Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    taisit nyt mennä ansaan
     
    jariha tykkää tästä.
  2. jariha

    jariha Gearhead

    meiltä kanttifarmari kohtuuhintaan, aiemmalle kysyjälle? lupsakkaa menoo vailla turhia kiireitä? leimassa ja leimataan ennen myyntiä;) ja kesärenkaat mukaan... muuten voi ehdottaa vaihtoja kohtuuhintaisiin -95up 960/-90 volvoihin, ei ekoihin vuosimalleihin
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Jenkkiä etsivälle tyrkytät volvoa?:eek:
     
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Komea Buick hyvällä moottorilla. Otahan joku GM-kaverisi mukaan ja käy katsomassa? Sillä se selviää. Hankin itselleni eka jenkiksi mahdollisimman alkuperäisen ja ehjän, ensimmäisiä ostoksiani sen jälkeen oli tehtaan korjauskäsikirja. Näillä ohjeilla suosittelen sinuakin toimimaan :)
     
    leivonharri tykkää tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Tais Jariha tarjota Capricea ja pelastais jonkun toisen volvon aiheuttamalta piinalta..
     
    viikinki75, FuryIII '71, jariha ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Imusihti

    Imusihti 2nd gear

    Tossa Ruotsin puolelta Chevyn näkemys samasta aiheesta.

    https://www.blocket.se/sodermanland/Chevrolet_Caprice_HGW_LT1_VINTER_PRIS_82018045.htm?ca=11&w=3

    Chevyt on tylsiä ja osat niihin on edullisia suhteessa muihin.
    Lisäksi ne on kohtuullisen helppo myydä eteenpäin, jos hinta vaan on kohdallaan.

    Varsinkin jos pellin alla on ylitylsä 350 moottori, se tuskin jää omalle pihalle makaamaan vuosiksi.

    IS
     
    leivonharri tykkää tästä.
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Roadmasterin hinnalla minä hakisin tämän:
    https://www.nettiauto.com/amc/hornet/10088513

    - "klassikkovuosilta" 1955-1973 on joka päivä on vähän vaikeampi löytää mitään kohtuuhintaista
    - ymmärrettävä tekniikka (sähkölaitteet/saastelaitteet aika vähissä)
    - pyhä kasi+takaveto
    - riittävän erikoinen

    Listaa vähän asioita, joita haluaisit autolta, käytännöllisiä, niitä tyhmiäkin (esim tilantarpeet, fiilikset). Sitten budjettia jne. Mihin käyttöön peli tulee? Harrasteeksi? Vai pitääkö sen kestää käytössä? Kuinka paljon harmittaa se päivä, kun se ei starttaakan? Mikä on se ultimaattinen unelmapeli? ...tällä hetkellä.

    Ja sit isalmelan neuvon mukaan ostohousut jalkaan.
     
  8. simeoni

    simeoni Gearhead

    Just näin, pitääkö autolla liikkua kaikki ajot vai laitella, sipistellä ja ajella silloin tällöin? Haluatko classikkoikäisen vai enemmin käyttöikäisen laitteen? Pitääkö olla kuljetuskapasiteettia vai riittääkö pienempi auto?
     
