. Ihan numeroiden valossa Aventador LP700 menee 402m n. 1,5 sekkaa kovempaa, ja huiput alkaa ihan eri lukemalla kun Teslassa. Sitten jos ajetaan muutakin kuin suoraan lienee ihan selvää kumpi kärsii reilusti suuremmasta massastaan...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    tesla on joillekkin status-esine. Vähän niinkun applen ylihintaset tietokoneet yms.

    Niitä ei kiinnnosta että sähköautoista on lähes mahdotonta saada katetta, mahdottomampaa mitä polttisautosta, jonka vuoksi tollanen tesla on tehty muilta osin paljon halvemmalla mitä joku vastaavan hintaluokan polttisauto. Tuo "edistyksellinen" näytön kautta kaiken ohjauskin lienee sen peruja että tollanen yksittäinen näyttö on paljon halvempi valmistaa mitä 50 nappulaa ja mittarit+johdotukset niille.
     
    belair54 tykkää tästä.
  6. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Niinno, toi keskusnäyttö on vähän sen näköinen kun iPad olis lyöty pystyyn keskelle kojelautaa, ihan sama uusissa 90-sarjan Volvoissa... Meillä duunissa tungettiin väkisin kaikille Applen puhelimet, enpä ole siinä vielä huomannut mitään mikä olisi parempaa kun vastaavassa Android-kapineessa.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kuuntelin kun omistaja vaahtosi kuinka pesee kaiken paitsi Lamborghini Aventadorin.



    On noi teslat silti kovia kulkeman ja kiihtymään ei siitä pääse mihkään
     
  8. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    aikasemmin tollasia hölmöjä näyttöratkaisuja oli jossain nissan primerassa tai vastaavan halpisluokan autoissa.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Joo 17" kosketusnäyttöjä, joilla ohjataan koko auton toimintoja, onkin ollut vaikka kuinka monessa halpisautossa.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    nissaneissa ainakin on ollut paljon toimintoja kosketusnäytön takana, olisko myös joissain tojotoissa ollut. Tuoreemmissa toi älyttömyys oli lopetettu tai en ainakaan itte nähny että enää tossa laajuudessa toimintoja olisi ollu siellä takana. Se koko on ihan yhdentekevä tossa kohtaa, yhtä halpaa ja kömpelöä se 17" näyttö on mitä pienempikin.
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Käy nyt koittaa eka
     
  12. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    tuskin se siittä paranee, kosketusnäytöissä ei ole sellasia ominaisuuksia mitä painettavissa napeissa/viiksissä on, etenkään jossain surkeimmassa kuluttajapaskassa mitä autoissa olevat näytöt on.

    Kaikkeen alkeelliseen suunnitteluun toki tottuu, oli kyse jostain teslasta tai mistä vaan muusta. En vaan ymmärrä miksi tollasta alkeellisuutta ja halpuutta tulisi sulattaa 2019 vuoden kalliissa autossa. Jotkut asiat voi olla perusteltua pitää kosketusnäytön takana, joillekkin asioille on perusteltua olla kytkin. Ihan jo noiden perusominaisuuksien vuoksi.
     
    Muokattu: 9.1.2019
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. 6PPC

    6PPC Gearhead

    Paljon toin Teslan arvo on silloin, kun akut on vaihtokunnossa?
     
  14. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Akkupaketin hinta vaihdettuna liikkuu kai jossain vajaassa kymppitonnissa. Ja siihen vähän vaivanpalkkaa päälle, niin sen verran pitäisi olla alempi verrattuna vastaavaan jossa jo on uusittu uusittu akkupaketti. Taas verrattuna esim. vastaavaan jossa 20% akkujen elinikää jäljellä, pitäisi ero olla paljon pienempi. Miten sitten markkina käytännössä hinnoittelee, onkin eri asia...
     
  15. rb

    rb Gearhead

    Toisen käden tietoa.

    Eräs oli kurvannut rautakaupan kautta Teslalla, ostanut maalipurkin, joka syystä tai toisesta oli auennut ja levähtänyt pitkin akustoa.

    Uudet akut ja pikkasen putsausta.

    Loppusumma 23 000:- euroa..
     
  16. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Ottaa sähköhärpäkkeet pois ja laittaa Cedricin dieselin.
     
    mikkis83, 1purehell, Charger´69 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Oon Kyllä samaa mieltä,mulla on kaks samanlaista autpa,toisessa manuaali ilmastointi ja toisessa automaatti. Sitä manuaalia on kätevämpi käyttää kun on oikeat nupit jotka löytää sokeakin kuski.
     
  18. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Joo hanttahan ei saanut uuden Merssun ilmastointia päälle. Toivottavasti muiden, ajossa tärkeämpien hallintalaitteiden käyttö kuitenkin sujuu.
     
    mikkis83 ja Kowalski tykkäävät tästä.
  19. rb

    rb Gearhead

    ^ Mitä nyt välillä menoa katsoo, niin ei Hantta ainoa sokea kuljettaja siellä olis...
     
    mikkis83, palontie, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Gearhead

    Akuilla ei ole mitään suojaa?
     

Kerro tästä muillekin!