Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei tuommosta jenkeistäkään taida halvemmalla saada? Paitsi falcontin kautta :cool:
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Ajattelutapa ratkaisee. Ja tuon voi ymmärtää kummin vain.:rolleyes:

    Yksi hyvin yksinkertainen asia hämmentä ihmisiä usein: "Puolet enemmän."

    ESIMERKKI
    "Maksoi puolet enemmän" Jos hinta on ollut 1000, niin on maksanut 1500 eikä 2000, mikä tuntuu olevan joillakin käsitys.:rolleyes::eek:o_O
     
    Muokattu: 23.5.2019
  3. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Tossa näky olevan TH350.. Eli pakki on laskettu!:D
    Polttoainesäiliö on Tee-Se-Itse, mutta hyvän näköinen.
    Todennäkösesti.. Muutenhan pyynti olis jotain 9-10 k€ nyt.:confused:

    Ryhdikkään näkönen pirssi, tuskin viipyy pitkään liikkeessä.:cool:
     
  4. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Kyllä, asian voi ymmärtää oikein tai väärin :D
     
    viikinki75, Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  6. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  7. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

  8. litres

    litres 2nd gear

    Mutta kun me ollaan täällä Suomessa...niin toimiiko toi hinnoittelu täällä?
     
  9. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Toimii toki, mutta aina viiveellä. Kyllä ne täälläki alakaa maksammaan aikanaan. Mutta jos autonsa Suomeen haluaa myydä niin toki täällä se hinta määräytyy täkäläisten markkinoiden mukaan.

    Pointti olikin että jos ois rahaa ja tiloja niin vielä Suomesta saa noita halvalla että kannattas hyvät keräillä talteen ja myydä sitten kun hinnat täälläki alkaa olla korkeammat. Eipä sillä että normaalisti Suomesta enää sais hyvää Irocia tai GTA:ta alle kympillä.
     
    litres ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Lintzi

    Lintzi 2nd gear

    viikinki75, Pertti K, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. exchevelle

    exchevelle Gearhead

  12. jariha

    jariha Gearhead

    viikinki75 tykkää tästä.
  13. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

  14. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Olen monesti miettinyt miksi kuplasta on niin paljon erilaisia replikoita ?
    Onko se enemmänkin suomalainen ilmiö ?

    Toki kuplia on valmistettu pitkään ja vaikka kuinka ja paljon, että aihioita on ollut kyllä paljon millä harjoitella. Ehkä siinä se syy ?o_O
     
  15. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kuplan pohjalevy. Koppa irtoaa suoraan ja helposti. Tilalle jää suora levy missä matala moottori = helppo rakentaa.


    Myös kuplien saatavuus ja hinta ollut bueno
     
    Pande_K, JoRkKiS ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. Pande_K

    Pande_K Gearhead

    Näin. Eikä 70-80-luvuilla oikein ollut muita yleisiä vaihtoehtoja, joista veromääräystenkään suhteen olisi kätevästi voinut mitään rakentaa ettei vaihdettujen osien määrä olisi kasvanut liiaksi.

    Sitä minä olen miettinyt että kun Kupla-rakennelmat olivat joko rantakirppuja (jotka olivat usein ihan hienoja) tai sitten noita kaikenkarvaisia "Ferrareita" tai joskus "Bugatteja" niin miksei täällä rakennettu Porsche 356 -replikoita? Ruotsin autolehdissä niitä esiteltiin 80-luvulla ja monesti vähällä vaivalla saatu onnistunut ja nätti lopputulos. Oliko se vaan siitä kiinni että kukaan ei täällä kaupannut niiden koreja?
     
  17. peto

    peto Gearhead

    Kyllähän tuo kuplien käyttö "replikoiden" pohjana oli maailmanlaajuista helpon rakenteen takia.

    Se miksi ei 356/550/718/jne. possu kopiota tehty oli varmaankin se, ettei yksikään Suomalainen korivalmistaja niitä tehnyt. Ulkomailla tehdyt korisarjat oli todella kalliita. Lisäksi 356 arvostus oli melko pohjalukemissa 70-80-luvuilla. Sitä pidettiin lähes kuplana maailmalla. Kaikki halusivat 911. Josta onkin jonkunverran kupla pohjaisia replikoita liikkeellä vieläkin meillä kotimaassakin.
     
    Pande_K tykkää tästä.
  18. Pande_K

    Pande_K Gearhead

    Totta tuokin kyllä mitä peto kirjoitti. Tuli vielä mieleen että olihan näitä Kupla-pohjaisia "SSK-Mersuja" myös. "Vuoden 1929 Mercedestä erehdyttävästi muistuttavan auton kori syntyy koto-Suomessa Kirkkonummella", raportoi Tuulilasi numerossaan 7/1977. Enpä muista aikoihin tuollaista nähneeni, vaikka kyllä noita jonkun verran oli ennenmuinoin.

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Kalu

    Kalu Gearhead

    N.10v sit sillonen tallikaveri hetken aikaa ropaili tääl kaverinsa 356 porche kuplaa. Oli muistaakseni subarun motilla, piti ilmeisesti tulla ihan tieliikenteeseen? Nykytilasta ei mitää hajua ja tuo vw harrastajakin muutti omaan talliin.
     
  20. speedy

    speedy Gearhead

Kerro tästä muillekin!