  9. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Hyvä aloitteleva harrastaja. Käy rauhassa katselemassa ja myös ajamassa kaikenlaisilla jenkkirasseilla. Ota harrastajakaveri tueksi. Neljä silmää aina parempi. Itse katselee itselle tärkeitä kohteita ja usein jää asioita huomioimatta, jotka toinen panee merkille. Älä hätäile. Mieti tarkkaan tarvitsetko farmaria, neliovista vai olisko kaksiovinen parempi, umpi tai avo. Nämä on tunnepohjaisia ratkaisuja, joten käytä aikaa löytääksesi sen oikean tunteen. Kyllä sen sitten huomaat. Mahdollisena käteisostajana tänä päivänä olet tinkimisten suhteen hienossa asemassa. Harrastajat ovat melko kyllästyneitä vaihtoehdotuksiin. Jos ostat harrastajalta suoraan, muista hyvät perustavat, esittele itsesi, varaa aikaa- myyjän kanssa saattaa vierähtää tunteja kahvia juodessa ja tallilla istuskellessa. Parhaimmillaan saatat luoda hienon kaveruus suhteen ja näin saada paljon tietoa ja apua.
    Jos jotain ehdotuksia sitten?
    Sedan Capricet -80 luvulta. Niitä löytyy vielä siistejä. Etsi mahdollisimman ehjä ja pidä se sitten. Osat helpolla löydettävissä ja tekniikassa ei kummoisia koukkuja. Kaveritkin mahtuu mukavasti kyytiin.
    Oldsmobile -80 luvulta. Välillä näkee tosi siistejä yksilöitä ja silloin iske kiinni. Perustelut samat kuin yllä.
    Camarot ja Firebirdit Gen 3. Samat perustelut. Paitsi ettei kummoista kööriä noilla kuskata.
    Ja jos GM ei ole pakollinen niin katselepa Thunderbirdejä tuosta 80-90 luvun taitteesta. Siisti tuollainen voisi olla myös näppärä sijoitusluontoinen hankinta! Mallin muodot joko miellyttää tai sitten karkottaa.

    Tervetuloa tänne kajahtaneiden joukkoon!
     
    tappokinnas, jarona, palontie ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. jariha

    jariha Gearhead

    Juurikin näin... tosin ei volvoissakaan mitään vikaa ole:rotfl:
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Urbaani legenda
     
    cdv70 ja Larry tykkäävät tästä.
  12. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Noita 1994-2004 mustankeja saa kohtuu hintaan ja mielestäni ihan ok näköinenkin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. WBBC

    WBBC Gearhead

  14. New-Bie

    New-Bie 1st gear

  15. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Mites toi Caprice?

    https://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/9860532

    Mulla on siihen trafin tiedotkin jos kiinnostaa. Ihan ok historia ja l99 kasikoneella.
     
  16. New-Bie

    New-Bie 1st gear

    Paljon on tullut hyviä neuvoja näin nopesti ja kiitokset niistä :)
    Tuo AMC ei ole sellaisen näköinen mitä haen. Samoin nuo 80 luvun Capricet ja muut vastaavat.
    Ja tuo Ruotsalainen Caprice, miten sen saa rekisteröityä Suomeen ja maksaako se paljonkin? En myöskään puhu Ruotsia joten ostaminen sieltä voi olla vaikeaa :(
     
  17. New-Bie

    New-Bie 1st gear

  18. Imusihti

    Imusihti 2nd gear

    Pyyntihinta on euroina noin 5670€ tämänhetkisen kurssin mukaan.
    Ruotsalaiset puhuvat tosi hyvin englantia joten on helppo asioida sikäläisten kanssa.
    Toisaalta Ruotsista löytyy suomen kieltä taitavia mlko helpostikin.

    Etsi ruotsia taitava tyyppi ja laita tekstiviesti tai sähköposti jossa kerrot olevasi kiinnostunut autosta. Kysy huoltohistoriasta ja pyydä muutama valokuva auton alustasta.
    Kaupoille saakka pääsy on helppoa kun asioi käteisellä ja hinnastakin saattaa lähteä siivu pois.

    Helpointa on sopia yksityiskohdat ja ottaa lento Ruotsiin ja tulla autolla takaisin.
    Jos auto ei olekaan se oikea niin reissu ei kustanna maltaita.

    Autoveron ei pitäisi montaa sataa olla ja rekisteröintikatsastus lienee muutaman satasen.
    Kun tuo on Ruotsissa leimattu, Suomen katsastuksenkin pitäisi olla helppo setti.
    Tietojen mukaan tuossa pitäisi olla vähän kulkuakin, 265hv ilmoitettu.

    Virkistävää, että kaikki eivät hae sitä 2dht:ta vaan viilukylkinen sämpyläkin kelpaa ja kiinnostaa, hyvä näin.

    IS
     
    Pertti K tykkää tästä.
  19. palontie

    palontie Gearhead

  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Aamen tälle asialle!
     

Kerro tästä muillekin!