Ajattelutapa ratkaisee. Ja tuon voi ymmärtää kummin vain. Yksi hyvin yksinkertainen asia hämmentä ihmisiä usein: "Puolet enemmän." ESIMERKKI "Maksoi puolet enemmän" Jos hinta on ollut 1000, niin on maksanut 1500 eikä 2000, mikä tuntuu olevan joillakin käsitys.
Tossa näky olevan TH350.. Eli pakki on laskettu! Polttoainesäiliö on Tee-Se-Itse, mutta hyvän näköinen. Todennäkösesti.. Muutenhan pyynti olis jotain 9-10 k€ nyt. Ryhdikkään näkönen pirssi, tuskin viipyy pitkään liikkeessä.
https://www.autotie.fi/vaihtoautot/...m_medium=etusivu-ilmoitus&utm_campaign=banner Tömäkän hintainen seppohovi.
https://www.nettiauto.com/mercury/grand-marquis/10174983 Talven ollut myynnissä ja hinta välillä 9900, sitten 9500, sitten 8950 ja nyt mennään jo 11000 eurossa? Ilmat lämpee hinnat nousee...
Toimii toki, mutta aina viiveellä. Kyllä ne täälläki alakaa maksammaan aikanaan. Mutta jos autonsa Suomeen haluaa myydä niin toki täällä se hinta määräytyy täkäläisten markkinoiden mukaan. Pointti olikin että jos ois rahaa ja tiloja niin vielä Suomesta saa noita halvalla että kannattas hyvät keräillä talteen ja myydä sitten kun hinnat täälläki alkaa olla korkeammat. Eipä sillä että normaalisti Suomesta enää sais hyvää Irocia tai GTA:ta alle kympillä.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/10498799 Siinä ois köyhä kansa ihmeissään kun tuon rojauttaa käyntiin.
Olen monesti miettinyt miksi kuplasta on niin paljon erilaisia replikoita ? Onko se enemmänkin suomalainen ilmiö ? Toki kuplia on valmistettu pitkään ja vaikka kuinka ja paljon, että aihioita on ollut kyllä paljon millä harjoitella. Ehkä siinä se syy ?
Kuplan pohjalevy. Koppa irtoaa suoraan ja helposti. Tilalle jää suora levy missä matala moottori = helppo rakentaa. Myös kuplien saatavuus ja hinta ollut bueno
Näin. Eikä 70-80-luvuilla oikein ollut muita yleisiä vaihtoehtoja, joista veromääräystenkään suhteen olisi kätevästi voinut mitään rakentaa ettei vaihdettujen osien määrä olisi kasvanut liiaksi. Sitä minä olen miettinyt että kun Kupla-rakennelmat olivat joko rantakirppuja (jotka olivat usein ihan hienoja) tai sitten noita kaikenkarvaisia "Ferrareita" tai joskus "Bugatteja" niin miksei täällä rakennettu Porsche 356 -replikoita? Ruotsin autolehdissä niitä esiteltiin 80-luvulla ja monesti vähällä vaivalla saatu onnistunut ja nätti lopputulos. Oliko se vaan siitä kiinni että kukaan ei täällä kaupannut niiden koreja?
Kyllähän tuo kuplien käyttö "replikoiden" pohjana oli maailmanlaajuista helpon rakenteen takia. Se miksi ei 356/550/718/jne. possu kopiota tehty oli varmaankin se, ettei yksikään Suomalainen korivalmistaja niitä tehnyt. Ulkomailla tehdyt korisarjat oli todella kalliita. Lisäksi 356 arvostus oli melko pohjalukemissa 70-80-luvuilla. Sitä pidettiin lähes kuplana maailmalla. Kaikki halusivat 911. Josta onkin jonkunverran kupla pohjaisia replikoita liikkeellä vieläkin meillä kotimaassakin.
Totta tuokin kyllä mitä peto kirjoitti. Tuli vielä mieleen että olihan näitä Kupla-pohjaisia "SSK-Mersuja" myös. "Vuoden 1929 Mercedestä erehdyttävästi muistuttavan auton kori syntyy koto-Suomessa Kirkkonummella", raportoi Tuulilasi numerossaan 7/1977. Enpä muista aikoihin tuollaista nähneeni, vaikka kyllä noita jonkun verran oli ennenmuinoin.
N.10v sit sillonen tallikaveri hetken aikaa ropaili tääl kaverinsa 356 porche kuplaa. Oli muistaakseni subarun motilla, piti ilmeisesti tulla ihan tieliikenteeseen? Nykytilasta ei mitää hajua ja tuo vw harrastajakin muutti omaan talliin.
https://www.facebook.com/103125513087310/posts/837223666344154/ Kassos, tuo kaselli on aikoinaan rakennettu tässä ihan lähistöllä.