Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Yhden pantterin möin keväällä 4000 ja oli parin päivän päästä myynnissä 7900. Tosin oli liikkeessä ja niillä tarvii olla joku kate. Nopeesti se sieltäkin silti meni.
     
  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Juuri näin !
     
  3. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    ImpJay ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Noniin, kuka tunnustaa ja alako mulle kohtalotoveriksi, AMC Pacer hävinnyt myynnistä :rotfl:
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Ostit typsylles oman? Vai omiko hää sen jo, ostit itelles oman?
     
    päivystäjä, Gary Grand ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  7. MeS

    MeS 3rd gear

    Vaikka tänne(kään) ei paljoa jaksa kirjoitella, pitää jotain huutaa väliin kun on Signet huudettu. Vallu vs Mustang keskustelu, tuohan on nimenomaan Signet 2dht, Mussehan häviää jo lähtöviivoilla. Mallivuonna -65 Mussea valmistettu vuonna tuolla laatikko Cortiina kopalla vaivaiset 409 260 kpl ja Signetiä 10 999 kpl. Kohtahan 2d tolppavalluistakin pyydetään tuo sama. Mustangin hintaan en ota kantaa koska tuo ht-malli ei ole koskaan kiinnostanut.

    Tuohon ruotsalaisten vastaamattomuuteen: Jokusen auton sieltä ostaneena ja muutama on jäänyt ostamattakin, myyjän haluttomuuden vuoksi. Osa vastaa Suomesta tuleviiin puheluihin, osa jopa sähköpostiin. Jotkut kokevat myynnin ulkomaille hankalaksi, pelkäävät esim. että auto ei poistu ruotsin rekisteristä. Kanttihousut sun muut elämäntapaintiaanit ovat pilanneet tuonkin systeemin, ostavat auton ruotsista eivätkä rekisteröi autoa suomeen, tai mihinkään.. Myyjä saa sitten lopunikää maksella muutamaa kymppiä vuodesta, koska auto edelleen roikkuu systeemissä. Toinen syy on nuo suomalaisten alaleuttomat tarjoukset...
     
    exchevelle tykkää tästä.
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No tuo mun autohan on emännän omima, mitäpä ite päästin siitä tarjotessa sammakon suustani että ostan sen hälle niin nyt on tullu seleväksi että hänen se onkin ku kerran lupasin :D Vaan saan kuulemma tehdä siihen kuitenki kaikki rempat ja maksaa bensat, hyvänä päivänä jos hän ei sitä tartte niin saan varovasti käydä pihatiellä ajamassaki että mä pärjään tällä järjestelyllä ihan semi ok... :rotfl: Kuulemma Gremlin pitäs tulla seuraavaksi :eek::D
     
    TopoTA, Pertti K ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    https://www.nettiauto.com/jeep/wagoneer/10446610

    Liikuttava näky. Isäukolla oli aikoinaan vastaava vihreä joka oli viimosen päälle hienossa iskussa. Oli mukava peli taittaa matkaa kesäaikaan. Piti sekin johonkin hukata, mitälie muutaman tonnin siitä saanut. Olisinpa tajunnut lunastaa sen itselle.
     
    passerby, isalmela, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    On kyllä hieno!
     
  11. poikko

    poikko 1st gear

    Melkein kallistun siihen, että vika on kanttihousuissa :)
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Oon ainakin osittain vahvasti eri mieltä. Olen ostanut tai ollut mukana monissa kaupoissa tulkkina. Hurrit sanoo monesti, että suomalaiset tekevät tarjouksen monesti vasta paikan päällä ja yhteydenottoja tulee nimenomaan vain "vakahenkisiltä" ostajaehdokkailta. Samoin ihmettelevät suomalaisten ruotsin kielen taitoa.

    Viimeaikoina maksamisen kanssa on ollut joskus haasteita. Käteistä rahaa ei oikein saa enää Suomen pankeista tai rajan toisella puolella ollaan haluttomia ottamaan vastaan isoa summaa cashia. Monesti kauppaa tehdään aikoina, jolloin pankit eivät ole auki. Forexin kurssit taas on perseestä. Mutta aina siellä kauppoihin on päästy. Joskus yöpyminen on ollu tarpeen, että tilisiirto on näkynyt. Siinä on aina oma riskinsä ja vaivansa, kun pitää nukkua koko yö hanuri seinää vasten.
     
    jarona, palontie, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Muokattu: 12.5.2019
    Kalu ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Jaa se ruskee Grand Marquis. Halvalla meni liikkeeseen?
    Ite tarjosin yhdestä 12500 pyynnillä olleesta autosta 11000euroa niin myyjä kieltäytyi ja myi sen sitten Kamuxille kymppitonnilla. Ehkä liikkeestä saa aavistuksen parempilaatuista rahaa?
     
    palontie, ramman, passerby ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vähän kun nettiautossa näkyy viestikentässä tarjouksia alusta: lähteekö 1000€. Ei lähde.

    Auton pyynti nykyhetkellä 800€ tms.
     
    mikke88, miguelo, passerby ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Joo, just se. Hyvä autohan se oli, joskin kopassa jonkin verran sanomista. Ei ollut mulla missään vaiheessa varsinaisesti myynnissä. Sattui jäämään tarpeettomaksi ja hiukka yllättäen löytyi heti kauppa eteenpäin.

    Jäi tohon vielä yks P71 ;)
     
  17. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Se viimesen hinnan yrittäminen näistä jonkun tonnin vehkeistä koettelee kyllä mielenterveyttä sen verran pahasti, että mä ainakin oon noitten omien romujen kohdalla jo aikoja sitten antanut markkinoitten määrittää sopivat myyntihinnat
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mutta se on varmasti hankalaa se hinta-asia. Otetaan vaikka tämä esimerkiksi:
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/impala/10459554
    Siisti kärry, museorekkarissa ja löytyy kivaa vannetta ja muuta. Toista kesää myynnissä reilun kympin hinnalla vaan ei mene. No se on käytännössä kanttikoppa-caprice. Käypää hintaa arvioidessa vaakakupissa monta eri seikkaa.
     
    passerby ja Tseitsei2 tykkäävät tästä.
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    "se on käytännössä kanttikoppa-caprice".

    Nojuu, nii se on?
    Hassua tämä asenne suomistoliitossa näitä Capriceja kohtaan. Sen vuoksi kun niitä pakufarmareina ny vaan sattui tänne paljon tuotettavan.

    Ae että jos tuoo oes ollu varmari niin ikinä ee tuollaista hintoo voes uatellakkaa vanahalle varmariletukalle.
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    No, tuo Impala on halpismalli ja Caprice hienompi versio samasta autosta..
    Mulle liian kallis, mutta siistin näköinen laite on..
     
    Karpov, miguelo ja Tseitsei2 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!